Advertenties

Rijbewijs kwijt

Gestart door solidsjakie, 5 juli 2006, 21:04:40

Vorige topic - Volgende topic

solidsjakie

Mensen,

Ik vroeg mij af, heeft iemand ooit hetzelfde, of ongeveer hetzelfde meegemaakt als ik?

Ik ben met 68 km/h te hard gelaserd op een dood verlaten landweggetje hier.
Beide kanten leeg weiland, mooi strak overzichtelijk asfalt, geen bomen, zelfs geen lantaarnpalen, dus had zoiets van, hier kan het wel veilig.
Niet dus, rijbewijs kwijt.

Wat ik graag wil weten:
Hoe snel heb je hem meestal terug?(ivm me werk, vervoer er naar toe en retour)
Wat gaat dit geintje ongeveer kosten(weet dat het waarsch boven de 500 komt, geen boetes gehad in een jaar tijd volgens mij, zal er net om lopen, 1tje van 30 euro).
Hoe vaak en veel je belt, heeft dat invloed op iets?
Ik ga morgen direct bellen, ik heb nog een vraagje, ben bezig met mijn motor rijbewijs, wil weten of daar nog consequenties voor zijn, behalve dan een punt ivm punten rijbewijs.

En ja, ik weet het, je mag eigenlijk nooit zo hard, maar een coupe gaat zo makkelijk te hard, dit is geen excuus, maar goed.

EbOoZ

Volgens mij varieert de periode dat je hem kwijt bent... dat bepaald namelijk de Officier van Justitie.
Een collega van mij was hem 'maar' 8 weken kwijt, omdat hij zijn auto nodig had voor het werk + een boete van 750 euro!!!

Spijt komt altijd na de zonde, maar evengoed heel veel succes (het blijft immers goed klote!) !-!

solidsjakie

Ik heb een papier/folder meegekregen waarop staat dat ik hem zoiezo binnen 10 werkdagen terug heb, maar het gaat me er even om hoe snel meestal, maar dat zal ik dan hopelijk morgen wel horen.

Paultje

ik weet dat als je op de rijksweg gepakt wordt met 50 tot 70 km te hard, dan krijg, je mits je niks anders open heb staan, je rijbewijs na die 10 dagen gelijk terug.

Ik neem aan dat dit landweggetje geen rijksweg was. dus eigenlijk heb je helemaal niks aan deze post. Maar dit wilde ik dus ff zeggen.

Hoop trouwens voor jou dat je hem zo snel mogelijk terug krijgt....
snappie

GVR

Binnen 10 dagen moet de off.van justitie een beslissing nemen. Wanneer je je rijbewijs terug krijgt ligt aan de ernst vd zaak.De boette zal idd erg hoog liggen.Wat betreft je motorrijbewijs mag je op dit moment niet meer lessen.Dit omdat je rijbewijs is ingenomen of je moet in het bezit zijn van je theoriecertificaat.Je hebt geen ontzegging vd rijbevoegdheid toch?

Paul

Ik ken iemand die ook 68km te hard reed en ze had hem na 3 dagen terug(1e keer)
Boetebedrag weet ik niet.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

solidsjakie

Citaat van: GVR op  5 juli 2006, 21:17:54
Binnen 10 dagen moet de off.van justitie een beslissing nemen. Wanneer je je rijbewijs terug krijgt ligt aan de ernst vd zaak.De boette zal idd erg hoog liggen.Wat betreft je motorrijbewijs mag je op dit moment niet meer lessen.Dit omdat je rijbewijs is ingenomen of je moet in het bezit zijn van je theoriecertificaat.Je hebt geen ontzegging vd rijbevoegdheid toch?

Ben nog op afgesloten terrein bezig en theorie heb ik inmiddels ook gehaald.
Hoe kan ik zien of ik een ontzegging vd rijbevoegdheid? Dat is toch dat ze je rijbewijs hebben ingevorderd?

GVR

Je mag wel lessen op afgesloten terrein.Op de openbareweg mag je niet komen.Let daar op.Doe je dat wel dan maak je je schuldig aan een misdrijf.Ook al ben je aan het lessen.Dat heb ik even voor je nagekeken.Denk de volgende keer eerst na voor dat je teveel gas geeft.Als er gelaserd wordt dan is daar meestal aanleiding toe.

solidsjakie

Ik kijk wel uit, dit is echt een goede les.Voor mij is het harde rijden ten einde gekomen vandaag. Puur en alleen door het ontbreken van het rbw.

GVR

Ik twijfel toch nog even of je echt niet mag lessen op de openbareweg.Mits in bezit van motortheoriecertificaat. Je rijbewijs en de daarop vermelde en behaalde catagorien zijn ingenomen wat zou betekennen dat je wel les zou mogen volgen op de motor.(hier kunnen geen rechten aan worden ontleend :D)

powerkiter

volgensmij geen rijbewijs, dan mag je de weg nie meer op met auto of motor..   
dus ja sterkte   8)  denk dat motorrijden er nie voor jou in zit zonder rijbewijs. N

ForeverYoung

wat Remko zegt ;) (je mag zelfs lessen zonder je theorie)

Alleen met een rijontzegging mag je ook niet lessen, maar als je een rijontzegging zou hebben dan lijkt me dat ze je dat wel hebben medegedeeld 8)

LVD

volgens mij, is het als je rijbewijs ingevorderd is, heb je een rijverbod tot je hem weer terug krijgt. De officier van justitie beslist over je rijontzegging. Zodra die uitspraak doet, mag je volgens mij in die tijd geen deel meer uitmaken van het verkeer op wat voor gemotoriseerde manier dan ook.

ingevorderd rijbewijs en rij ontzegging komt op hetzelfde neer, maar andere intrepetatie.. de ontzegging is een opvolging van je invordering.. 8)7

yamf

aaaah.. neee eh? ow.. wat erg!  N
klote zeg! :(

Ik spreek je morgen wel via MSN..  N

solidsjakie

Citaat van: GVR op  5 juli 2006, 23:14:36
Ik twijfel toch nog even of je echt niet mag lessen op de openbareweg.Mits in bezit van motortheoriecertificaat. Je rijbewijs en de daarop vermelde en behaalde catagorien zijn ingenomen wat zou betekennen dat je wel les zou mogen volgen op de motor.(hier kunnen geen rechten aan worden ontleend :D)

Ik ben toch nog op afgesloten stuk bezig, en krijg hem binnen 10 dagen terug(hoop ik, staat wel zwart op wit in dat foldertje wat ik heb meegekregen), dus dat gaat dan wel goed denk ik. Ik ga pas eind augustus afrijden op het afgesloten stuk, daarna pas de weg op.
Maar waar ik dan dus mee zit: Mag je wel examen doen, als je rijbewijs minder dan een jaar geleden ingenomen is geweest?

Straks maar eens even bellen, kijken wat ze zeggen over eventuele tijd dat ik hem kwijt ben en of zei iets weten over dat examen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev