Advertenties


Met de auto op vakantie!

Gestart door bennievandooren, 13 juli 2006, 12:07:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bennievandooren

Hallo! Ik ga volgende week naar Italie met m'n Coupeetje en nu vroeg ik me af of er nog mensen zijn die goede tips hebben voor deze reis!? (bv als de radiator oververhit raakt water meenemen? (ook maar gehoord hoor haha))

Iemand!!?

Timo Zuiderduin

als je temperatuur te hoog word kan je hem omlaag krijgen door je kachel op de warmste stand te zetten, het is dan binnenin wel niet meer uit te houden maar je wagen blijft wel heel.

en probeer 1 constante snelheid te rijden,... dit scheelt heel erg veel in je bezineverbruik!

en ga als je in de bergen rijdt en je bent bezig met afdalen niet met je voet op de koppeling rijden,.. dit scheelt wel in verbruik maar je raakt daardoor de controle over je wagen enigzins kwijt (ervaringsdeskundige  Y ).

peterachterop

Juist in de bergen de auto af laten remmen op de motor.

Rijdt de bergen af in dezelfde snelheid als waarmee je omhoog rijdt.

En als de boel te heet wordt idd de blower op warm zetten en de ramen open.

wouter arnouts

pff zou niks zijn voor mij om in de bergen te rijden dat galmt veel te hard krijg je lawines enz  :D _o_ en nog enkele tips zorg voor extra zekeringen, lampjes ,gevaren hesje (is verplicht) en een reserve wiel met de benodigde gereedschap (soms kun je dingen ook zelf maken) s6 verders en veel plezier

peterachterop

Citaat van: wouter arnouts op 13 juli 2006, 13:52:21
pff zou niks zijn voor mij om in de bergen te rijden dat galmt veel te hard krijg je lawines enz  

In de zomer???

wouter arnouts

kunnen er toch ook rotsen vallen  :D

peterachterop


wouter arnouts


Meganez

Hey, ga over 4 weken ook met de coupe naar Italie, waar ga je naartoe en hoe ga je rijden. Weet zelf nog niet of ik wel via de gothart wil rijden ivm wegwerkzaamheden daar. Heb daar wel is 4 uur stil gestaan voor die tunnel  l-

Bij mij staat er trouwens bijna 2 ton op de teller en de koppeling zal de afgelopen tijd niet vervangen zijn (gaat af en toe wel eens erg stroef maar slipt nooit door). Hoop dat die t gaat houden want tis niet lekker als je in de bergen rijd met een versleten koppeling  :D

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met het tanken van gas in het buitenland? Heb zelf zo'n boekje van de anwb gekocht (en twee adapters) waar alle tankstations van heel europa in staan, maar ik zie dat er in duitsland geen gasstations langs de snelweg zitten en in frankrijk wel, alleen in frankrijk mag je weer minder hard rijden en moet je betalen voor de autoroute...


bennievandooren

#9
Hey, ik ga eerst 8 dagen naar Lido di Jesolo (ca 75 km rechts van Venetie aan de Adriatische kust) en daarna nog 4 dagen naar het Gardameer ergens bovenin) Ik rij via Oostenrijk en ik ga via een autoweg (wil de drukte over de brennerpas vermijden nl.) en dan rechts langs de kust naar Lido! Ik ga trouwens de 21ste juli!!!

De tip van zekeringen vind ik trouwens wel een hele goeie, die zetten op het lijstje :)

Bennie


wouter arnouts


Meganez

Xtra zekeringen zitten standaard al in mijn reservelampen doosje. Let er trouwens op dat je PER persoon een veiligheidshesje nodig hebt. Dus als je wordt aangehouden terwijl je met 4 personen in de auto zit moet je ook 4 hesjes hebben!

Ben zelf ook een keer op een camping geweest in lido di jeselo ben!-! was erg leuk daar en je zit zo in venetie..

Ik ga nu zelf naar toscane, en dan is via de oost kant rijden van oostenrijk erg om voor mij... zal is kijken of er op route genoeg gas stations zitten anders is het wel de moeite waard.. Mn pa adviseerde die route namelijk ook al.

wouter arnouts

je heb ook extra zekeringen nodig voor je muziek zijn andere  :D :D :D

Wouter

En pas op voor langzaam verkeer op de snelweg, zeker 2baans... bv. sleurhutten en vrachtwagens. Die verwachten niet altijd dat jij ze met een bloedgang inhaalt en gooien m er dan gewoon voor om zelf in te halen. Kun je zelf flink in de ankers. En let goed op je binnenspiegel op de autobahn. Als je denkt dat je al aardig door rijdt is er altijd wel een Duitser die nog veel harder rijdt en met 200km p/u rustig op 2meter van je achterbumper gaat lopen seinen dat ie er langs wil... Duitse mentaliteit zeg maar.

Verder prettige vakantie !-!
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

GVR

#14
Rijdt in de zelfde versnelling omlaag als dat je ook omhoog reed. Y Laat de auto zoveel mogelijk op de motor afremmen.Onthoud dat verkeer dat naar beneden rijdt voor gaat op verkeer dat naar boven rijdt(vooral met die scherpe bochten in de bergen).Je hoort ze vanzelf aankomen dan claxoneren(=toeteren  :D ) ze van te voren even.
Italianen zijn een gehaast volkje l-.Ze claxoneren om het minst geringste.Laat je vooral niet opjagen. N

@ Timo.
Als je de koppeling intrapt bij het naar beneden rijden verbruikt de auto brandstof,laat je hem op de motor afremmen verbruikt hij helemaal geen brandstof (ff een tip )Geldt overigens niet alleen in de bergen .

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev