Advertenties


Toerental

Gestart door Malt, 18 juli 2006, 14:02:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Malt

Hoi,

Ik heb sinds een week een renault megane 1.6E uit '96 en ik vraag me af wat ongeveer het toerental moet zijn.
Nu rij ik (als ik 50 rij) meestal in zn 3 en als ik 120 rij komt hij ong. op 3500 toeren.

Kan dit kloppen en is dit schadelijk.

groeten,

Hans

EyesOnly

Bij 50 gewoon in zn 4e rijden. En mijn 1.6 uit 99 zit bij 120km precies op 3000rpm

MB82

Bij mijn 1.6e uit '96 is het toerental hetzelfde als bij jou Hans.

RaymondTroost

die van mij zit op 3200  !-!

klopt geen fuck van

dennis (red-devil)

die van mij op 3500 bij 120 en bij 140 op 4000
Red-Devil

ForeverYoung

#5
Volgens mij klopt het allemaal aardig...

De 1.6e ligt best wel laag in de toeren, 4000 rpm bij 140 km/u is erg netjes te noemen !-!

Bij m'n vorige auto (R19 1.8i) lag dit hoger, 140 was +/- 4500 toeren (dat weet ik nog van toen m'n distributie er mee ophield terwijl ik ongeveer 140/150 reed 8)

Enne, schadelijk? Heb 'm geregeld richting de 7000 toeren en hij doet het nog steeds :D

dat van de distributie met de vorige auto stond daar overigens los van, voor alle duidelijkheid, foutje van de eigenaar voor mij ;(

Malt


MB82

Misschien rare gedachte, maar ik denk dat je ook rekening moet houden met de omtrek van de wielen... Nu hebben Raymond en Erik 17 inch en de anderen niet volgens mij. Ik rijd nu met 15 inch maar met de 17 inchers er onder leek het of ik bij dezelfde snelheid later kon schakelen qua toeren. Of heb ik het nu mis :? De km-teller geeft wel een andere snelheid aan dan je in werkelijkheid rijdt, maar dit zal niet veel verschil zijn.

Christian de Vriend

Als je een spagetti spruitstuk monteerd,met katverv, en de rest natuurlijk (filter,bougiekabels,bougies ect..)
dan blijkt zelfs de toerenbegrenzer iets verlegt te mogen worden,als men hem zou chippen zeker,dit heb ik te horen gekregen toen die voor het laatst op de testbank stond.

maar zoals edward zei,7000 kan die wel eens hebben,alleen ik let er erg zwaar op dat die op temperatuur is,voor ik alicht meer toeren maak,laat staan dat ik hem eerder al naar de 7000 breng.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Thijsie

Waarom kick je nou zo`n oud topic?

Antwoord #7 Gepost op: 19 Juli 2006, 21:22:35 »

Christian de Vriend

oja,niet op gelet?is dat zon ramp dan?

ik realiseerde me vandaag dat de toerenbegrenzer van een 1,6 staat afgesteld op 5800 toeren
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev