Advertenties


Niet zo populair???

Gestart door Inge, 23 mei 2006, 22:21:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Inge

Snap niet zo goed waarom de Megane Coupe dti niet zo populair is, heb de mijnde een tijdje te koop gehad en maar weinig reacties gekregen....dat verbaasd me eigenlijk wel. Zie ook dat ze allemaal erg lang te koop staan en ik vond mijn prijs niet echt duur voor een auto met origineel 125.000 km van 1999 in het zwart, wilde er uiterlijk 5250 voor hebben.
Of vroeg ik teveel?  Of zijn ze niet zo courant?


Inge

Timo Zuiderduin

wees blij dat je uberhaupt reacties krijgt!
je auto particulier proberen te verkopen lukt meestal niet zo goed aangezien de mensen voor vrijwel dezelfde prijs de wagen bij de dealer kunnen krijgen en daar krijgen ze garantie!!

Stefan

denk ook dat tegenwoordig mensen een beetje huiveriger zijn om particulier een auto te kopen, gezien garantie inderdaad.
De gemiddelde nederlander is er niet rijker op geworden de laatste jaren.
Liever koopt men dan een auto met wat zekerheid.
Mbt de dieseluitvoering van de coupe, deze waren nieuw volgens mij ook al een heel stuk minder populair als de benzine versies.
Diesel past in de ogen van veel mensen niet bij een sportief ogende auto als de coupe.
Wil natuurlijk niket zeggen dat er iets mis is met een Coupe Dti
Een ander nadeel is misschien ook wel dat er inmiddels allang coupe's met de modernere Dci dieselmotoren zijn waar ook genoeg aanbod 2e hands van is.
Maar de aanhouder wint zeggen ze wel eens... Y !-!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Mrtijn

Het valt mij op dat als ik op marktplaats gaat kijken, dat er echt veel megane coupes te koop staan. Als je het vergelijkt met een honda coupe, of een mazda 323 coupe.

Inge

Nou, als ik een Toyota op internet heb staan is ie meestal zo weg, ook mijn Galant enz waren zo weg. Ik heb dit nog nooit gehad moet ik zeggen. Nu heb ik vaak wel wat aparts staan, oldtimers enz., dus die kan ik niet rekenen. Een celica op lpg te koop zetten, die is in ieder geval zo weg is mijn ervaring. Dus dit was een bittere pil voor me. Heb die ervaring dus niet dat men liever niet particulier koopt.
Maar ik denk gewoon dat dit type auto niet zo courant is...helaas :?



Inge

EbOoZ

Je kan het ook zo zien:

Aangezien ik het idee heb dat je handelt in auto's heb je gewoon niet genoeg research gedaan naar de Megane Coupe of je hebt gewoon een ontzettende verrotte auto opgekocht :q

xforce

ik ken de staat van de auto niet,
maar voor die prijs heb je ook een 2.0liter 16V met alle opties en dat km aantal.
dusja ....

Inge

Nee, geen handelaar. En nee zeker niet te goedkoop met de Celica's. Ik doe het allemaal hobbymatig maar wissel vaak van auto.
Heb de Megane verder wel voor weinig en tja een 2.0 op benzine leek me niet zo handig (ivm kleppen e.d.). Maar goed daar ben ik eerst wel achteraan geweest op G3 en die waren er in overvloed en ik vond ze te duur en eerlijk is eerlijk, alle meganes staan erg lang te koop. Ik bedoel meer dat ik verwachte dat de diesels wat populairder zou zijn eigenlijk......

Maar goed, voormij nooooit een Renault weer in ieder geval, ik vind ze kwalitatief erg slecht. Ik meld me hier ook af, snap dat jullie allemaal er dol zijn op jullie auto en dat is natuurlijk hartstikke mooi, maar het is niet mijn ding, stort me meer op andere merken. Zodra die klaar is krijgt ie een schop, ik heb er gelukkig niet veel voor gegeven (ver onder mijn vraagprijs die ik noemde), maar goed wat winst is altijd leuk natuurlijk :q.

Je moet het toch een tijdje proberen niet waar..................
Groeten allemaal hiero!


Inge





EbOoZ

Niet om door te zeiken ofzo... want ik heb heus wel respect voor je mening, maar om toch even het laatste woord te hebben :q

Ik denk dat je gewoon een maandag-ochtend model hebt gekocht hoor. Ik heb mijn Megane 2,5 jaar en buiten het feit dat m'n rechter raam niet meer naar beneden wil heb ik echt nog nooit iets raars gehad buiten de standaard onderhoudsbeurten om!

Inge

#9
Citaat van: Danny. op 24 mei 2006, 09:16:44
Je kan het ook zo zien:

Aangezien ik het idee heb dat je handelt in auto's heb je gewoon niet genoeg research gedaan naar de Megane Coupe of je hebt gewoon een ontzettende verrotte auto opgekocht :q


Ik zal het ff vertellen hoe zo'n verotte auto het is...pfffff

Een megane coupe type 1 fase 2
Gekocht in december 2005, met origineel 111.379!, dus erg weinig kilometer, was door de 2e eigenaar (ik ben de 3e) als top occasion gekocht bij de Renault dealer in februari 2004, ik had garantie tot februari dit jaar nog. Auto was dealer onderhouden, alle rekening, boekjes enz erbij, de distr. riem bij 74900 km vervangen. Ik heb er nu 127.000 km mee gereden. De uitlaat is er al voor een deel afgevallen, kon ik verhalen op de garantie, maar ongelofelijk eigenlijk dat ze nog nooit van RVS gehoord hebben. De aut ziet er verder heel goed uit, geen krassen, deuken enz., hij is zwart. Nu is de d-riem geknapt (dussss na 52000 km al). De persoon voor mij had de auto gekocht voor dik 11000 euro, maar moest hem direct kwijt ivm vertrek naar buitenland, ze vond het zuur dat ze er zo weinig voor kreeg, maar de dealer wilde hem ook niet terughebben, wel voor het bedrag waar ze hem aan mij verkocht heeft maar goed daar was ze niet zo blij mee en gunde ze hem de dealer niet terug (ik heb er rond de 4 voor betaald), leek mij niet zo'n gekke prijs voor de auto, jullie wel?, gezien de onderhoudshistorie en de km stand (die ik voor de zekerheid nog nap heb na laten trekken).
Maar goed, heb er al diverse problemen mee gehad, en het gekke is dat men bij de dealer er niet eens raar van op kijkt, een d-riem die na 52000 km al knapt, dat kan voorkomen....pfffffff ongelofelijk. Verder had ik een rare piep bij het sturen, vond ik ook al diverse keren op dit forum.
Mijn collega had ook een megane, ook d-riem geknapt en mijn ander collega met een clio krijgt nu de ramen ook al niet meer open, auto is nog geen 4 jaar jong. Ik geloof mijn oren echt niet als ik dit hoor en als ik dit forum lees en de problemen tegenkom met die auto's, tja dan kan ik (nu ook uit eigen ervaring) zeggen dat het kwalitatief geen beste auto's zijn. Ik schaar ze onder de Franse Alfa's. Heb nog een Mercedes, een Opel en een Toyota, allemaal op gas, en bijna nooit wat mee, behalve het onderhoud dan ook geen gedonder met kleppen als is de mercedes daar wel gevoeliger voor. En ik heb al zoveel auto's gehad inmiddels, veel verschillende types (alleen de lexus staat nog op mn lijstje :q)
Ik snap dan ook wel wat Renault wat minder is, immers de aanschafprijzen liggen stukken lager en dat zie je terug in de tweedehandse auto's, tenminste ik heb niet zoveel betaald voor de auto denk ik, maar nu wel want nu kan ik de kop er af halen en wat kromme kleppen vervangen, nieuwe riem e.d. plaatsen enz., dit kan natuurlijk altijd gebeuren maar ik lees en hoor dat het bij Renault nog al eens voorkomt. De dealer wilde wel de helft vergoeden maar helaas is de auto me dat niet waard. Heb hem ook puur voor de winterperiode gekocht en het model vind en vond ik erg leuk.

Mijn auto kon uiterst weg voor 4250 (toen de riem uiteraard niet geknapt was) en dat was niet zo duur dacht ik voor een diesel van 99 met 125000 originele km, dealer onderhouden in het zwart met sportvelgen enz, maar goed weinig reacties, dus vandaar mijn vraag. Opmerkingen als verrotte auto enz., tja als een auto van die leeftijd al gaat rotten dat zou niet best zijn. En dezelfde auto's van toen staan nu nog op marktplaats.
Ook het rijgedrag van de auto bevalt mij niet, maar dat is natuurlijk persoonlijk, heb ook al de ringen onder de sledes van de stoelen gehaald om wat lager te zitten want ik zat te hoog en ben 1.70, zit een electrisch dakkie in dus daar is qua zithoogte dan niet goed over nagedacht door renault (ook de dealer zijn mening want die man van 1.80 kon er krap aan in zitten). Verder vind ik de motor erg lawaaig in de auto en dat valt me tegen van zo'n redelijk jonge diesel, maar ook dat is persoonlijk en ook wat je gewend bent natuurlijk. Verder blijf ik het design leuk vinden, zowel van binnen als van buiten...

Opmerkingen als niet genoeg research hebben gedaan en dergelijke, tja wat moet je daar nu mee, research genoeg dacht ik zo, anders had ik wel zo'n gasbak gekocht met uitgelseten kleppen en met een wazige km stand en wazig onderhoud. Maar ik dacht dat ik de auto echt niet te duur had (nu dus wel na dit), of is dat wel zo? Ik zie hier prijzen voorbij vliegen waar ik van schrik en dan heb je toch een auto (sorry hoor) met een mindere kwaliteit maar wel een leuk model.

Goed, ik moet nog ff zien hoe ik mij hier af kan melden want ik ben dus geen liefhebber van de Megane en dit is de eerste en de laatste (afgezien dat ik een Fuego en een R5 gehad heb ooit....), ik zal hier niets meer schrijven en wens iedereen geluk met zijn/haar auto.........
Ik snap best dat het voor de liefhebber niet prettig is wat ik schrijf, maar het zijn nu eenmaal mijn ervaringen en een forum is ook om te discussieren lijkt mij. Zodra ik de auto weer klaar heb wordt ie ingeruild ofzo, dan maar wat verlies, hoort er ook wel een xtje bij misschien ;(  zucht......

En of ik een maandagochtendproduct heb gekocht, ach ja, ik lees hier nogal wat zaken waar ik echt niet gelukkig mee zou zijn, allerlei kwaaltjes enz. voor zulke jonge auto's vind ik dat persoonlijk schandalig. Als mijn 71er Opel dat nu heeft, tja dan heb ik er wel vrede mee, maar niet bij dit soort auto's. Ik ben gewoon niet tevreden over de Renault an sich en hoor van diverse kanten ook dit soort geluiden, ik denk dat mijn verwachtingen wat te hoog liggen misschien. Misschien als dit mijn eerste auto was geweest dat ik er wel vrede mee zou hebben. Maar heel veel dingen schijnen maar gewoon normaal te zijn als ik het hier zo lees, ook het knappen van zo'n riem en dat verbaasd me dan echt eerlijk gezegd, al ben ik echt niet de enige als ik het hier lees en dat is triest, dit soort dingen moeten uitzonderingen zijn maar niet zo veelvuldig voorkomen lijkt mij, als de dealer al zegt dat het vaker gebeurd, nou dan krab ik me echt achter de oren hoor neem me niet kwalijk zeg.


Groeten en nog veel plezier hier voor een ieder!
Reacties prima, maar dan svp via mail want ik kom hier niet meer lezen: egihooghalen@12move.nl



Inge

Jeroen

Geen enkel probleem om te discuseren over de kwaliteit van Renault, maar dan wel hier en niet per mail.  ;)

Ik kom niet op Toyota Fora, maar ik neem aan dat daar ook wel genoeg probleem gevallen zullen zijn.
Want pas als er problemen zijn wordt dat gemeld op een forum, hetzij om je gal te spuwen of voor oplossingen.

Ik heb 4 jaar probleemloos met mijn Coupé gereden, 1 keer per jaar naar de dealer voor een beurtje en dat was het.

Met mijn huidige Mégane heb ik meer problemen, maar dat komt vooral omdat Renault zonodig vooruit strevend wil zijn zonder de techniek eerst goed te testen.

Wat er met jouw auto gebeurd is is erg spijtig, zeker als de auto op tijd zijn beurtjes heeft gehad als ook de distributie riem.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev