Advertenties


Na 5 min. slecht stationair tijdens stilstaan.

Gestart door Patricklauw, 15 juni 2006, 15:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Patricklauw

Dit is mijn eerste post hier omdat ik sinds kort lid ben omdat ik een Megane Coupe heb gekocht  !-! 

En ik heb gelijk al een vraagje; als ik net me auto aanzet en in zijn vrij zet blijft het toerental rond de 1000 stilstaan. Als ik 5/10 minuten heb gereden en ik sta stil voor bijvoorbeeld een stoplicht dan staat ie op de 750.

Nou ging ik van het weekend een half uurtje rijden en toen was het toerental afgezakt naar de 500 en erg onstabiel, dus van 500 naar 750 en dan weer naar 500.

Dit allemaal is terwijl ik stil sta voor een stoplicht of wat dan ook. Tijdens het rijden voelt ie soms ook wel aan alsof ie zich inhoudt. Ik heb nog niet langer gereden als 30 min omdat ik bang ben dat ie er dan helemaal mee stopt. Maar als ik de volgende dag weer ga rijden dan begint het weer opnieuw.

Ik heb de auto trouwens al naar de dealer terug gebracht en toen zeiden hun dat het opgelost was, maar dit is dus helemaal niet zo.

Komt iemand dit bekend voor? En wat nog belangrijker is weet misschien iemand waar dit aan kan liggen?

Madness

Kijk eens op de FAQ:

*Mapsensor
*Stappenmotor

vdwaldennis

Welkom hier.
Ik zou ook gewoon weer terug gaan naar de dealer zolang je garantie hebt. Ze moeten het maar in orde maken als de auto niet goed loopt, dat hoef je zelf niet op te knappen.
Succes

(post trouwens eens een pic van je auto, dat vinden we altijd leuk)

Timo Zuiderduin

wat ook wel belangrijk is,. welk type motor heb je erin hangen?

Patricklauw

Citaat van: Madness op 15 juni 2006, 16:15:23
Kijk eens op de FAQ:

*Mapsensor
*Stappenmotor

Hmmz dat is idd wel handig daar ga ik vanavond als ik thuis ben ff aandachtig lezen.


Citaat van: vdwaldennis op 15 juni 2006, 16:34:33
Welkom hier.
Ik zou ook gewoon weer terug gaan naar de dealer zolang je garantie hebt. Ze moeten het maar in orde maken als de auto niet goed loopt, dat hoef je zelf niet op te knappen.
Succes

(post trouwens eens een pic van je auto, dat vinden we altijd leuk)


Ja ik ga ook gewoon weer terug laat me niet in de maling nemen. Zal vanavond als ik thuis ben ff een foto uploaden :)


Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 15 juni 2006, 16:47:38
wat ook wel belangrijk is,. welk type motor heb je erin hangen?

Ik heb een 1.6E.

Patricklauw

Hier staan wat foto's  let niet op de url  :P

Morgen afgesproken dat ik me auto ff langsbreng. Mijn km teller deed het ook niet goed en me dakraam is niet volledig lekvrij dus daar gaan ze ook naar kijken hehe.

vdwaldennis

ziet er netjes uit
Mooi om te zien een zwarte (heb ik ook)
Mooie voorbumper er al op.
Ga je er nog meer aan doen?

Meganez

Dat je auto bij een koude start 1000 toeren draait is niet meer als normaal. Bij een koude motor wordt er altijd wat extra benziene ingespoten (zoals je vroeger moest doen door aan de choke te trekken)

750 tpm is het normale stationair toerental van je megane en is dus ook niks mis mee

Dat hij terug valt naar 500 tpm is inderdaad niet goed, maar wees gerust, volgens mij heeft elke megane coupe, in ieder geval elke 1.6e hier wel een keertje last van gehad. Je hoeft niet bang te zijn dat je stil komt te staan hoor, je kan er gewoon mee blijven rijden alleen is het wel vervelend.

Uiteraard moet je in je garantie dan gewoon ff terug gaan naar de dealer en zeg ze dan maar dat je van betrouwbare bronnen hebt vernomen dat het: of je Mapsensor of stappenmotor is, of dat 1 van je vacuuem slangetjes zijn gescheurd.

Patricklauw

Citaat van: vdwaldennis op 15 juni 2006, 19:59:52
ziet er netjes uit
Mooi om te zien een zwarte (heb ik ook)
Mooie voorbumper er al op.
Ga je er nog meer aan doen?
Yeb vond ik ook wel die bumper. Ik ben van plan om iig me achterraam nog te tinten, de achterste zijruiten zijn an getint. En een evo spoiler achterop. En later wat grotere velgen 18". Voor de rest zie ik het allemaal nog wel vind um nu al mooi :)


Citaat van: Nils. op 15 juni 2006, 23:37:29
..........
Hmmmz dit is wel handig om te weten dat ie standaard rond de 750 moet zitten. De auto is vandaag bij de garage dus vanavond zal ik gelijk kijken of ie na een half uur rijden nog steeds rond de 750 staat.

Dus hopen dat het vanavond is opgelost en anders weer terug en dan zeg ik dat het waarschijnlijk de mapsensor / stappenmotor / vacuumslang is (kon ik nu niet zeggen omdat ik um vanmorgen vroeg heb achtergelaten en de sleutel door de brievenbus heb gedaan.

Ik post vanavond of het is opgelost.

ForeverYoung

Mijn 1.6e doet overigens maar zo'n 600 toeren, op de toerenteller...

En nee, er is niks mis mee. Hij loopt heel mooi consequent die +/- 600 toeren, zonder schommelingen of afslaan/andere narigheid.

Patricklauw

Citaat van: Edward (ForeverYoung) op 16 juni 2006, 19:56:00
Mijn 1.6e doet overigens maar zo'n 600 toeren, op de toerenteller...

En nee, er is niks mis mee. Hij loopt heel mooi consequent die +/- 600 toeren, zonder schommelingen of afslaan/andere narigheid.

Ja ik heb ff goed gekeken en die van mij staat dat stop pinnetje zeg maar ook iets boven de 500 maar daar schommelde ie toch echt naar toe als ik een tijdje had gereden en stil stond zonder gas te geven.

Hij is vandaag bij de dealer geweest en het euveltje is nu verholpen, hij blijft rond de 750 geloof ik wat Nils al zei dat normaal was. Er is ook gelijk WD40 geloof ik op de rubbers van me dakraam gesmeerd dus hij zou nu ook niet meer moeten lekken. Alleen de km teller zijn ze nog niet over uit wat het precies kan zijn.

Nu heb ik trouwens de FAQ over banden bekeken voor een fase 1 megane en zie ik dat er geen 18" velgen onder kunnen bij mij. Klopt dat of lees ik nou verkeerd  :?

Meganez

Alles kan  :q  .. maar niet altijd zonder de enige aanpassingen..

Jeroen

18" kan wel maar wordt niet veel gedaan, vandaar dat het er niet bijstaat.
FAQ is al een paar jaar oud, toen was 17" net in opkomst en was 16" gangbaar.

Hans B

idd 18 kan wel wilde ze mij ook aansmeren maar ik vond het te groot naar mijn mening   :)

Patricklauw

Hmmmz misschien laat ik de velgen die ik nu heb er wel onder.. veel mensen vinden ze mooi glimmen en het is toch ook flink duur die grote velgen :)

Vandaag trouwens langs de wasstraat gegaan en me dak lekte niet dus ben benieuwd of het nu met een flinke regenbui ook droog blijft.. Time will tell..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev