Advertenties


Windgevoelig?

Gestart door ForeverYoung, 20 mei 2006, 00:24:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ForeverYoung

Even een vraagje:

Vinden jullie de Renault Mégane windgevoelig?

Ik vind die van mij vooral de laatste tijd echt té windgevoelig, ik zoek het zelf in stabilisatorrubbers of fuseekogels of iets dergelijks, misschien in de vering ofzo maar dat lijkt me eigenlijk ook weer wat te ver gezocht.

Vandaag was het weer behoorlijk winderig op de Nederlandse wegen, met 80/90 voel ik het al, en rij ik op de snelweg met 120/130 dan ben ik behoorlijk wat corrigerend aan het sturen, (lees: zwalken :x)

M'n vorige auto, een R19, was ook behoorlijk windgeveolig, totdat ik er van alles en nogwat aan gerepareerd had, toen was het nog maar een beetje.
Maar ik vind de Mégane anno nu windgevoeliger dan m'n 19 toen ;(

Dus, verbeeld ik het me dat ie zich nu sneller door de wind laat leiden dan ongeveer een jaar geleden, of hebben jullie er met zulke dagen ook last van?

Paul

Ik heb er toaal geen last  van, maar die is ook verlaagd.
Hoe is je bandenspanning en wat voor banden heb je erop. Zijn dat dezelfde als op de r19?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Stefan

ik heb de coupe totaal niet ervaren als een windgevoelige auto moet ik zeggen.
De laatste tijd heb ik ook wel wat meer last van de wind met mijn Mazda, maar alleeen de laatste tijd.
Ik denk dat het gewoon aan het weer ligt... Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Kj

Zelf heb ik hiervoor ook een Renault 19 gehad, die was veel windgevoeliger dan mijn Megane Coupé. Mijn Coupé is nog standaard voor wat onderstel en zo betreft, dus het zou mee moeten vallen.

Groeten,
Kj

hansel

Snap ik ook niet.
Ik heb er ook geen last van  ;)

Nils

Misschien helpt het als je je bandenspanning iets lager zet

ForeverYoung

!-! bedankt voor de reacties.

bandenspanning heb ik, lui als ik soms ben, al ruim anderhalve maand niks aan gedaan, dus bandenspanning nog lager zal ook niet goed zijn ;) (meestal doe ik dat wel regelmatig hoor, elke 2 weken even op peil brengen, maar soms blijft het er gewoon bij)

de banden/wielen die er nu onder zitten, 195/50R15 heb ik nooit onder de 19 gehad, de wielen waar ik 's winters mee rijd (175/65R14) hebben wel onder de 19 gezeten en daar heb ik het met deze auto ook mee.
het maakt ook weinig uit of ik er 2 bar in heb zitten of 2,3/2,4, bij meer bandenspanning lijkt ie er wel *iets* minder op te reageren..

ik denk zelf toch aan genoemde dingetjes zoals fuseekogels, dus die maar een keer nakijken en eventueel vervangen. ook schokdempers zijn verdacht, bij veel wind wordt er toch behoorlijk op de auto gedrukt en ik kan het me voorstellen dat ietwat versleten schokdempers misschien te veel inveren -> gevolg een zwalkende auto.

gelukkig rijdt ie onder normale omstandigheden gewoon goed en recht Y en kan ik dankzij jullie nu m'n idee bevestigen dat ie een jaar geleden toch echt minder windgevoelig was dan nu.

niels RMC

Ik heb er idd ook geen last van...
puik autootje!!! :)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev