Advertenties


volgende auto dillemma

Gestart door Timo Zuiderduin, 23 juni 2006, 15:42:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Timo Zuiderduin

Dag iedereen!!

zoals inmiddels algemeen duidelijk mag zijn ben ik hard op zoek naar mijn toekomstige 4-wieler.

probleempje hierbij is,... Ik wil iets snels en sportiefs.
Annechien wil iets wat niet al teveel opvalt en waarmee zij ook zonder problemen kan rijden. dus geen zwaar verlaagde wagen of eentje met slecht zicht o.i.d.

nu moet het dus een combinatie van beide worden, zoiets als bijv. een Clio RS of een 206 GTI, kortom, makkelijk mee weg te rijden maar wel met een behoorlijke hoeveelheid paarden onder de klep zodat ie ook nog een beetje van zijn plek komt.

prijs wil ik liefst onder de 12.000 houden maar daar zit wel wat speling in.

aangezien ik me al die tijd heb lopen blindstaren op een Audi TT (jaja die is duurder maar voor een droomwagen heb je wel wat extra over) ook heb ik zitten speuren voor een mooie celica.

maar nu wil ik toch mijn horizon wat verbreden en eens horen of jullie met leuke opties komen aanzetten.

thnx alvast voor de reacties!!

Paultje

vergeet de Ibiza Cupra niet. of een leon. Of een opel astra. Al zal je bij die laatste wel diep moeten gaan als je een echt snelle versie wil hebbe. En bij de leon trouwens ook....
snappie

vdwaldennis

audi a3/s3 1.8 turbo met lederen interieur  !-!

EyesOnly

De A3 1.8 turbo vind ik qua vermogen erg tegenvallen!
Ik zou zeggen een mooie 206gti of... tja mijn 'droomauto' de 350z maar dan kom je er met 12000 niet.

Timo Zuiderduin

1.8 turbo tegenvallen??? 180 PK en als je met een pakje geld naar JD-engineering rijdt chipt ie hem tot 220. valt dus absoluut niet tegen dacht ik!

Overigens is dat hetzelfde blok als wat ze in Leon, Ibiza, TT, A4, Skoda etc. hebben gelepeld.

206'je heeft daarentegen "maar" 138 pk's

maar goed, blijf maar komen met die idee'en, tot nu toe staat er leuk spul tussen!!!

@Paultje, de Astra Coupe Turbo heb ik ook al ff voor gekeken maar das toch wel een wat grotere bak! ik zoek meer een zogenaamde Hot-Hatch.

EyesOnly

Ik heb pas nog in een a3 1.8 turbo gereden en ik vond het tegenvallen.

*edit*
Ik ben misschien teveel verwend het laatste jaar :x


EyesOnly

Wel een auto van 12 jaar oud met 2 ton op de teller. Verder heeel leuk :)

sebastiaan


Timo Zuiderduin

het kan zijn dat je de 150 PK versie hebt gereden Erik  ;) en die A3'tjes moeten ook wel wat meer gewicht meeslepen dan bijv. een 206GTi.
+ dat het een turboblokkie is die pas op hogere toeren gaat opspoelen.

Nice Mitsubishi Bas,.. Maar ik zie Annechien daar niet zo snel in rijden,..

enneuhm,.. Impreza,... tsja rijdt geweldig maar ziet er gewoonweg niet uit!!

Wouter

Heb laatst in een S3 gereden die was gechipt naar 260 pk.... Je weet niet wat je meemaakt. Een standaard Boxter rij je eruit. 0-100 in 5.5 sec en top 270 op de tellert (onbegrensd) Denk alleen dat deze niet onder 12000 te krijgen zijn of je moet er 1 vinden met veel kilometers.
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

RaymondTroost

Mijn volgende auto zal ook zker weer een italiaan wezen! En dan wel te verstaan de gtv/spider
HEt liefste een 2.0 v6 met 200 pk under the hood.. dit is nog steeds mijn auto.. en zal er zker ook komen! ik denk ook wel wat voor jou timo!

aantal cilinders 6, in V-vorm
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1996 cm3
boring x slag 80,0 x 66,2 mm
compressieverh. 8,0:1
max. vermogen 147 kW (200 pk)
 6000tpm
max. koppel 271 Nm
 2400tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo ja
katalysator geregeld






Alex Verloop

In Wierden (overijssel) staat een sjown alfa, maar dan cabrio uitvoering (om toch niet geheel van het oude af te wijken). Leuke bak mooie velgen ROOD van kleur voor 6950. Als je foto's wilt kan ik die volgende keer wel ff maken

EyesOnly

Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 23 juni 2006, 16:26:26
het kan zijn dat je de 150 PK versie hebt gereden Erik
Ik heb het even gevraagd, en inderdaad 150pk. Ze wist niet eens dat er een snellere uitvoering was (ik ook niet).

Michel Veltman

- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev