Advertenties

Rijbewijs kwijt

Gestart door solidsjakie, 5 juli 2006, 21:04:40

Vorige topic - Volgende topic

vdwaldennis

Volgens mij mag je gewoon examen doen. In ieder geval hoef je het toch niet ter sprake te laten komen, nergens voor nodig.

Wat betreft de boete en rijbewijs terug krijgen;
Ik ben zelf een keer gelaserd met een gemiddelde van 106 geloof ik op een 50 weg. Dit was op een zondag. De woensdag kreeg ik al een brief dat ik hem kon ophalen. In de tussentijd wel gewoon gereden en met de auto mijn rijbewijs opgehaald.  :x
De boete was toen rond de 300 euro.
Succes, ben benieuwd wat jij krijgt.

Marc Brouwer

Citaat van: vdwaldennis op  6 juli 2006, 13:35:40
In de tussentijd wel gewoon gereden en met de auto mijn rijbewijs opgehaald.  :x

N N
"We Shall Not Be Moved"

solidsjakie-als-gast

idd, ik ga echt niet in een auto stappen. Als je nu wat veroorzaakt over veroorzaakt krijgt ben je vies nat.

vdwaldennis

ja klopt moet je ook niet doen
Maar ik verwacht dat je morgen al wel een brief krijgt. Maar dat is per persoon verschillend natuurlijk.

GVR

Waarom deed jij dat dan wel?? Je maakte je wel schuldig aan een misdrijf.

pilootje

Ben m ooit kwijtgeraakt door 72 km te hard op de autobahn te rijden... Was voor mij de 2e keer in een jaar dat ik harder dan 30 km/u reed. Hierdoor was ik veelpleger. Dit geintje koste mij ondanks dat ik mijn rijbewijs nodig heb voor mijn werk 6 maanden rij-ontzegging, waarvan 2 onvoorwaardelijk en 4 voorwaardelijk. Ook kreeg ik een geldboete van 600€ en 2 jaar proeftijd. Mijn rijbewijs werd pas later ingenomen, dus niet te plekke.

Dus mocht je in het afgelopen jaar al een keer geflitst zijn met meer dan 30 km/u dan kan het verhaaltje nog wel een staartje krijgen.!

Succes in iedergeval!

solidsjakie

Gelukkig niet, want ik heb verder niet harder dan 30 km per uur te hard gereden.

Ik verwacht heeel misschien nog 2 boetes a 20/30 euro van de afgelopen 2 weken, verder ben ik al een jaar 'clean'.

pilootje

Dan valt het misschien nog mee. Tenzij de officier van justitie vind dat je echt te onverantwoordelijk bezig bent geweest. Het zal je wel 1 of 2 punten kosten misschien... Maar hoe ze dat berekenen zou ik niet weten!
Succes in iedergeval! !-!

yamf

dat is waar ook.. punten rijbewijs.. hoe zit dat eigenlijk in elkaar?  :?

solidsjakie

1 punt dacht ik, maar dat ga ik zo vragen, mag hem ophalen, ga ik zo meteen na de pauze hier op het werk doen.

Yskonyn

Volgens mij is inname rijbewijs meer dan 1 punt.. :(
Om even op de eerdere discussie terug te komen:

Als ik mijn rijbewijs verlies mag ik zelfs niet meer vliegen (ben piloot van beroep), dus het gaat niet alleen om gemotoriseerd verkeer op de grond.
Als ik al niet meer mag vliegen mag jij ook zeker geen motor meer rijden zou ik zo denken.

yamf

vdwaldennis

ik ben ook 1 punt kwijt nadat ik mijn rijbewijs een paar dagen kwijt ben geweest. Het zal niet meer zijn, alleen als je een erg ongeluk hebt veroorzaakt met alcohol-of drugsgebruik bijvoorbeeld zal je er meer kwijt raken.

yamf

hoeveel punten heb op een rijbewijs?  :?

yamf

wie binnen 5 jaar tijd 3 punten krijgt, wordt geconfronteerd met een schorsing van het rijbewijs. Een punt wordt behaald als de bestuurder een bepaalde zware verkeersovertreding begaat. Wanneer het rijbewijs om geschorst is, moet de beginnend bestuurder een rijproef en een theorieproef bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) afleggen. Als hij of zij het onderzoek weigert of voor een proef zakt, wordt het rijbewijs ongeldig verklaard en moet het rijexamen opnieuw afgelegd worden.

Wat telt mee?

Niet alle overtredingen worden meegeteld in de maatregel Beginnend Bestuurder. Het betreft alleen overtredingen waarvoor de bestuurder is staande gehouden. Flitsboetes tellen dus niet mee. Ook overtredingen die in het buitenland zijn begaan, tellen niet mee.

De overtredingen die worden geregistreerd zijn:
bumperkleven;
ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard/op autosnelwegen meer dan 40 km/uur te hard);
het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer;
veroorzaken van materiële of immateriële schade door onjuiste naleving van de verkeersregels;
het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel.

gevonden op Boetes.nl

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev