Advertenties

Temperatuur motor fluctueerd

Gestart door r4kk3r, 3 mei 2006, 03:02:38

Vorige topic - Volgende topic

r4kk3r

Ik heb sinds kort een probleem met de temperatuur van mijn motor(megane coupe 1.6 16v 2000).
Binnen 2km/5min komt de temp meter al in de middelste stand en daarna loopt hij gelijdelijk op tot 2 streepjes van max en blijft daar en soms springt hij naar max en hij zakt daarna weer terug naar 1 streep boven de middenstand enz enz

Het is nogal vaag 8)7 want ik heb met verschillende standen van kachel, AC, avond/dag gereden.
En dag/avond maakt niet uit. Met de kachel kan ik wel dingen regelen want op de heetste stand zakt die wel maar fluctueerd dan nog maar minder(rijdent en stilstaand). En met de AC op heetse stand dan zakt de teller binnen 3 sec van top naar midden(rijdent en stilstaand)  8)7. Als ik 80 rij en dan hard rem naar 40km dan wil die ook soms van top naar midden zakken. l-

Nu heb ik ook onder de motorkap gekeken maar ik heb niet zoveel verstand van auto's. De koelvloeistof staat op max en als de motor draait komt er wel een langzaam stroompje vloeistof uit de terugvoer leiding die niet verandert als ik gas geef.
En de fan draait niet ook al geeft de temp wijzer max aan, maar als ik de AC aangooi dan draait hij wel.
Ik heb ook gevoeld aan de twee grote slangen die naar de radiator lopen en allebei kan ik wel een tijdje vasthouden en ze zijn allebei warm.
Laatste info die ik heb is dat de karterpan onlangs nog vervangen is en dat oliepeil goed is meer info heb ik nu ff niet.

Nu heb gezocht in de FAQ en forum en daar kwam ik dingen als ontluchten,thermostaat,tempsensor en elctronische storing dashboard tegen.
Nu wil ik wel ontluchten maar ik weet niet waar precies,
Ik weet niet waar de thermostaat zit en hoe die precies werkt.
Waar zit de tempsensor, op de radiator ofzo???
En wat is de normale temp van de koelvloeistof, 100 graden???
En indien het een electronische storing is kan ik dan gewoon de accu pool loshalen om hem te resetten
of moet ik zekeringen checken??

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen en indien je antwoord alstublieft foto's of tekeningen(zegt mij meer dan tekst) of verwijzingen naar I-net site's

Alvast bedankt voor de moeite _o_

Birt

Ik denk dat of de temperatuur sensor stuk is of de termostaat niet goed werkt.

ff langs de dealer en uitlezen. temp sensor zou die moeten regeistreren dattie stuk is. alleen weet ik neit of er 2 inzitten. 1 voor motor management en 1 voor dashboard, maar volgens mij is dit niet het geval.

r4kk3r

Ik ben al langs de dealer geweest maar die zij dat er een interne storing in het dashboard is en dat het me 400/500 pleuro gaat kosten.
Nou vertrouw ik de dealer niet echt en wil ik eerst andere oplossingen uit proberen.
Maar bedankt voor de info birt ;)

En als iemand nog andere suggestie's en info heeft over hoe en wat waar zit dan hoor ik dat graag.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev