Advertenties


Grote beurt en distributieriem laten doen

Gestart door Patricklauw, 4 juli 2006, 12:20:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Patricklauw

Ik was laatste bij een Renault dealer om een afspraak te maken voor een grote beurt en een distributie riem te laten vervangen.

Hun vertelde mij dat een grote beurt 400 kost en de riem 450. Is dit normaal? Ik heb namelijk wat gezocht op internet en heb ik lagere bedragen gezien.

Ik heb een Megane Coupe 1.6e uit 1998 met 140.000 km erop.

Hans B

Heb je geen bekenden die het kunnen doen voor een goedkoper prijsje?   ;)

Patricklauw

Ja maar hier http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=3242.0 zie ik een reactie van Michael dat het 425 kost bij Amersfoort inclusief distributie riem.

Ook een reactie van Rinze dat de riem bij hem 320 kostte.

Maar op pagina 3 wordt weer gezegt dat het rond de 1000 zou kosten dus komt het toch in de buurt..

Nee ik heb geen kennissen die dat kunnen en ik zou het ook liever professioneel laten doen dus dan maar betalen  :x

Hmmmz ik doe het wel gewoon haha dan kan ik er weer even tegenaan  !-!

Marc Brouwer

Normale prijs hoor die € 1000.-

Helaas is het uurtarief van een monteurke bij een officiële Renault dealer enorm hoog (ik dacht zo'n € 65.-). Volgens mij staat er standaard zo'n 3 tot 4 uur voor de vervanging van de distibutieriem.

Grote beurt is standaard tarief, die kun je zo navragen bij de dealer. Elke officiële Renaultdealer heeft ook standaardprijzen voor kleine beurt, vervanging remblokken enz....
"We Shall Not Be Moved"

Patrick

distributie vervangen van een 1.6e is ongeveer een uurtje werk,
dus 450 euro vind ik aan de hoge kant.

Stefan

Citaat van: Stefan op 25 april 2006, 17:53:25
ik was toendertijd voor mijn 1,6-16v 120000km beurt zo rond de 1200 euro kwijt.
dus ja, ik zou maar alvast een beetje geld apart houden Y Y

toen ook al gemeld dat ik 1200 euro kwijt was (1,6-16v met airco)dus distributieriem vervangen met alle rollen en riemen etc. dit was inclusief waterpomp en nog wat ditjes en datjes (bij de renault dealer overigens)
1,6e is misschien wel iets goedkoper, dat wel.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Yskonyn

Tsssjo.. ben ik even blij dat bij de afleverbeurt de distributieriem is vervangen... daar wil ik voorlopig even geen geld voor uitgeven zie ik al! :)

Mrtijn

bij mij hetzelfdeverhaal ongeveer rond de 900 euro, voor 1.6e

Patrick

Een uurtje is idd een beetje overdreven ;),
maar 3 uur ben je er zeker niet mee bezig.

MB82

Ik heb een offerte gekregen van de Renault dealer in Apeldoorn die de dist.riem (set) inc alles voor 340 euro vervangt. Grote beurt weet ik niet.

EbOoZ

Ik was bij een niet-dealer 630 kwijt voor grote beurt + distributieriem + waterpomp !-!

RuuP

Vind het wel vreemd dat de prijzen ZO ver uit elkaar liggen. Bij mij pas is alleen distr. riem vervangen a € 320,-
Grote beurt heb ik ook geen enkel idee van.

Stefan

Volgens mij is een grote beurt (afhankelijk van type motor) zo tussen de 250 en 300 euro
Distributieriem vervangen erbij optellen
vaak ook meteen de waterpomp met toebehoren 200 euro?
en de gebruikelijke ditjes en datjes

reken maar uit 8)7
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

dusty

zelf gedaan bij megane 19 dti materiaalkosten ongeveer 220 € riem en spanrollen

Patricklauw

Ik ben trouwens vorige week vrijdag geweest totaal werd het 630€ dus het was toch wat goedkoper als dat die eerste man zei. En gelukkig heb ik het gedaan want hij zei ook dat ie er aan toe was.

In de grote beurt hebben ze gevonden dat de rem schoenen aan vervanging toe zijn alleen hadden ze het niet op voorraad dus daar word nog een afspraak voor gemaakt.

Al met al een meevaller. Ben bij de Renault dealer in Vlaardingen geweest  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev