Advertenties

Tunen en pimpen en het beeld van de buitenstaander.

Gestart door Dennis Postma, 16 juli 2006, 20:20:38

Vorige topic - Volgende topic

Dennis Postma

Tja die meneer van Spee is een eritant mannetje, ook ik stoor me elke keer weer aan die vent. Heb vaak het idee dat ie daar alleen maar staat om het gedrag van de politie zelf een beetje goed te praten.  :D

Timo Zuiderduin

Hij staat vooral in het programma om uitleg te geven over wat wel en niet mag.

Kortom, naar mijn idee doet hij zijn best om het duidelijk te maken.
hij kan er ook voor kiezen om niet aan het programma mee te werken maar op zich vind ik het een goed initiatief.

hij versimpelt de wetgeving in jip&janneke taal om te zorgen dat het voor iedereen begrijpelijk is. wij vinden het een nuteeloos item, omdat wij van die verhaaltjes allang op de hoogte zijn.

maar goed,.. begrijp me niet verkeerd, ik vind het nog steeds een knuppel en ben van mening dat als ie iets verteld dat ie het wel exact moet vertellen zoals het is.

Kier

Er is altijd nog een verschil tussen tunen en stylen...iets wat de media meestal ontgaat.

Ik rijd de megane..die is gestyled, niet getuned. De meesten mensen vinden hem lelijk (behalve de mensen die ervan houden;) ) Als ik mensen van mijn hobby vertel zijn de reacties vrij vaak dus negatief want dat is aso zo'n grote strijkplank en van die megabumpers.

Als ik ze vertel dat ik er ook nog een renault 5 gt turbo bij heb van 20 jaar oud is iedereen vol lof...krijg ik vaak complimenten, want hij ziet er vrijwel standaard uit van buiten. Terwijl dat juist het getunede geval is. En juist daarmee als een "aso" wordt gereden. (ja ik geef het toe, ik sprint regelmatig bij het stoplicht).

Media weet niet waar het over ###t en het klootjesvolk ###t de media weer na.

EyesOnly

Ik krijg eigenlijk alleen maar positieve reacties en veel leuke blikken als ik langs rij.
Zolang je maar fatsoenlijk rijdt is er niks aan de hand.

Het enige waar ik ooit op aangesproken ben is harde muziek. En dat was op dat moment ook terecht :x

LVD

Citaat van: Michel Cijs op 17 juli 2006, 23:07:46
iemand dit weekend wegmisbruikers gezien.........

dhr van Spee gaf daar zijn ´mening´, want meer is het niet zeker geen wet, over andere uitlaten. Er reed een jongen met een zwaar aso uitlaat, die daar geheel terecht een boete voor kreeg. Ding maakte super veel lawaai en paste niet onder de auto, stak 10 cm uit en hing bijna op de grond

Mr van Spee gaf als argument, enkel orginele uitlaten mogen vanwege de type goedkeuring...........dit is vreemd want waarom komen er dan auto´s uit duitsland met sportuilaten etc door de RDW. Gasdicht is een APK eis en teveel herrie dat kun je meten, maar waarom orgineel, dan kan een imitatiepijpje van de halfords ook niet volgens mij. Maar goed, het voorbeeld wat deze wetsdienaar er bij geeft is helemaal nix, hij zei neem geen sportuitlaat anders komt het geluid boven je 2x 100w speakertjes uit die je toch wel hebt, gniffel gniffel........Dus zelfs de man die hierin de lijnen uit zet doet aan al het voorgaande zelf mee, jammer --

Ik heb daar een heel klein stukje van gezien, maar meestal als ik die kerel en dat programma zie, krijg ik pijn in mn buik en braak neigingen..

Maar met uitlaten, daar moet een keurmerk in zitten.. APK keuring heeft daar niets mee te maken, daar hoeft ie alleen gasdicht te zijn, net als dat de bodem maar voor een X-% verrot mag zijn. APK is alleen om te kijken of de auto veilig is (of het deugt of niet maakt niet uit, gaat dit topic niet over..)
Een Remus enz, heeft wel een type goedkeuring, maakt niet teveel herrie enz, daarom zijn die dingen zo bescheiden in geluid. De over bekende "jap-style", zijn zoals vaak al aangeven, voor show doeleinde, en mogen dus niet gebruikt worden voor de openbare weg.
Wat je zegt aan vervanginsuitlaten (Bosal enz) hebben deze goedkeuring ook..

Dan nog iets, uitlaat geluid, daar een bekeuring voor, mag alleen als er via de officieele manier gemeten is. (meen onder een hoek van 45 graden tov de uitlaatpijp, op een bepaalde afstand). Dit wordt vrij weinig gedaan, omdat dit op een paar locaties maar kan, omdat er ook geen invloeden van omgeving aan geluid mag zijn enz.

Overigens was die bekeuring wel terecht, want dat ding zat er achterlijk onder gemonteerd...

Hans B

GVR

Ik denk dat de meeste de zelfde bedoeling hebben met hun mening maar ieder het anders uitlegt.Een afgeragde opel kadett hoeft inderdaad niet meteen van een aso te zijn  N (klopt,ben ik het helemaal mee eens) maar rijdt hij toevallig als een aso (wat maar al te vaak gebeurd  Y) dan ben ik meestal niet meer verbaast.(ben eeerder verbaast als er netjes wordt gereden :?) Waar ik mij dan het meest aan erger is niet de auto maar het weggedrag (had ik al eerder vermeld) maar hoe associaler de auto er uit ziet,de minder lijken zij zich aan de regels te houden.

EyesOnly

Iemand met een MOOIE/NETTE auto waar veel geld in is gestoken rijdt over het algemeen niet asociaal.

Tuned

zou zeggen nodig die van spee een keer uit op een club meeting desnoods met zijn camera ploeg, laat hem daarna oordelen..

Greencabrio

Dat lijkt mij overigens niet eens zo een gek idee. Om een brief naar de media te sturen omtrend dit onderwerp en dr een clubmeeting aan vast te plakken.

Tuned

niet zomaar media wel blik op de weg of wegmisbruikers..

enige manier om de naam wat positiever te laten doen klinken denk ik,mij part nodig je de politie er bij uit

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev