Advertenties


Na 5 min. slecht stationair tijdens stilstaan.

Gestart door Patricklauw, 15 juni 2006, 15:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Timo Zuiderduin

wat hebben ze er nu aan gedaan om te zorgen dat je toeren weer netjes blijven hangen op 7500?

Patricklauw

Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 19 juni 2006, 09:15:09
wat hebben ze er nu aan gedaan om te zorgen dat je toeren weer netjes blijven hangen op 7500?
Ik heb geen id. Hij zei zoiets van we hebben de toeren omhoog gezet :S Ik dacht in eerste instantie dat het niet zou helpen maar dat heeft het wel gedaan.

Moet er over een tijdje weer heen voor me km teller dus dan zal ik het wel even vragen hoe en wat.

Roeland

misschien dat zijn gaskabel een beetje is bijgespannen, helpt wel een beetje.
voor de rest geloof ik dat het stationair toerental niet te wijzigen is...


enneuh, sorry om je topic even te verstoren maar ik heb ook een probleem met mijn stationair toerental.
na een paar kilometer rijden gaat mijn stationair toerental naar de 2000 tr/min.
erna zelfs soms hoger (rond de 3000 zelfs). Hij heeft het op LPG als ook op benzine.
Op LPG heb ik de indruk dat ie het sneller heeft.

nu dacht ik dat het pinnetje van m'n stappenmotor vast kan zitten als ie warmer wordt.

of heeft iemand andere gedachten?

het gaat trouwens om een 1.6e van 1997

Patricklauw

Ik heb geen idee wat ze hebben gedaan, ik ben nog steeds niet geholpen met mijn km teller. Hij wilt wachten totdat ie een auto binnen krijgt met dezelfde km teller unit ofzo.

Volgende week ben ik op vakantie en daarna ga ik maar eens even langs want dit duurt me wat te lang, ik heb de auto nou al 2 maanden bijna en het zou gemaakt zijn voordat ik um zou krijgen.

Kortom het is een k*t garage en ik zal daar nooit meer heen gaan als ik een andere auto ga kopen  N en ik ga ook iedereen afraden die ik ken als dit nog te lang gaat duren.

Zo dat moest ik ff kwijt, en geeft niet hoor dat je wat vraagt in dit topic ;)

xforce

ja zo zijn er kl*te garages genoeg.
En ook ben ik zo stom geweest om bij mijn eerste auto er wel in te vertrouwen dat de prijs niet zo hoog was,
omdat het niet echt een heel professioneel ogende garage was.
Totdat ik een maand later de koelvloeistof langs door mijn koppakking zag druppelen.

Dit soort garages moeten gewoon op een zwarte lijst komen te staan.

Roeland

Citeernu dacht ik dat het pinnetje van m'n stappenmotor vast kan zitten als ie warmer wordt


net mijn stappenmotor uitgehaald en zuiver gemaakt.
probleem is er nog steeds. als ik de auto start ligt het toerental al hoger (1200-1500)
na een klein minuutje even gas geven en erna los laten blijft het toerental hangen op 2000.

somebody ??  _o_

Roeland

gistren nog eens weggeweest met auto, was een uurtje rijden.

en gemerkt dat na een tijdje (10 min) het slecht begon te gaan.

rij ik gewoon in toeren dan blijft m'n stationair toerental hangen rond de 1800-2000 tr/min)
rij ik hoger in toeren dan stijgt m'n stationair toerentaal ook tot zelfs 3000-3500 tr/min)

is wel lastig bij het afremmen en als je voor een rood licht staat.
iedereen denkt dat je wil racen  8)7

als iemand nog iets weet hoor ik het graag.

Groeten Roeland

Paul

Dan zet er maar een nieuwe stappenmotor in.. ;)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Roeland

had de stappenmotor er nog eens uitgehaald,
ingespoten zuiver gemaakt, teruggeplaatst.
en ook de gaskabel wat ingespoten met wd40.

één dag leek het goed, maar heeft het erna weer, de toeren komen wel niet meer tot 3500-4000.

wat me wel opvalt is dat de toeren blijven steken op een 1500 en als ik volledig stilsta ze terugvallen naar 750. misschien iets met de lucht te maken ???

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev