Advertenties


Probleem met mijn Megane

Gestart door Wendy, 9 november 2004, 07:41:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wendy

Hoi,

Als ik afrem dan schiet mijn toerental terug naar de 500 en gaat dan een tijdje staan schommelen
tussen de 500 en de 750... Je hoort dan aan de motor dat hij bijna af wil slaan...

Ik dacht zelf dat het de stappenmotor was... maar deze is zaterdag gereinigd incl. het huis waar hij in
zit... De stappenmotor zou een moeten kunnen bewegen... maar dat gaat heel stroef... Ik heb hier
dan ook vet en kruipolie tussen gedaan... maar het werd er niet losser van...

Wat kan het nog meer zijn dan alleen de stappenmotor???



ThE-BaKeR


Wendy

Die zorgt toch alleen voor inhouden tijdens gas geven...
En daar heb ik geen problemen mee...

het is alleen af en toe als ik mijn koppeling intrap en stil ga staan...


Wendy

Heeft niemand anders een idee ???


Wendy

Hoe kan ik dat checken???

Ik ben niet heel erg technisch maar toch....
En volgens mij kan het ook nog de bougies zijn... toch???


wess

of je bougie kabels kunnen het ook nog zijn dat die misschien porreus zijn

Wendy

De bobines zijn toch de kabels die naar de bougies lopen...???
Dus als je het over de bougie kabels hebt dan heb je het toch over de bobines???


Wendy

Dan maar weer een ritje naar mijn vader :D

marcelmegane

kijk ook even goed of je witte rook uit de uitlaat hebt ik heb dit pas gehad en bleek later een koppaking te wezen, hier kwam ik zelf echter pas achter toen die er helemaal uit lag

Biskin

Hoi eventueel kan je ook even je kleppen laten afstellen wellicht dat daar je probleem in zit!
;)

succes, en ps je bent niet de enigste met die probleem......... :-\

Decepticon#1

hoi,

Zelfde probleem monumenteel ook bij mij aanwezig. Zodra de auto een tijdje gereden heeft gaat het meestal wel weer. Hard de koppeling intrappen geeft vooral problemen. De stationairklep was niet meer in orde waarschijnlijk. Schijnt bij de 2.0's een notoir probleem te zijn volgens de dealer.

Greetz,

Peter

Wendy

Het heeft zich nu alweer een tijdje niet voor gedaan....
Ach het is altijd wat met die auto's

misschien dat de schoonmaak poging toch geholpen heeft...

voorheen deed hij het altijd...


Sander84

Hoi,

Ik heb zelf een megane 1.6 uit 1996 en heb een vergelijkbaar of misschien wel hetzelfde probleem.. Als ik de motor wil starten dan komt het soms voor dat de auto niet blijft lopen..geef in gas bij dan blijft deze wel lopen. Iemand een idee wat het kan zijn? Als de motor blijft lopen dan maakt deze niet meer dan 750 toeren..
Ik hoop dat iemand goede tips heeft over wat dit kan zijn..

Thnx Sander

Meganez

Citaat van: Sander84 op 22 november 2004, 18:47:47
Hoi,

Ik heb zelf een megane 1.6 uit 1996 en heb een vergelijkbaar of misschien wel hetzelfde probleem.. Als ik de motor wil starten dan komt het soms voor dat de auto niet blijft lopen..geef in gas bij dan blijft deze wel lopen. Iemand een idee wat het kan zijn? Als de motor blijft lopen dan maakt deze niet meer dan 750 toeren..
Ik hoop dat iemand goede tips heeft over wat dit kan zijn..

Thnx Sander

Ik heb exact het zelfde probleem, mijn megane 2.0L heeft alleen wel een G3 systeem. Omdat de kleppen hier veel eerder gesteld dienen te worden als bij een benzine uitvoering, en ik de auto pas sinds 2 dagen heb (en ik veronderstel dat dit een tijd niet gebeurd is door de vorige eigenaar), denk ik dat het probleem bij mij idd aan de kleppen licht.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev