Advertenties


Automatische vergrendeling

Gestart door MartijnS, 4 juli 2006, 21:43:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MartijnS

Even een kick uit een oud onderwerp, waarin het volgende werd gezegd:

Citaat van: Erik op  6 december 2004, 18:20:00
Als je de knop indrukt en de deuren of kofferbak niet opent dan gaat hij na 20 seconden weer automatisch op slot

Hier heb ik een vraagje over, ik heb een Megane uit 2000. Het automatisch op slot gaan na wegrijden doet hij bij mij gewoon, maar bovenstaande functie zou ik graag willen hebben. Een collega van mij heeft een iets andere uitvoering, verder totaal hetzelfde type en die heeft het wel. Ik vergeet nogal eens mijn auto op slot te doen, met als gevolg dat ik me constant afvraag óf ik hem wel op slot heb gedaan... Kortom: kan dit bij mij ook?

GVR

Het werkt bij mijn weten alleen als je de auto ontgrendeld maar niet in de auto stapt.Het werkt niet als je de auto uitstapt en vergeet de auto op slot te doen,

ForeverYoung

Ik kan het je niet garanderen, maar het zou kunnen dat ze dit bij de dealer kunnen instellen, dan zal ie waarschijnlijk 'aan de kast' moeten, en goedkoop zal het ook niet zijn..


Ik weet dat de dealer (afhankelijk van of ze de benodigde apparatuur hebben, geloof ik) bij een Mégane 1 kan instellen dat de koplampen automatisch aangaan als je de motor start, ze veranderen dus iets in de ECU ofzo. Wie weet wat ze nog meer kunnen :q

Ik zou dus gewoon eens bij 1 of meerdere dealers naar binnen lopen, en hier naar informeren..

En nouja, ik voel altijd even of ie op slot is, tenslotte zou het systeem ook wel eens kunnen weigeren (de vergrendeling van 1 deur bijv, door een gebrek aan smering bijvoorbeeld)

Yskonyn

Inderdaad moet je met dit soort automatische 'comfort' opties oppassen.
Het is inderdaad zo dat hij alleen weer na 20 sec op slot springt als je hem van het slot hebt gehaald maar daarna niets met de auto doet. Hij gaat dus NIET automatisch op slot als je na het rijden uit stapt!

Je kan dit natuurlijk wel omslachtig oplossen. Door uit de auto te stappen, hem op slot te drukken en hem dan weer van het slot te halen en weg te lopen! :D
Maar de gekheid op een stokje, de manier om dit gevoel weg te krijgen is om de actie van het op slot doen van de auto een bewuste actie te maken. Zogauw je de auto uit stapt, druk je hem op slot, loop je er even omheen en voel je op de deuren dicht zitten. Nu heb je jezelf gedwongen er met de aandacht bij te zijn en zal je ook niet zo snel meer vergeten of je hem op slot had of niet. En zoveel extra tijd vergt het niet. :P

Jeroen

Het systeem dient er voor dat indien je nadat je de auto afgesloten hebt per ongeluk de auto weer open maakt, bijv. tijdens het in je zak doen van je sleutel, dat de auto weer automatisch afgesloten wordt als er binnen een bepaalde tijd geen deuren geopend worden.

Je zult dus altijd de auto eerst moeten afsluiten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev