Advertenties


sleutels

Gestart door xforce, 3 juni 2006, 19:16:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Meganez

Citaat van: gerard_Sv650 op 20 juni 2006, 12:22:41
Ik zit met het zelfde probleem, ik ben van plan om volgende week wat te gaan knutselen om via wat elektronica het ir signaal aan te sturen.
Weet iemand of er in het contact slot ook nog een spoel zit die de sleutel uitleest of werkt het puur op het infrarood signaal?
Zodra ik wat meer weet of verzonnen heb laat ik het jullie weten


Weet ook bijna wel zeker dat het bij de megane phase 1 eerdere modellen alleen in het infrarood signaal zit.

Meganez

Citaat van: rs50jochem op 20 juni 2006, 19:25:01
Ik heb nog nooit een Renault gezien waarbij je code op het dashboard kan intypen..

Dat is volgens mij bij elke megane phase 1 mogenlijk, en ik weet niet of jij een heel toetsenboard op het dashboard verwacht? Maar dat zit er niet. De code is in te voeren via de knop waarmee je ook alle deuren teglijkertijd kan sluiten. Als je code 1234 is moet je, moet je deze knop indrukken voor de tijd terwijl het rode lampje boven je tellerplaat 1 keer knippert. Vervolgens indrukken en het lampje 2 keer laten knipperen enz enz.. Dit is dan ook alleen een noodoplossing voor als bv de batterij van je afstandsbediening leeg is en je geen nieuwe bij de hand hebt.

Citaat van: rs50jochem op 20 juni 2006, 19:25:01
Ik ken enkel en alleen het systeem dat een startonderbreker bij de contactcilinder wordt gecontroleerd..
En dit is naar wat ik weet het enige systeem zoals een startonderbreker werkt..

Hmm.. een startonderbreken zorgt er voor dat je niet meer kan starten.. Het is een beveiliging, en of dat ding nou met een code via infrarood of een magnetische code in de sleutel of met een apart magneetje werkt maakt natuurlijk geen ... uit. Als tie t starte maar onderbreekt. Dit doet hij trouwens via het motormanagement systeem en is daarmee een stuk moeilijker te omzeilen als bij de meeste middenklasse duitse auto's waarbij het een kwestie van het signaal omzeilen is.

Citaat van: rs50jochem op 20 juni 2006, 19:25:01
Ik heb dan ook al meerdere auto's gehad die minimaal het dubbele van een Coupe aan nieuwwaarde hadden.. En buiten dit punt (startonderbreker) heb ik al een stuk meer dingen ervaren die dat verschil in prijs zeer duidelijk maken...

Tja.. t zou wat zijn als iedereen alleen maar dure auto's kon rijden he...  Of dat alle goedkope auto's net zo zouden zijn als de duurdere..

xforce

maakt mij niet uit hoe het moet,
als ik het wil dan komt het, alleen het is wel leuker om het zelf te doen.
En er moet toch wel iemand als monteur bij renault zijn die weet hoe zulke dingen aangesloten zitten?

Meganez

Er zijn al meerdere discussies geweest hier op het forum over die startonderbreker, en volgens mij heeft nog nooit iemand hem er ooit voorgoed van af gekregen. Dat is omdat hij ingebakken zit in de ECU. Omzeilen is ook nog nooit iemand gelukt hier.

Gerard_sv650

Het is me inmiddels gelukt door onderdelen uit de oude sleutel te combineren met de nieuwe ontvanger van de klapsleutels. (je moet er dus 1 oude sleutel voor opofferen :)
Ik heb het nu alleen nog even in test opstelling staan, zodra ik de electronia af heb zal ik wat foto's en een uitleg plaatsen.
!-!

Meganez

Top hey  !-!

We zien de beschrijving hier vanzelf wel. Hoop alleen wel dat het een beetje simpel uit te voeren is want het is zonde om een sleutel van 250 eurie op te offeren als het misschien niet helemaal gaat lukken.

Gerard_sv650

Ik heb een probleem, alles werkte perfect met de klapsleutels tot vandaag.
Waarschijnlijk is de ir ontvanger kappote gegaan toen ik hem terug in wilde bouwen  (in test opstelling werkte alles). Er is niks aan veranderd heb hem alleen gebruikt om het signaal te meten.
Om uit te sluiten of het zo is ben ik op zoek naar een andere. Heeft iemand nog zo ding liggen of wil iemand  hem even uitlenen om te testen?, ik kom zelf uit Tilburg.

Gerard_Sv650

Ik heb een dealer gevonden die zegt dat hij de startonderbreker er af kan halen, en dat deze er afblijft tot dat je een keer de ir sleutel gebruikt.
Je hoeft dan maar 1 x keer de code in te voeren de tijd lock van 10 min is dan weg.
Vanavond zal ik jullie het resultaat laten weten.

gerard_Sv650

Mijn start onderbreker is er af!, ik heb bij het inbouwen van het alarm en de ontvanger van de klapsleutels heel wat foto's gemaakt deze zal ik binnenkort plaatsen.

Meganez

Haal voor de gein daalijk ook je acuu pool een keertje los en kijk of de startonderbreker er dan nog steeds af is, maar ben anders zeker benieuwd hoe!

gerard_sv650

Zal ooit wel eens proberen wat er gebeurd als je een accu pool los haalt :) maar nu even niet ben net zo blij dat het weer werkt...

De originele sleutel heeft een drukknopje wie normaliter de cv bedient en tegelijk de infrarood aansturing voor startonderbreker aanstuurt, een andere werking is er niet . Een tip hierbij is spaar ff door een originele sleutel kost bij de renault 170 Eurie incl btw. Je bent daarmee gelijk van heelveel ellende af. :?

Meganez

Dan heb je nog geen complete sleutel,... dan ben je bij mijn Renault dealer toch echt 250 euro kwijt  8)7

En het gaat er niet alleen om dat we het geld niet uit zouden willen geven, het gaat er hier vooral om dat het wel erg verdomde handig zou zijn dat je in combinatie met een alarm systeem niet steeds 2 afstandsbedieningen in moet drukken maar dat eentje volstaat.

xforce

en om mogelijk klapsleutels te laten maken, in plaats van die lompe broekzakslopende sleutels

gerard_Sv650s

Ik heb een set klapsleutels werkend op mijn megane, ik heb bij de dealer de orginele start onderbreker uit laten schakelen. (koste 15 euro)
Ik weet alleen niet of deze er weer terug opgaat als de accu leeg is. Dit konden ze bij de dealer mij niet vertellen.
De unit van het alarm/cv heb ik aangesloten op de bekabeling van de cv. knop in de midden console.
Inmiddels werkt het al 2 maanden probleemloos.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev