Advertenties


Elektrisch bedienbare cabriokap

Gestart door rupke, 1 mei 2006, 22:27:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

rupke

Is het mogelijk door middel van een ombouwkit om een handbediende cabrio kap om te bouwen naar een elektrisch bedienbare ?
Zo ja, is zo'n set ergens te koop ?

Het gaat om een cabrio fase 2 van bouwjaar 2000.

Robbie

EbOoZ

Dat vraag ik mezelf ook wel af... lijkt mij dat bijna alles is voorbereid?! Ik zag tenminste een hele hoop "loze" kabels lopen achterin :P

Timo Zuiderduin

geloof wel dat het te doen is, maar de vraag is waarom?

met de hand is het sneller, je hebt geen last van storingen (gebeurd nogal eens met electrische daken). en je moet toch stilstaan om hem open en dicht te doen, dan maakt het niet uit of je blijft zitten of even snel in en uitstapt.

dus mijns inziens is het zonde van je geld (t'zal niet echt goedkoop zijn).
kan je beter je geld gebruiken voor een leuk setje velgen o.i.d.

frans

hehe, gemak dient de mens he!
ik weet wel dat het voor mijn golfje 1 cabrio wel op de markt was, dus voor de megane zou bijna ook wel moeten...

Joost-cabrio

waarom electrische kap::::
stil staan hoef niet, als je bv in de file rijd of net aan het weg rijden bent ff 1 tikje de handrem er op en je kunt de kap openen en dicht doen.
Storingen: meestal komen die van de persoon zelf , ik zeg meestal, namelijk of ze starten de auto tijdens de kap los of dicht doen of ze laten hem te lang halve wegen staan, dat zijn mijn ervaringen.
zodra de stroom spanning veranderd tijdens de kap sluiten of openen dan gaat hij op storing.

nadeel: handmatig gaat sneller als electrische

en of het makkelijk in te bouwen is betwijvel ik omdat er een hele oli pomp voor moet zijn of hebben de handmatige kap mensen die al in de cabrio zitten ???

dit was mijn mening ff over deze topic  ;)


rupke

Mijn vrouwtje rijdt ook met de auto, ze is niet zo sterk in de armpjes dus van haar kwam de vraag......
Maar dan kan ik ze beter op krachttraining sturen, heeft zeker twee voordelen.

Kost minder geld dan ombouw
Is ze lekker weg zodat ik zelf met de cabrio kan gaan toeren....

Joost-cabrio

Citaat van: rupke op  2 mei 2006, 21:37:17
Mijn vrouwtje rijdt ook met de auto, ze is niet zo sterk in de armpjes dus van haar kwam de vraag......
Maar dan kan ik ze beter op krachttraining sturen, heeft zeker twee voordelen.

Kost minder geld dan ombouw
Is ze lekker weg zodat ik zelf met de cabrio kan gaan toeren....

!-! :D

frans

Citaat van: Remko de W. op  2 mei 2006, 18:14:46
Citaat van: frans op  2 mei 2006, 16:26:17
hehe, gemak dient de mens he!
ik weet wel dat het voor mijn golfje 1 cabrio wel op de markt was, dus voor de megane zou bijna ook wel moeten...

niet alles wat voor vw er is, is er ook voor de megane hoor,
wen er maar vast aan... :)

al aan gewent, al 2 daagjes heerlijk wezen toeren met de megane en dat bevalt me echt super!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev