Advertenties


motor loopt niet lekker, dealer kan het probleem niet vinden! (HELP!)

Gestart door montecarlo, 13 juli 2006, 17:47:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

montecarlo

Beste mensen,
Ik hoop dat jullie me hier wel kunnen helpen. Ik heb een renault megane (montecarlo) 2.0 8v uit 99 op G3.
Sinds een tijdje loopt de motor niet lekker, vooral stationair niet. Het lijkt net of ie te langzaam draait, ruikt naar benzine, start moeilijk. Verder heb ik ook sterk het idee dat ik vermogen mistte. Ik heb hem laten uitlezen bij de dealer en die vertelde me dat cilinder 2 en 3 niet genoeg leveren. Ik heb de bougies al laten vervangen, de kabelboom naar de lambdasonde is vervangen, ik heb het gasklephuis al schoongemaakt, gisteren de bobines vervangen. Ik las hier namelijk dat wanneer je de bougiekabel eraf trekt en de motor zo slecht blijft lopen, waarschijnlijk de bobine kapot is. Normaal gesproken zou ie direct moeten afslaan. Op cilinder 1 en 4 is dat idd het geval, maar op 2 en 3 niet. Ook het vervangen van de bobine heeft niets uitgehaald. Kent iemand dit probleem, of heeft iemand hier ervaring mee? De dealer hier in Breda kan nl. niets vinden. Erkennen het probleem, maar willen nu de motor open gooien om te kijken wat ze tegenkomen.  Voordat ik dat laat doen zou ik graag hier eens wat reacties willen polsen.
Huidige km-stand is +/- 200.000, bij 150.000 is de kop gereviseerd.
Ik hoop op reacties!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Dave

montecarlo

ja, kleppen zijn nog niet zo lang geleden gesteld...
problemen zowel op gas als op benzine....


pilootje

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem! Alleen heb ik dan geen gas. Heb met remko al de mapsensor al nagekenen... Iemand die misschien iets weet?? Anders moet ik remko weer lastig vallen!!:P

pilootje


Tuned

ik heb op gas ook wel wat rare dingen maar zou het hele gas systeem niet eens gereinigd moeten worden?
ik heb de megane nu al 4 jaar en ik heb er nog nooit iets aan gedaan

weet iemand of dit ook een periodiek iets is? :0

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev