Advertenties


verweerde mistlampen achter

Gestart door Tijn, 29 mei 2006, 18:23:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tijn

Ik heb een megane coupe phase 1 uit 1996 gekocht, en zoals bij meer van dat jaar die ik gezien heb zijn de achterlampen helemaal verweerd en wit uitgeslagen.
Nou kan je meestal bij een bedrijf als auto-onderdelen.com dat soort onderdelen wel vinden, maar in dit geval kan ik ze nergens vinden. Heeft iemand tips ?

Er moeten ook nog mistlampen voor in gezet worden, klopt het inderdaad dat deze in "normaal" en helder glas te krijgen zijn ?

Oh en ik zal ff netjes lid worden binnenkort. ;-)

Stefan

mistlampen voor:
Fase 1 heeft "gewone" en de fase 2 heeft helder glas.

volgens mij heb ik de mistachterlichten nog niet zo lang geleden te koop zien staan hier op het forum, misschien ff neuzen in het aangeboden onderdelen stuk
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Greencabrio

En anders heb je van autostyle die rode achterlichten spray! Worden de knippers ook mee roodgemaakt...Dan zijn ze weer als nieuw!!!

Tijn

Citaat van: Stefan op 29 mei 2006, 18:34:09
mistlampen voor:
Fase 1 heeft "gewone" en de fase 2 heeft helder glas.

dus die 2 soorten op auto-onderdelen.com bij de fase 1 is een foutje begrijp ik ? nou, blij dat ik het ff gevraagd heb dan.

Voor het spuiten van die dingen zal ik ze dan eerst moeten schuren ofzo ? ze zijn nogal poreus en ruw aan de bovenkant, ik kan me niet voorstellen dat dat goed gaat met alleen ff spuiten. Bestelt iedereen die dingen gewoon trouw bij de dealer dan ? ik zal niet de enige zijn die er last van heeft.

Kenny Mattheus

Ik denk dat je voor de mistlampen achteraan ze het best even demonteert, een busje rode achterlichtenspray gaat halen en een busje glanzende blanke lak. Dan de mistlampen mooi opschuren, niet te grof, denk aan een p1000 met water. Dan de rode achterlichtspray een 3 tal dunne laagjes, en dan nog 2 laagjes blanke lak, dan zullen ze wss wel weer blinken als nieuw, zie wel dat je een stukje van de zijkanten mee doet, anders heb je meer kans dat het makkelijk terug afblot.
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Tijn

ik ga het proberen, waarschijnlijk zie ik aan het schuren wel of het lukt of niet.

ik kom ook wel eens een techniek genaamd "vlampolijsten" tegen bij kunststofrestauratie, iemand daar ervaring mee ?

Timo Zuiderduin

is dat niet dat er heel oppervlakkig met een soort brander langs het kunststof langsgegaan wordt en op die manier de toplaag iets gesmolten wordt?

Ik weet wel dat ze dit bij plexiglas toepassen om de zaagrandjes mooi vlak en glanzend te krijgen.

Kenny Mattheus

Ja, bij plexiglas heb ik het zelf al een paar keren gedaan om de zaagrandjes mooi glanzend te krijgen, maar om dit te gaan doen bij achtermistlichten  :?
Zou dan toch eerder proberen om ze eerst eens te spuiten, want als je iets te lang verwarmd veranderen ze van vorm, of smelt het goedje gewoon weg... Weet ook niet of de achterlichten uit hetzelfde materiaal als plexiglas gemaakt zijn  :?
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Timo Zuiderduin

Plexiglas is een "zachte" vorm van kunststof en heeft een lager smeltpunt.

mistlichtjes zijn van een harder kunststof, deze zullen waarschijnlijk eerder verbranden dan smelten.

Ik zou zelf dus lekker gaan spuiten!

Tijn

ok, spuiten dus. ik ga het proberen.

Paul

Die van mij heb ik alleen maar in de blanke lak laten zetten, zien er uit als nieuw !-!
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Alex Verloop

Idd, ff beetje schuren en paar lagen blanke lak eroverheen :D VRaag maar aan Rik ^^

gast apenheul

Mistlampen achter demonteren en in de vaatwasser doen....als nieuw!

Hans B


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev