Advertenties


sleutels

Gestart door xforce, 3 juni 2006, 19:16:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

xforce

Hey peoples,

Ik heb een vraag wat betreft m;n sleutels.
Ik ben de standaard sleutel nu meer dan beu, nu hij 2 van mijn armani broekjes van binnen heeft gesloopt.
Hij scheurt in m;n zak, en die trekt hij elke keer weer kapot.
Dus nu ben ik opzoek naar een klapsleutel.
Is het mogelijk om deze eenvoudig weg te kopen, zodat deze wordt ingesteld, dat hij op de megane werkt?

Ook kon ik op marktplaats zo;n setje kopen voor 100 euro.
daarbij zat dan een nieuwe ontvanger, deze hoefde simpelweg op de CV aangesloten te worden,

maar we hebben dus ook te maken met een startonderbreker, reageert hij dan wel op de nieuwe sleutel,
of gaat die automatisch eraf met het ontgrendelen van de CV.

Iemand die hier meer over weet?

nico

Waarom koop je geen sleutelhalsketting, en hang je de sleutel daar aan Y

xforce

omdat er dan een hele club breezers achter me aan loopt ;)

maaruh hij is goed :D

ForeverYoung

en hier:

http://www.team1916v.com/forum/viewtopic.php?t=2856

zijn overigens niet dezelfde als in Remko z'n link (want dan stond deze hier natuurlijk niet 8)7 ;))

vdwaldennis

heb misschien wel interesse
Met groepsaankoop krijgen we misschien wel korting?
xforce kun je er niet even werk van maken en een lijstje maken wie ze wel wil, en wat we voor korting krijgen bij de leverancier?

xforce

nou het is wel leuk dat iedereen wijst waar ik ze kan kopen,
dat is echter niet zo;n probleem

alleen als iemand mijn vraag dan kan beantwoorden, misschien is dat voor meerdere mensen fijn,
hoe het werkt met de startonderbreker en de code en ontvanger. wat moet er vervange worden, en gaat dat allemaal werken. zie hierboven

gr. xforce

xforce

het is niet echt een aparte startonderbreker die erin zit, maar als je met de normale sleutel je auto open maakt (de cv dus), dan gaat de startonderbreker ook automatisch eraf, het lijkt me een soort van een geheel. Bij de nieuwe sleutel zit een nieuwe zender inde sleutel, en een nieuwe bijgeleverde ontvanger, die je dus waarschijnlijk in je auto moet plaatsen. Tenzij het misschien weer mogelijk is om de nieuwe sleutel met de huidige ontvanger te laten communiceren.

Wat betreft de sleutel, je moet de nieuwe sleutel zo laten slijpen, dat ze hem kopieren, dus je oude sleutel kun je gewoon in tact laten.

xforce

ik ben geen automonteur dus ik heb geen idee hoe het precies werkt, maar dat het niet werkt met alleen de sleutel in het slot dat begrijp ik nog wel. Maar je hebt ook een nieuwe ontvanger erbij zitten die je in je auto moet plaatsen, daarom is mijn vraag ook, hoe dit dan werkt met de startonderbreker. Niemand hier die daar ervaring mee heeft?

Birt

ff nuance in aanbrengen.

in de megane coupe fase 1 zijn er 2 soorten centrale vergrendeling. Die op infrarood en die met RF. (fase 2 is alleen RF)

De infrarood heeft de blokkering op de cv zitten. dus als je de deuren losschiet gaat de blokkering er ook af. dus als je met de sleutel in de deur de deur open maakt al de auto niet starten. alleen als je daarna de code via de knop van de centralevergrendeling op het dashboard "in toetst" kun je de auto starten.

de RF variant haalt de blokkering eraf op het moment dat je probeert te starten. dus de sleutel wordt dan pas gecontroleerd op de code.

dus als je je sleutels gaat vervangen kun je nu begrijpen dat er een verschillende werking bij beide systemen wordt vervangen door hetzelfde systeem. Maar hoe ze in beide gevallen de code overnemen is bij mij ook helaas niet bekent.

succes verder.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

xforce

in mijn geval betreft het dus de fase 1 versie met infrarood variant.
weet jij of je dan gewoon eenvoudig weg een andere ontvanger er tussen kan plaatsen, zodat de startonderbreker simpelweg ook eraf gaat bij het drukken op de sleutel?

Birt

Ik zou het niet weten. Je hebt namelijk een code verwerkt in het infrarode signaal. als je die doormiddel van een andere en zender en ontvanger ook over krijgt durf ik niet te zeggen. theoretisch wel, maar zo thuis ben ik niet in elektronica.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Meganez

Het zal niet zomaar gaan, net alsdat je bij een alarm, hoe goed of duur ook, je startonderbreker ook niet over kan laten nemen door je nieuwe systeem. Je blijft er altijd mee zitten dat je met je oude sleutel de startonderbreker er af moet halen. Deze startonderbreker is ook uit te schakelen door de dealer alleen zal bij de eerste keer dat je zonder stroom komt te staan of dat je computer gereset wordt, de startonderbreker weer aan staan.

gerard_Sv650

Ik zit met het zelfde probleem, ik ben van plan om volgende week wat te gaan knutselen om via wat elektronica het ir signaal aan te sturen.
Weet iemand of er in het contact slot ook nog een spoel zit die de sleutel uitleest of werkt het puur op het infrarood signaal?
Zodra ik wat meer weet of verzonnen heb laat ik het jullie weten

Birt

Bij mijn weten alleen infrarood.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Birt

Volgens mij heb jij RF (phase II) aan je avator te zien. Alleen phase I is met IR geleverd.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev