Advertenties


Moter lijkt te verzuipen

Gestart door EbOoZ, 4 juli 2006, 14:25:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EbOoZ

Gutentag leute!

Ik zit ff met een probleem:

Ik moest voor m'n werk even naar Harlingen, maar wat overkwam mij op de dijk; Ik reed opzich aardig door (140, 150), maar op een gegeven moment moest ik afremmen voor een auto voor me en ik laat het gas los. Vervolgens wil ik weer gas gegeven, maar er komt alleen wat triest gebrom uit de uitlaat en de motor lijkt te verzuipen. Ik stop op de vluchtstrook en zet het contact uit en probeer weer te starten. De auto start weer gewoon en ook het gas geven geeft geen enkel probleem. Het gaat goed totdat ik weer mijn gas los laat. Dit keer deed ik al rijdend mijn contact weer uit en vervolgens weer aan en de auto rijd gewoon door (de motor liep nog). Kortom, met al wat horten en stoten ben ik in Harlingen aangekomen, maar ik baar me een beetje zorgen over de terugweg :x

Verder hoor ik wel een soort van fluitend geluid onder mijn auto vandaan komen. Het lijkt of dat bij de middendemper vandaan komt, maar daar ben ik niet zeker van. Daarnaast hoor je als ik optrek in z'n eerste versnelling gekras van twee ijzeren componenten die over elkaar heen schuren (zo'n geluid is het, ik weet niet zeker of dat ook gebeurd).

Het lijkt erop dat er echt iets stuk is, want dat het wat koeler was had ik er geen problemen mee. Maar nu het wat warmer is (en dan zet de boel denk ik uit) heb ik het wel. Maar aangezien het weer goed gaat als je het contact uit en aan zet, zit ik ook aan de computer te denken... l-

Het is een beetje een klinkt als, 1e lettergreep verhaal geworden, maar ik hoop dat ik toch een duidelijk beeld heb kunnen schapen. Wie helpt me nu nog even uit de brand ;) !-!

RaymondTroost

hier kan je niks aan doen zelf.. naar de garage gaan meer niet.. of w8ten todat het over gaat, maar dan heb je kans dat je bak inelkaar loopt of wat.. soms krijg ik het idee dat de mensen hun auto niet goed onderhouden ofzo.. geen beurtjes meer of wat dan ook.. het is echt belangrijk.. versnellingsbak olie moet ook een x ververst worden en dat soort dingen! ik zeg neit dat jij dat doet hoor danny, maar ik vin dat er veel mensen probs hebben.. ik heb ze ook gehad hoor.. 3x motorsteun bv.. maar voor de rest nog nooit iets..

succes iig!

EbOoZ

Net maar ff een officiële dealert gebeld in Franeker en daar kan ik zo terecht. Das 6km hier vandaan... dat is nog wel overbruggen denk ik :)

Beurtjes heeft mijn auto trouwens altijd gehad, maar goed... daar heb ik nu weinig aan :D

ForeverYoung

Doe je de groeten aan Alexander, m'n neefje :D (loopt stage bij Fokkema )

Ik krijg het idee dat het of in je bak zit, of misschien de kat kapot, en dat die rommel vanuit de kat nu in je middendemper zit, dat zou wel het geluid kunnen verklaren, maar niet het gas loslaten.

Maar dan heb je dus teveel tegendruk in de uitlaat, en dat lijkt volgens mij wel op 'verzuipen'

tis maar een wilde gok eigenlijk, maar 'k wil 'm er toch ff bijzetten

(Ben je al heen geweest, of moet je nog - morgen ofzo.)

Paul

Heb je het slangetje van de mapsensor ook nagekeken??
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EbOoZ

Ja dat slangetje had ik op de afsluitdijk al nagekeken, maar zag er nog goed uit.

Eenmaal bij Fokkema in Franeker aangekomen werd de auto nagekeken. Ik kreeg een kop koffie en ben maar een boekje gaan lezen. Drie kwartier later komt de monteur naar me toe met de melding dat hij niet zo goed nieuws had. De lambasonde was stuk en ook in het spruitstuk zat een scheurtje. Volgens de monteur was er niet meer te rijden met de auto.

Maar aangezien ik niet zoveel in Harlingen kom en ik m'n auto geen dag wil missen heb ik er toch voor gekozen om terug te rijden. Niet erg comfortabel en betrouwbaar, maar ach... ik durfde de gok wel te nemen. Eerst nog even 41,55 afgerekend alszijnde onderzoekskosten en vervolgens opweg gegaan. Onderweg de garage in mijn eigen buurt gebeld en daar kon ik ook nog terecht. Jammer genoeg hadden ze geen lambasonde op voorraad en dus moest de Mégane een nachtje blijven slapen.

Als het goed is is ie vandaag weer klaar en kan ik weer op pad !-!

EbOoZ

Goed... kreeg net telefoon van de garage dat ze het niet aandurven om de binnengekomen Lambasonde te monteren (scheen niet helemaal goed te zijn ofzeau...)

Nog één dagje wachten ;(

wouter arnouts

heey heb ik ook wel eens gehad maar ik liet mijn gas los en gaf weer gas toen was het wel grtz

EbOoZ


ForeverYoung

Hmm, das wel ff klote 8)

Gelukkig hebben ze de oorzaak gevonden, en is ie morgen hopelijk weer klaar !-!

EbOoZ

#10
Ja ik verwacht het wel hoor... goede ervaringen met deze garage !-!

[EDIT]
Ik vandaag happy m'n auto opgehaald, helemaal blij... heb 20 km gereden en weer hetzelfde verhaal. Morgen maar weer bij de garage dumpen in de hoop dat ze de boel dan daadwerkelijk kunnen maken ;(
[/EDIT]

EbOoZ

Kan het trouwens zijn dat het met het spruitstuk te maken heeft?

Paul

Inlaatspruitsuk wel, uitlaatspruitstuk niet
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EbOoZ

Thanks Paul... dan kan dat ook dat fluitende geluid geven neem ik aan?

Birt

Motor verzuipt zeg je hierboven. Kan het zijn dat je luchtmassa meter niet werkt of slecht? Of trekt hij extra lucht door een extra gat (gaatje) in het inlaat traject. Zoals paul stelt.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev