Advertenties


Welk merk open luchtfilter ??

Gestart door Ricardo, 10 juli 2006, 21:16:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ricardo

Hallo iedereen,

Ik zou graag jullie ervaringen willen weten met de verschillende merken open luchtfilters. Ik heb nu op mijn 2.0 16V een open luchtfilter van de autostyle  (:0), maar wil die gaan vervangen voor een betere. Wat is volgens jullie het beste merk,Green, J&R, k&n of King Dragon ???? Bij voorbaat dank voor de reactie's  !-!

Birt

Hoe minder weerstand hoe beter. Hoe kouder de lucht hoe beter. Verder zal het niet uitmaken wat voor merk het is. Zolang er dus maar heel veel zuurstof in de lucht zit.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

vdwaldennis

ik heb zelf een green erin zitten, aangezien deze er al in zat toen ik hem kocht. Mijn 16v heb ik niet lang gehad, maar daar had ik wel een k&n filter voor gekocht alleen niet erin gehad.
Over de green filter ben ik erg tevreden, klinkt lekker bij doortrekken naar de 3,4 duizend toeren.
Ik hoor zelf altijd ook goede opmerkingen over de k&n.
Mocht je belangstelling hebben in deze filter, moet je me maar even pm geven.

Ricardo

Citaat van: Birt op 10 juli 2006, 21:25:38
Hoe minder weerstand hoe beter. Hoe kouder de lucht hoe beter. Verder zal het niet uitmaken wat voor merk het is. Zolang er dus maar heel veel zuurstof in de lucht zit.

Dus er zit geen verschil in een luchtfilter van de autostyle (30 eurie's) of die van bv k&n (160 eurie's) ???

   ben trouwens vergeten te melden dat ik ook een cool air intake buis op mijn megane heb.

MB82

K&n en Green komen vaak met een kit speciaal voor een bepaald type auto. Samen met de kwaliteit zal ook daar het prijsverschil in zitten. Maar er zijn best veel mogelijkheden qua luchtfilters, het is maar net hoeveel geld je er voor over hebt. Als je maar voor voldoende koele lucht zorgt want anders heb je er niks aan ;)

dennis (red-devil)

ik heb zelf een green storm filter en bevalt me goed

Red-Devil

xforce

ik heb ook een 2.0 16V en ben op zoek naar een mooie open luchtfilter.
alleen als je kijkt zijn de meeste vervangende filters. daaronder moetik dus verstaan een filter die in de originele behuizing gaat ???
Want nu zit er een groot soort van rond slakkehuis aan de motor, maar zo;n filter met een stalen buis ziet er toch een stuk heftiger uit. Zijn deze er ook voor de megane ?? ik zag ze wel op een 1.6 motor in de projecten page, maar niemand met een 2.0  of kan iemand van zijn wagen met zo;n ding, een fotootje posten?

Heel erg bedankt alvast

peterachterop

voordeel van het green filter is dat je er een soort ram air van kunt maken door er een aanzuigslang op te monteren.

Michel Cijs



- Green hoogglans gepolijste Twister aan een 45 gradenbocht eveneens gepolijst

aangeschaft bij Stroeve motorsport, wel wat aangepast door een ander bevestigingsrubber (flexibel ivm de trillingen), een standaardje waarmee het filter voor de stevigheid is bevestigd aan het chasis en de sensor is er vast in gezet aan de onderkant zodat je deze niet meer ziet zitten  !-!

klinkt mooi en heeft als voordeel dat er geen warme lucht bij komt

Ricardo

Dat ziet er erg interessant uit Michel. Stroeve motorsport zit toch ergens in Overijssel  :? Zou jij mij anders kunnen pmén wat het gekost heeft ?

@Xforce : zo ziet het er bij mij uit op dit moment :



Luchtfilter en aanzuigbuis (heet dat zo :?) zijn van autostyle.

ForeverYoung

#10
Ik had op m'n vorige automobiel een imitatie luchtfilter, van de Autostyle ook. (maar niet die van de foto, maar gewoon een paarse, ik behandelde 'm met k&n spul)

Nooit enig verlangen gehad om het vier of voudige te betalen voor een k&n 8)7

Denk dat het misschien wat minder lang mee zal gaan, een ander kwaliteitsverschil zou ik niet kunnen bedenken. Filtratie zal niet bijster veel schelen.

Alleen er zat niks bij, bij de k&n e.d. zit een bevestigingskitje idd, maar daar zelf iets op bedenken is niet zo heel moeilijk.
Stukkie wavin pvc-buis erbij, helpt nog voor het geluid ook !-!

Stroeve zit in Hardenberg, Overijssel idd, maar stuurt gewoon op hoor :q

Michel Cijs

Citaat van: Ricardo op 11 juli 2006, 19:03:13
Dat ziet er erg interessant uit Michel. Stroeve motorsport zit toch ergens in Overijssel  :? Zou jij mij anders kunnen pmén wat het gekost heeft ?

weet de kosten niet meer zo, was tegelijk met mijn wielen etc

maar zal zo rond de 250 euro zijn aan materiaal en dan wat zelf aanpassen wat er nog bijkomt aan tijd

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev