Advertenties


megane wil niet starten

Gestart door Tuned, 15 juli 2006, 13:03:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Tuned

heb nu al zo 3-4 weken nie meer met de megane gereden en ondertussen een hoop van het dashboard los gemaakt zodat het gespoten kan worden, maar nu wilde ik vanmorgen mijn auto eens starten en niets N

als ik hem op contact zet hoor ik ergens wat tikken en als ik hem wil starten is dat ook wat getik.

dacht eerst aan ergens kortsluiting ivm het vele los halen van onderdelen, maar goed dan is het volgens mij ook een keer knetteren en klaar, en niet 8 keer
daarna stoote ik perongeluk mijn ruitenwisser schakelaar aan en deze beweegd heeeeeel traag op en neer (inde snelste stand) wat er dus op zou duiden dat de accu op een laag pitje staat, dus de accu maar eens los gehaald en strax aan de lader hangen. nu is mijn vraag dan waar zou ie op leeg gelopen kunnen zijn met oog op het los halen van bijv. km teller, radio enz volgens mij staan al deze gebruikers op contact...
ook wil ik graag even weten hoe lang de auto zonder acuu kan staan.....

ForeverYoung

#1
als je accu in wat mindere conditie is, dan kan 3 a 4 weken al teveel zijn :q

Had ik laatst nog, na 10 minuten radio geluisterd te hebben wou die niet meer starten ;(

Even een andere accu erin gedaan, de ouwe door laten meten, zat nog 31 % capaciteit in 8)
Die ik er nu in heb stond ook al even, en heeft nog om en nabij de 50%, de zomer zou ik er nog wel mee doorkomen, binnenkort maar eens vervangen door een nieuwe :q

Er is altijd wel iets wat stroom verbruikt, je startonderbreker (edit: dat knipperende lampje :D) bijvoorbeeld

peterachterop

zoals ik op msn ook al dacht de accu.


De startmotor krijgt net t beetje wat er nog in zit en dat is t tikken.

Als je er niet mee hebt gereden kan een slechte accu zeker zo leeg raken. De xenon kit hoeveel stroom verbruikt deze?

Tuned

gezien het feit dat het alarm er direct opspringt als ik hem opslot gooi, en de ruitenwissers heeel langzaam over het glas gaan denk ik ook bijna lege accu.
megane heeft ook al weer minstens 4 weken stil gestaan zonder draaiende motor, en wel af en toe deuren open en alarm er op en af gedaan, ook lichten even getest enz..

acuu die ik erin heb zitten is gewoon goed maar denk dat het alarm enz de stroom heeft op verbruikt

Michel Cijs

ondanks een goede accu kun je wat lekstroom hebben

zelfs mijn dure optima staan na een bepaalde periode net te leeg om te starten, ik zet de mijne altijd ff aan de lader als ik weet dat ik hem voor 1 week of 2 niet gebruik daarom

ForeverYoung

hoe goed je accu is weet je overigens pas echt als je 'm door meet ;)

Tuned

vandaag 7 uur aan de lader gehangen en als ik hem nu wil staren dan hoor ik de eerste doffen tikken niet meer maar de normale brom en iets inspuiten ofzo
en als ik hem dan wil starten dan hoor ik 1 TIK
denk da ie nog nie genoeg vol is

Tuned

ben bang dat de accu onder de 12 volt is gekomen en daarom ook kapot is( 4 weken nie gestart of gereden)

wat is een goede vervanger?
dit was een banner running boel met 74 ah en een optimale opstart van 740 a

op zich wel een leuke accu, denk dat ik wel weer een 74 of hoger wil

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev