Advertenties

Schade aan mijn auto ->webcam/beveiligingscamera?

Gestart door vdwaldennis, 28 juni 2006, 23:32:53

Vorige topic - Volgende topic

vdwaldennis

hey mensen

ik ben erg aan het balen op dit moment  >:(
Er is iemand weer zo leuk geweest om een kras over de motorkap te trekken.
Dit is ook al bij mijn vorige megane gebeurd en krijg het gevoel dat het gericht is. Terwijl er wel meerdere auto's in de buurt ook dingen aan de hand waren is het toch al de dere keer dat het bij mij gebeurd.
Aangezien ik niet bezig wil blijven met de politie en de verzekering wil ik of:
1) een camera op de auto richten (ik heb mijn auto zo'n 25 meter van huis geparkeerd op een openbare parkeerplaats)
2) een webcam of iets dergelijks in de auto plaatsen

Wie kan me adviseren?
Ik wil het niet te hoog in de kosten jagen, voor mijn part tweedehands als ik maar weet wat ik moet zoeken voor een goed resultaat.
Dit moet snel gebeuren want heb het gevoel dat het wel weer een keer gaat gebeuren. Ze komen altijd terug, net zoals dieven. Alleen wil ik heel graag weten wie hier achter zit.

Alvast bedankt voor advies

Yskonyn

Een webcam in de auto wordt een moeilijke zaak, daar zal je dan ook iets van een laptop in moeten leggen, wat a) weer andere redenen geeft in in je auto te breken en b) je dat met de accu van de laptop niet gaat redden.
Je kan wel een webcam via een raam richten op je auto als hij voor het huis staat alleen zal het beeld natuurlijk altijd korrelig blijven...

Naar mijn idee is dit de enige goedkope optie... Draadloos camera werk gaat in de centen lopen en op wacht liggen is ook niet echt een idee...
Klote man (je hebt een PM-etje BTW)! Ik kan er niet tegen dat er hufters zijn die niet van andermans spul af kunnen blijven!

Reinier Goorden

Zorg er wel voor dat je de eventuele beelden nooit aan de politie of iets dergelijks toont. Opname van openbare weg is strafbaar. ;)

vdwaldennis

is dat zo? wat een onzin dan, want als het de manier is om er achter te komen wie het doet lijkt het me een goed plan. En van hen zal dat niet komen.

Remco v.K.

Heb ook zo'n geintje met een maatje gehad. Op advies van de politie (wijkagent) een camera geplaatst welke het eigen terrein kon overzien, echter kon deze maar op 1 manier geplaatst worden zodat je er 'helaas' een stukje openbare weg mee filmde  ;)

Nog geen 2 dagen later de dader, deze geconfronteerd met de beelden en de keuze gesteld: of regelen via de verzekering of per direct naar de politie met de beelden. Koos toch maar voor de verzekering. Hangt nu nog een dummy camera en sindsdien geen last meer van gehad.

Sowieso klote voor je, ben ook altijd bang dat gasten niet van m'n auto afblijven, waar ik hem zet. Maar dat zullen de meeste autoliefhebbers wel hebben. Succes met de afhandeling!

vdwaldennis

thx voor reacties
Ik heb echter wel goed advies nodig van iemand over het plaatsen van wat voor soort camera en waar ik die (niet te duur) kan aanschaffen

vdwaldennis

kom eerst maar met advies, kijk ik wel of het rendabel is   :)
Op http://www.draadlooscameratoezicht.nl/ heeft de minicamera mijn interesse wel gewekt.
Ik ga ze even e-mailen om wat na te vragen.
Maar 100 euro wil ik hier nog wel aan uitgeven, niet veel meer

ForeverYoung

Officieel moet je trouwens een bord ofzo ophangen waarop de inbreker/crimineel/vandaal/ander uitschot kan zien dat ie gefilmd wordt, anders schijnt ie je volgens mij nog te kunnen aanklagen ook nog :x

ThE-BaKeR

Volgens mij gaat dat niet op als je alleen eigen terrein filmt.

vdwaldennis

ik heb er eentje besteld van http://www.mic-trading.nl/
Ik ga hem in de auto plaatsen 's nachts.

Yskonyn

Succes! Ik hoop dat je die klootzak pakt...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev