Advertenties

Tunen en pimpen en het beeld van de buitenstaander.

Gestart door Dennis Postma, 16 juli 2006, 20:20:38

Vorige topic - Volgende topic

Dennis Postma

Wat ik merk in mijn omgeving dat het gewaardeerd word door mensen die een beetje weten wat voor persoon je bent. Een buitenstaander die weinig heeft met tunen en auto´s denkt snel dat je dus inderdaad een straatracer bent. Vaak hangt het ook een beetje van de uitstraling af die je auto heeft. Ziet ie er goed verzorgt uit dan kijken de mensen er ook een stuk anders tegen aan.  8)

yamf

Nou.. ik moet zeggen dat ik ook zo'n beeld had van mensen die bezig waren met tunen en zo.. maar
mijn beeld is best flink omgedraaid.. nu ik een paar vrienden heb die ook zijn auto's tunen en dat
zijn echt geen hard rijders.. gewoon normaal en erg zuinig op hun auto! !-!

GVR

Het ligt ook echt wel aan de persoon die achter het stuur zit.Meestal zie je het ook wel aan de auto zelf.De een let meer op het uiterlijk van de auto,de ander op de prestaties.Veel lawaai,zowel van uit als onder de auto.

Meganez

Citaat van: Edward (ForeverYoung) op 17 juli 2006, 00:26:45
overigens trek ik af en toe wel sprintjes (met een 1.6 ja! 8)) en kan ik ook soms best wel aso rijden, maar dit doe ik niet altijd en overal natuurlijk, en ik heb, om maar even wat te noemen, nog nooit iemand rechts ingehaald (want dat is dus écht a-sociaal!)
dus dat aso rijden van mij valt relatief gezien ook wel weer hard mee...

Iedereen doet wel eens dingen in het verkeer die niet mogen. Jij vind van rechts inhalen misschien asociaal, maar als ik op een driebaanssnelweg rij en op de linker baan rijdt er iemand 100 terwijl echt de hele snelweg leeg is ga ik er (expres) rechts voorbij met mn knipperlicht naar rechts aan. Vind dan niet dat ik asociaal bezig ben omdat het juist de ander is die geen rekening houdt met het overig verkeer.

Citaat van: GVR op 17 juli 2006, 16:01:04
Het ligt ook echt wel aan de persoon die achter het stuur zit. Meestal zie je het ook wel aan de auto zelf.

Hmm, vind dit toch een beetje tegenstrijdig. Het licht juist alleen maar aan de persoon zelf of het een asociale automobielist is of niet. En dus niet aan hoe de auto er uit ziet of hoe deze klinkt. Ik ben student en ga met veel mensen om die net een auto kunnen betalen. Ze kopen dan een oudere golf gti of kadet gsi. Omdat ze ook van tunen houden gooien ze er een dikke uitlaat onder, maar zijn ze hierom dan per defenitie asociaal  :?  Dat is nou juist precies zoals de media het hele tuning volk over 1 kam scheert 8)7

LVD

Ik heb jarenlang Corsa A GSi gereden, met open uitlaten, filters en de hele mikmak.. Alleen maar omdat ik geen geld had voor iets "duurders".. eerlijk moet ik zeggen, heb er nooit spijt van gehad, en mis ze nog steeds wel, omdat het fijne auto's waren..

Het krijgt allemaal teveel aandacht, en wat al gezegt is, vooral het negatieve, dat is leuk voor mensen die er niet in thuis zijn.. zo was het vroehoeger ook met de hardcore/gabber scene.. Toen dat hype werd, werd alle gabbers en house feest bezoekers waren meteen junks, allemaal aan de drugs en weet ik veel wat.. Mensen verdiepen zich er niet in, gaan meteen bevooroordeeld brullen..
Als ik met een klere gang met mn oude corsa'tje over de snelweg ging, en voor alle middelvingers en afkeurende blikken een dubbeltje kreeg, had ik nu aardig wat geld gehad..
Een vriend van mij had ook zn auto, die had hetzelfde probleem.. nu heeft hij een porsche 944, en zn rijstijl is echt niet veranderd, nu vindt men het mooi en kijkt lachend als je voorbij komt..
Het is allemaal een beetje zwart/wit hoe men er tegenaan kijkt..

Tuned

feit is gewoon dat ze juist de patsers en foute mensen in beeld willen krijgen..
dat is sensatie en een stil verlegen kereltje met een hele mooie auto hebben ze niets aan natuurlijk.

met voetbal zie en hoor je ook alleen maar over hooligans, terwijl het meeste van dat soort niet eens bij de wedstrijd geweest is..
zelfde zie ik met tunen.

wij hebben gestylede autos waar we trots op zijn en met veel liefde mee omgaan. en dat word niet opgemerkt, de autos daarintegen met alleen ee harde sport uitlaat halen ze voor de camera en vragen ze even voor bij te racen en word door de media als tuners bestempeld. terwijl iedereen beter weet dat die halfords tuners er niets mee te maken hebben..

denk dat wij ons daar helemaal niet eens druk om moeten maken.. verschil is overduidelijk.,.....

Greencabrio

Nou dan moeten we maar eens de media betrekken bij de clubmeetings en laten zien hoe het wel moet!!! Nee maar even zonder dollen!

De gemiddelde tuner die letterlijk bloed zweet en tranen in zijn bolide gestoken heeft begint vaak al te piepen als een auto te dicht geparkeerd staat of als er een steentje op de carosserie beland, spelende kinderen dicht langs de auto e.d. althans ik wel! Je bent gewoon erg zuinig op de wagen en zal dan ook geen halsbrekende wegmisbruikers manoeuvres uithalen waarbij er kans is je wagen te verknallen!

De media heeft gewoon een verkeerd beeld wat afgespiegeld wordt op de rest van de maatschappij. En de NL maatschappij zijn me toch een stelletje kudde schapen soms...Als ze een kadett met allerlei halfords-opzetstukken zien rijden of een opgeknapte megane met een hard uitlaatgeluid is dat hetzelfde... Er is gewoon een verkeerd beeld wat betreft tuning en STYLING(want daar houden wij ons mee bezig)

Remko LvB

Ik krijg ook regelmatig goede reacties op mijn auto, en dan echt van allerlei diverse leeftijden. Vaak geven ze aan dat ze em mooi gestyled vinden, niet "te".

En ja tuurlijk voor het stoplicht regelmatig van die jongens die je uitdagen, nou ze gaan hun gang maar. Vind het leuker om dan rustig weg te rijden.

Mooist compliment is van de vader van een maatje van me (die ook een Astra rijd). Die was me blijkaar een keer tegen gekomen onderweg en zei tegen zijn zoon, zag je vriend nog rijden in zijn Astra. Ziet er goed uit, en rijd ook netjes .... !-!

Het is jammer dat er in het algemeen,de mensen die bezig zijn met tunen, in een hokje gestopt moeten worden. Zelfde heb ik alszijnde voetbalsupporter, denken ze meteen dat ik een hooligan ben. Typisch nederlands volgens mij.  l-

Zoals wel vaker gezegt, een klein gedeelte verpest het vaak voor de meerderheid.

JvE

Volgens mij zit er weer een film met sportief uitziende auto's aan te komen  :0

De media zoekt toch de sensatie in zaken op, dikken die aan en maken er een groots verhaal van.
En er zijn altijd mensen die media geil zijn en voldoende aanleiding geven om over te schrijven.
En dat vormt meestal het beeld van de buitenstaander......helaas N

Het grootste probleem bij dit alles vind ik het hokjes denken. We willen overal maar een naam aan geven.
Tuning is.....en vul maar in. Iedereen heeft hier een eigen beleving bij en iedereen geeft er zijn eigen invulling aan. Respect voor anderen en de tijd en moeite die hij of zij in zijn hobby steekt vind ik het belangrijkste. Andersom is het respecteren van andermans mening ook een kunst.

Als mensen mij willen beoordelen op wat ze zien, prima. Ik lig er niet wakker van.

RaymondTroost

ik hou het kort..

wij nederlanders zijn gewoon papegaaien, 1 doet dit en de rest volgt.. daarna krijg je zo'n groot beeld, dat je over 1 kam wordt geschoren..

zo denk ik erover

Timo Zuiderduin

Ik krijg meer dan regelmatig goedkeurende duimpjes (meerdere malen per week).

Nu kan het in mijn geval natuurlijk ook komen door DGB.

maar als ik hier in Leiden mijn wagen voor de deur zet zie ik sommige studentjes echt kijken op een beetje afkeurende manier.
zo'n "wat doet dat schorriemorrie hier" blik in hun ogen.

maar ja, ik hoef tenminste niet de range rover van pappie te lenen :D

kortom, ik trek me er inmiddels vrij weinig meer van aan. ik krijg ook te vaak negatieve reacties vanuit de "tuningscene" omdat ik een DGB-wagen heb. totdat ze hem in het echt hebben gezien en dan vinden ze hem ineens wel mooi.

nylez

Ik vind ook dat veel wordt overdreven ed. Zag afgelopen week nog in de autoweek een tekening: staat een file en wie haalt iedereen in over de vluchtstrook? idd, een getunde auto :S en zo gaat het wel vaker

Michel Cijs

iemand dit weekend wegmisbruikers gezien.........

dhr van Spee gaf daar zijn ´mening´, want meer is het niet zeker geen wet, over andere uitlaten. Er reed een jongen met een zwaar aso uitlaat, die daar geheel terecht een boete voor kreeg. Ding maakte super veel lawaai en paste niet onder de auto, stak 10 cm uit en hing bijna op de grond

Mr van Spee gaf als argument, enkel orginele uitlaten mogen vanwege de type goedkeuring...........dit is vreemd want waarom komen er dan auto´s uit duitsland met sportuilaten etc door de RDW. Gasdicht is een APK eis en teveel herrie dat kun je meten, maar waarom orgineel, dan kan een imitatiepijpje van de halfords ook niet volgens mij. Maar goed, het voorbeeld wat deze wetsdienaar er bij geeft is helemaal nix, hij zei neem geen sportuitlaat anders komt het geluid boven je 2x 100w speakertjes uit die je toch wel hebt, gniffel gniffel........Dus zelfs de man die hierin de lijnen uit zet doet aan al het voorgaande zelf mee, jammer --

Stefan

Ik irriteer me altijd mateloos aan die kerel.
Niet alleen omdat hij een bepaalde functie heeft, maar zijn verklaringen over dingen worden altijd benadrukt met "de WETGEVER schrijft voor" of " WETGEVER zus en zo"
probeer het eens op een andere manier duidelijk te maken ouwe sufferd :0 l-

Ze zouden meneer Spee zelf eens voor de gein een weekje met de auto moeten volgen op een afstandje....... Y Y ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Jacob

Ik kwam tijdens het zappen ook het stukje tegen in wegmisbruikers van die gast met die "foute" uitlaat, inderdaad terecht dat hij die boete kreeg. Maar toen ik het verhaal van Spee ff aanhoorde moest ik toch wel ff lachen hoor. Mijn god, wat een zwamverhaal was dat.

Ikzelf zit ongeveer 99% van de tijd bij klanten (werk bij een accountantskantoor), dus de kans is heel groot dat een medewerker van 1 van mijn klanten mijn megaantje een keer ziet staan. Nu is die eigenlijk niet echt "optisch getuned" maar meer "beetje opgeleukt" (ook zo'n populaire kreet), en ik moet ook niet veel verder gaan eigenlijk want dat kan de directie bij ons niet echt waarderen (niet dat ze nu weten wat er aan is veranderd, maar moet wel in een beetje representatieve auto op komen dagen). Maar de meeste klanten zie je wel gelijk vreemd/afkeurend kijken als ze de sticker zien zitten of als je verteld dat je lid bent van de Meganeclub. Totdat je aangeeft wat ons cluppie is en wat iedereen hier beweegt (passie voor de megane of voor Renault) en wat verteld over het type meetings die hier gehouden worden en dat het zeker geen "streetrace" club is. Pas dan krijg je meestal een goedkeurend glimlachje, maar over het algemeen wordt er heel snel over geoordeeld.   

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev