Advertenties

Schade door landbouwvoertuig

Gestart door Rick Santbergen, 1 juli 2006, 16:29:54

Vorige topic - Volgende topic

yamf

ehh.. dat kunnen ze toch niet maken???? stelletjes @#$%^&
Het is verdorie wel je auto die beschadigd is! hij moet gewoon betalen!  l-

Meneer de expert kan je auto totelos verklaren, maar daar hoef jij toch niet mee
eens te zijn? heb je al een andere expert bij gehaald?  :?

Rick Santbergen

Ik kan een 2e expert erbij halen dat klopt, maar ben bang dat zoiets weinig verschil zal maken. Natuurlijk strip ik zelf mijn auto van de dingen die ik er zelf bij gekocht heb. Maar het schade bedrag is volgens de verzekering niet het bedrag dat het je kost om de schade te maken maar het verschil in bedrag vanw at de auto waard WAS en wat hij nu waard IS.

Voor de mensen die het zelf willen lezen:
http://www.verkeersongeval.nl/moxie/familie/familie_14a/voertuig-total-loss-2.shtml

GVR

Wat als er niemand € 1550 voor je auto over heeft?

Remco v.K.

Citaat van: dennis (red-devil) op  4 juli 2006, 22:18:30
maar als je slim bent haal je de velgen en je spoiler er af ben je die in iedergeval niet kwijt

Dat gaat niet op. Het bod van de koper is immers gedaan op de auto zoals deze er nu bij staat. Eerder dit jaar heeft bijv. Bobby (gele megane, nu toyota) evo-spoiler etc. weer terug moeten geven.

Rick Santbergen

Radio gaat er sowieso uit. Automatten (eigen design) neem ik ook mee. Die ziet de opkoper toch niet want die bied op foto's van de buitenkant. Maar is nu afwachten.

wouter arnouts

is het niet mogelijk om hem zelf opte knappen grtz

dennis (red-devil)

Schade expert is langs geweest.
Schade is €2.200 euro en dagwaarde is €3.750 als hij dus een opkoper vind die er meer dan €1.550 op bied word hij total loss verklaard volgens meneer de expert

hier zal ik niet mee akoord gaan wat de schade is onder de dagwaarde dus
en als je nou de auto wilt houden dan krijg je 2200 euro van de verzekering en daar kun je de auto toch wel van laten maken

maar tis gewoon te gek voor woorden dat je je eigen auto waar je hard voor gewerkt hebt weer terug moet kopen
Red-Devil

Rick Santbergen

Als ik er niet mee akkoord ga, krijg ik: De dagwaarde - wat de opkoper bood. Dit kan dus minder dan 2200 zijn.
Voor meer uitleg verwijs ik je naar de link (die je echt zorgvuldig moet lezen, duurde ook even voordat ik het snapte)

Zelf kan ik de auto niet opknappen, kan amper een schroef de goede kant op draaien.  :D
Schade bedrijf kon hem waarschijnlijk wel goedkoper maken maar daar wou hij pas over praten als het zeker was wat de opkopers geboden hebben.

wouter arnouts

azo maar ik zou ff wachten en dan laten maken anders moet jeje auto wegdoen door zo'n #####  l- :?

Rick Santbergen

Het is inderdaad afwachten, maar als ik er te weinig voor krijg om hem op te knappen, kan ik weer op jacht naar een nieuwe Megane Coupé (en geen andere auto!)  8)7

Yskonyn

Er worden twee waarden bepaald;
a) de dagwaarde van de auto, dus de waarde die een gelijkwaardige wagen zou moeten kosten op de vrije markt.
b) de restwaarde die de auto heeft na de schade (bepaald door opkopers)

Het verschil tussen deze twee bedragen is de total-loss waarde. Als de schade hoger is dan deze total-loss waarde dan wordt de auto total loss verklaard. Zie de total-loss waarde dus als de drempel waarboven de auto total-loss wordt verklaard.

Kortom: de verzekering van de bestuurder van het landbouwvoertuig keert jou het bedrag uit wat het verschil is tussen je dagwaarde (3750) en het bedrag dat de opkopers bieden. Is de schade hoger dan dit verschil dan keert zijn verzekering toch nog steeds alleen het verschil tussen de dagwaarde en de restwaarde uit en wordt je auto total-loss verklaard. En dat betekent in vele gevallen (zie jouw polis voorwaarden) dat je bij een WA-casco verzekering je de auto af staat aan de verzekeringsmaatschappij als je het uitgekeerde bedrag accepteert.

Dit is echter anders bij een WA(-non casco) verzekering. Daar krijg je gewoon de dagwaarde uitgekeerd en moet je zelf weten wat je doet met de auto. Dit is exact de reden waarom het na een bepaalde tijd niet meer loont een WA-casco verzekering te hebben en over te gaan op WA.  >:(
Klote zeg, dat zo ZO werkte wist ik ook niet...

Crimineel eigenlijk. Idd de auto waar je hard voor hebt gewerkt wordt mooi even van je weg getrokken zonder dat je er zelf wat aan kan doen!!  >:(
l-

yamf

Nou.. ik vind dit wel erg rot voor je  N

Rick Santbergen

Oke ik sta nu voor de keuze, schade expert heeft zijn rapport gebracht: --

- Of ik neem 2.000 euro aan en probeer daarvan de schade te maken. (€2.200 schade)  N
- Ik laat de auto total loss verklaren en neem €3.650 aan.  N

Ik denk dat ik voor de eerste optie ga omdat een eerste auto (iedere auto) toch iets is wat je niet graag kwijt raak. Ik ga morgen met schade bedrijf praten of de schade niet voor 2.000 gemaakt kan worden. Eventueel met een zijscherm van een andere auto (sloopauto).

Ook ga ik even vragen hoeveel ik kwijt ben als hij meteen mijn achterlichten meespuit  :9~

Yskonyn

Als het even kan zou ik voor het herstellen gaan. Wat je zegt: je doet niet graag je eigen bakkie weg, dus als je niet met groot kleurverschil komt te zitten en alles is netjes te repareren zou ik zeggen ga voor die 2000 euro en leg er zelf 200 bij als dat echt noodzakelijk is en dat bedrijf je niet een beetje kan matsen...  !-!
Dan hou je in ieder geval je eigen wagentje.

yamf

Ja.. nou ik zou het ook doen.. gewoon de 2000 euro aannemen en je auto zo
goed mogelijk laten repareren.. als het maar netjes gedaan wordt..  Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev