Advertenties

Versnellingsbak Olie

Gestart door Megane2000Coupe, 2 mei 2006, 22:53:07

Vorige topic - Volgende topic

Megane2000Coupe

Ik heb een vraag over Versnellingsbak Olie:

Moet deze ook om de zoveel tijd vervangen worden?

Megane2000Coupe

En bij Phase 2?  ;) Zelfde neem ik aan  :q

michell red polo

waar peil je dat dan  als ik vragen mag
:?
ik golf niet ik polo

ForeverYoung

dat zeggen ze wel zo mooi in het instructieboekje, maar af en toe die versnellingsbakolie vervangen kan helemaal geen kwaad, 1x in de 2 of 3 jaar (en iets regelmatiger, ook peilen natuurlijk)

zoals alle olie die gebruikt wordt, is ook versnellingsbakolie niet onbeperkt houdbaar en ook onderhevig aan diverse uiteenlopende omstandigheden, zoals temperatuur en vervuiling (ijzerschraapsel misschien, je weet niet wat er in de loop der jaren allemaal gebeurt in zo'n bak natuurlijk..)

10 jaar lang met dezelfde bakolie rondrijden lijkt me eigenlijk niet echt goed dus. 8)

Megane2000Coupe

Ja, had inderdaad al even in me onderhouds/instructie boekje gekeken en daar stond alleen peilen en controleren op afdichting.
Maar dacht zelf ook al een keer vervangen kan geen kwaad, is alleen maar goed toch.
Iemand misschien een idee wat daar de kosten van zijn?

Megane2000Coupe

@ Remko de W: enig idee wat de kosten zijn als je dit laat verversen?

ForeverYoung

Citaat van: Remko de W. op  3 mei 2006, 22:47:59
Edward, het is een renault he.
de hoes gaat kapot...nieuwe olie,
of de bak zelf... :D

mja, ik doelde eigenlijk op het geval dat er nog de originele olie in zou zitten, die er ooit bij aankoop 10 jaar terug in is gekomen.
maar je hebt gelijk, het is een Renault, de olie die je er vandaag indoet zit er in 2016 never nooit niet meer in :D dan is waarschijnlijk allang de versnellingsbak vervangen, of de motor, of... nouja alles wel zo'n beetje Y 8)

overigens staat het peilen en vullen van de versnellingsbakolie gewoon met een tekening in het instructieboekje, kun je het mooi vergelijken met de situatie onder de kap en zo zelf je bakolie peilen en eventueel vervangen. !-!

Roeland

nu dat we het hier toch over versnellingsbakken hebben.

ik denk dat ik gisteren mijne kapot heb gereden.
bij terugschakelen van 5 naar 4 wou ie opeens niks meer. zat vast, ging niet meer links of rechts (alleen nog 5)

kheb nooit een lek gezien aan de versnellingsbak ofzo (dit is toch rode olie he ??)

nu zei mn garagist dat ze bij renault niet zo stevige versnellingsbakken hebben.
nog iemand ervaring met defect versnellingsbak?

groeten Roeland

Roeland

ik had maar 1 versnelling meer (de 5de).

heb thuis nog een versnellingsbak liggen, heb die er gisteren onderuit gedraaid, morgen plaatsen...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev