Advertenties


schakelaar onder de kap...

Gestart door peterachterop, 10 juli 2006, 15:11:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peterachterop

Vanaf vrijdag ben ik bezig onder de kap de boel te verfraaien.

Nu heb ik, als je voor de motor staat, aan de rechterkant de plastic bak verwijderd waar alle stekkers het elektrische circuit verbinden.
Als je daar opzij van kijkt zit er een klein kastje (2 bij 4 cm) met een zacht rubberen bovenlaag.

Hier zit een schakelaar onder.


Mijn vraag:  Wat is dit?


Rmc_Jelluh

ken je er een foto van maken maakt het wat duidelijk...  :)
er zit wel ergens een reset knop (als ik het zo mag noemen)
heb keer ongeluk gehad (rij op g3 maar ook bij andere gezien) en toen starte me auto niet meer bij de garage wel hadden ze die knop gebruikt (tja wist ik veel)  8)7
is bij mij nu rood bij me vorige meg zwart..

peterachterop

Een reset knop voor...

Als dat zo is waarom zit dat knopje dan zo makkelijk in t zicht.
dat zoe je dan toch onder aan kap zodat je er niet per ongeluk tegenaan drukt!




Rmc_Jelluh

jep das dezelfde als bij mijn auto .. euh druk er maar eens op gebeurt nix nakkes nada... dat snap ik dus ook ff niet .. heb het wel eens getest als de motor draaide en andersom..
maar na het ongeluk hebben ze die ingedrukt en klaar (mischien een enkele sec dat durf ik niet te zeggen)

Birt

Die sluit bij een harde klap het hele elektrische circuit af zodat de auto direkt uit is om verder schade te voorkomen. Schokschakelaar wordt hij ook wel genoemd. En die druk je dan weer "erin" zegmaar en dan kan je je auto starten. Dus zolang je geen harde klap hebt gehad gebeurd er idd niks als je erop drukt.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Roeland

zoals al gezegt is het enkel voor de veiligheid,

ik geloof dat hij je benzinepomp onderbreekt (elektrisch)

ik heb hem ook is moeten indrukken nadat ik over een gat in de weg had gereden tegen 80  8)7

was me dat een slag...

het principe is met een metalen bolletje dat uit zijn zitting floept bij een slag, en na de slag je hem er weer indrukt.

grtn

Remco v.K.

is inderdaad een crash-sensor  Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev