Advertenties


volgende auto dillemma

Gestart door Timo Zuiderduin, 23 juni 2006, 15:42:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GVR


Greencabrio

Timo,

Hij is er ook handgeschakeld hoor! De abarth! Zijn iets later geleverd dan de eerste lichting!

Timo Zuiderduin

I Know, maar daar hangt dan ook wel een ander prijskaartje aan  ;)

Greencabrio

Wat is je budget eigenlijk Timo? Maatje van mij werkt bij Autotrader!

Wouter

Liep vorige week bij mijn dealer binnen voor een zomer check en liep daar tegen een mooie Clio RS uit 2001 (nieuwe model zegmaar). Heb afgelopen zaterdag test gereden. Was op zich best aardig maar stelde niet heel veel meer voor dan mn geliefde coupe 2.0 16v. Hij voelde wel iets sneller aan maar niet zo dat ik er erg opgewonden van werd.

Enfin dat ding moest na een zomer korting nog 14.500,- kosten... Dat vond ik te veel maar was toch is benieuwd hoe zo'n ding reed. Al besloten het waarschijnlijk niet te doen vroeg ik toch maar s wat ze voor de coupe zouden geven. Begon die een moeilijk verhaal van: "ja het is een echte liefhebbersauto en dat raken wij maar moeilijk kwijt enzo bla bla bal"

Hij wou dus maar 5000 geven. Ik had minstens 7000 verwacht. (auto heeft net een ton gelopen, is van 10/ 1998, airco, alles electrisch, 17", verlaagd, achterlichtkapjes en handgrepen meegespoten enz.) kortom een nette auto waar ik bij dezelfde dealer in 2003 nog 11 ruggen voor betaald hebt...

Wordt ik daar nou genaaid of niet is dus mijn vraag?!?
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

sebastiaan

wouter, ik kan je vertellen dat er een overschot is aan occasions.
wij zijn ook aan het rondkijken, er worden bijna altijd handelaars prijzen gegeven.
ik kom met mijn coupe niet verder dan 7000 euro en dat is een 2001 privilege.
het loont niet om te ruilen.
je kan beter alle tijd nemen en hem voor je wensprijs verkopen dan genoegen nemen met minder.

Timo Zuiderduin

er wordt voor mijn Cabrio door de dealers (afhankelijk van wat ik terugkoop natuurlijk) 7500 geboden (eerste bod zonder onderhandelen).

als je je bedenkt dat hij mij 2 jaar terug 13500 heeft gekost en er voor zeker 15.000 euro aan verbouwd is dan is dat een behoorlijke tegenvaller.

maar helaas is het de realiteit.

sterker nog, ik kreeg laatst een bieding van een garage van 5000, ik heb die meneer bijna letterlijk in zijn gezicht uitgelachen, mijn spulletjes gepakt en weer vertrokken.

vdwaldennis

hey timo

ik zag je vorige week bij de grote beurt
Ik dacht al wat een bekende auto, ik had die aflevering nog nooit gezien.
Lache...
waarom wil je ervan af?  o-)
Exclusieve auto door de grote beurt gepimpt man!  !-!

Timo Zuiderduin

Haha, tsja,.. ik schrok zelf wel weer even dat het weer opnieuw uitgezonden werd. maar goed, op zich is het wel weer ff lachen.

Voornaamste reden dat ie eruit gaat zijn:

*Vriendin wil er liever niet in rijden (dus ik ben altijd Bob). aangezien zij ook vaak een auto nodig heeft en we geen 2 wagens kunnen betalen moet ik ook met haar rekening houden.
*ik woon in het centrum van een stad en ben constant bang dat er bezopen mensen niet met hun tengels ervanaf blijven.
*Ook gebruik hem nu om dagelijks mee naar het werk te rijden terwijl ik met de trein sneller en goedkoper ben. maar ik laat hem niet met een gerust hart iedere dag voor mijn huis staan.
* en het is tijd voor wat anders  ;) ik wil nu pk's en een wat meer ingetogen look.

GVR

Een wolf in schaapskleren??

Tuned

maar de dealer geeft toch zowiezo niet heel veel voor een verfraaide auto?
vind die 7000 euro die geboden word nog best veel,
als je ziet dat je hem ook via marktplaats en diverse sites niet kwijt raak..

moet wel zeggen dat er ineens veel coupees te koop komen

Timo Zuiderduin

tsja, zodra er optisch dingen aangepast zijn wordt het een "liefhebbers" auto.

Is een wagen standaard, en zeker in het geval van de megane's is het gewoon een allemansauto.
dus makkelijker te verkopen.

GVR

En dan kunnen anderen hem naar hun smaak aanpassen. :D

Wouter

tsja, ik heb ook besloten verder niks meer aan de auto te doen. Je stopt er geld in en krijgt het er vervolgens nooit meer uit... hoe mooi het ook is geworden. Dus voorlopig blijf ik lekker in de coupe rondrijden. (mijn vriedin wil er wel in rijden _o_) Hebben namelijk ook nog geen kinderwens en als ik even een grote auto nodig heb kan ik van mijn werk een Sprinter meenemen.
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Stefan

Toen ik mijn coupe inruilde op de Mazda vertelde de verkoper mij zonder blikken of blozen dat het voor hem helemaal niks uit maakte dat er (hele mooie) 17inch blackchroom wielen onder zaten....
Toen ik hem vervolgens vertelde dat ik ze er dan wel af zou halen/verkopen en ruilen voor standaard 15inch merkte ik dat hij dat dan ook weer niet had bedoeld....
uiteindelijk 550 euro voor de wielen gekregen, dus eigenlijk 550 euro extra inruil..
En zo heb ik nog wel e.e.a. aan extra dingen kunnen verkopen waardoor de inruilprijs nog mooi was.
Maak ik liever een bekende of andere liefhebber er blij mee als dat de nieuwe eigenaar van mij auto het wel "grappig" vindt dat er wat ditjes en datjes op zitten Y Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev