Advertenties

Slecht lopen G3

Gestart door speeddragon, 23 mei 2006, 08:05:19

Vorige topic - Volgende topic

speeddragon

Ik heb een megane coupe uit 1998, (F3R 2.0 8V)deze heeft sinds 3 weken een nieuwe gaskop erop gekregen.
Echter nu loopt de auto op gas erg beroerd.
Ik meende eerst dat de gascomputer slechte massa had, maar dit heeft ook niks geholpen.

Hij start goed op benzine (en rijdt ook erg goed op benzine) alleen met overschakelen op gas draait de motor beneden 500 toeren en voor me gevoel loopt ie op 3 poten, soms gaat dit na 10 seconden over...vaak niet.
Eerst was het zo dat als ik op benzine starte en dan handmatig overschakelde hetw el goed was, maar het is nu echt slecht in alle gevallen.
Ook met warme motor tijdens rijden en dan op gas schakelen werkt niet, hij gaat ontzettend stotteren en erg slecht accelereren en bij koppeling intrappen gaat ie weer naar beneden de 500 toeren.

wie o wie heeft een idee, want ik weet het niet meer...

marcel

Eerst naar de dealer en het motormanagement "uitlezen".
Heb je een storingmelding? (zie dashbord)

speeddragon

Ik ga morgen er even een andere gascomputer aanhangen...mijn monteur had ze op voorraad.
Dus misschien dat de oorzaak eenvoudig de computer is, en anders toch maar even naar de gasboer voor uitlezen.

Hoe zit het trouwens met de uitwisselbaarheid van gascomputers m.b.t. backfires etc.?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev