Advertenties


Airbag lampje blijft branden

Gestart door sjender, 26 juni 2006, 08:28:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sjender

Hoi,

Sinds een tijdje blijft mijn airbaglampje branden.
Ik heb gehoord dat dit een veel voorkomend probleem is.
Het ligt niet aan de tellerunit, die is net nieuw.

Ik heb een ph1 uit 96 (16V).

EbOoZ


sjender

Ik ben nu ff niet in de gelegenheid om te kijken.
Is het makkelijk om dat stekkerblok eruit te pikken?
Als ik mij niet vergis lopen er meer kabels daar.

EbOoZ

Het is een stekker van een cm of 1,5 breed en zit precies onder je stoel(en).

Bij mij is het de enige stekker die onder m'n stoel zit !-!

sjender

Die is toch niet alleen maar voor dat lampje???
En de oplossing is om het stekketje los te trekken en de draaidjes goed met elkaar verbinden?

Meganez

Alleen als je je stoel nu wil verwijderen moet je alle draden weer losknippen. Zou eerst ff kijken of een beetje duwen en trekken aan de kabeltjes ook werkt voordat je ze doorknipt.

Yskonyn

Waarom wil je je stoel verwijderen? Vind het eigenlijk net zo comfortabel inclusief stoel! :D

Meganez

Ik heb al 1 keer mijn bijrijders stoel gedemonteerd omdat ik hem naar de bekleder heb gebracht (ivm kleine beschadegingen) en ik heb al 2 keer mijn stoel gedemonteerd gehad voor het aanleggen van audio kabels die ik in het midden van mijn auto onder de bekleding wilde hebben.  :) !-!

Meganez

Ja dat kan ook, maar blijft hoe dan ook extra werk. Maar ik zei ook niet dat hij ze niet door moet knippen, ik zei alleen dat het makkelijker was om te kijken of een beetje duwen en trekken aan de stekkers niet genoeg was   !-!

Richard1959

Ik kreeg vandaag een zelfde storing. Omdat ik een bijrijdersairbag en zijairbags heb in stoelen zitten er meerdere stekkers.
Kan iemand mij dan vertellen welke waarvoor is en of de storing dus ook in de bijrijdersstoel kan ontstaan ?


Richard

Richard1959

Heb ik inmiddels begrepen ja. Maar welke stekkers kun je dan het beste doorverbinden (lees solderen) ?

Marc H.

Citaat van: Richard1959 op 17 september 2006, 17:39:08
Ik kreeg vandaag een zelfde storing. Omdat ik een bijrijdersairbag en zijairbags heb in stoelen zitten er meerdere stekkers.
Kan iemand mij dan vertellen welke waarvoor is en of de storing dus ook in de bijrijdersstoel kan ontstaan ?
Richard
Ja, had het ook alleen in de bijrijdersstoel zitten. Heb er nooit wat aan gedaan, want het lampje ging alleen branden wanneer je met lopende motor de bijrijderstoel naar voren deed. Even de stoel weer naar achteren, opnieuw starten en lampje gaat uit. De dealer zei ook het doorverbinden van de stekkers, maar dat was even werk. Ik heb voor de makkelijke oplossing gekozen.




Richard1959

Dank aan allen. Probleem doet zich (momenteel) niet meer voor. Mogeijk stekker.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev