Advertenties


Gerammel onder de auto

Gestart door Madness, 26 april 2006, 07:43:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Madness

Nou volgend probleem

Sinds kort hoor ik gerammel onder de auto vandaan komen als ik afrem en de toeren terug laat lopen.
Nu is dit geluid heel irritant dus dacht ik rij even langs de kwik fit in Nijmegen.
Volgens hun zit er wat los in mn middendemper en zou ik deze moeten vervangen.(Kosten 130 euro)

Nu belde gister een goede vriend van mij en hij zei haal de middendemper eruit en zet er gewoon een buis tussen van staal.
Hij zegt dan word het geluid ook gelijk een stuk beter.

Mijn vragen aan jullie:
1. Hoeveel kost het om de demper te vervangen door zo'n buis.
2. Waar kun je dit laten doen in de omgeving(Arnhem & Nijmegen).
3. Kom ik dan wel de APK door.
4. Is het geluid dan nog wel een beetje normaal.(Niet dat ze me horen aankomen 3 straten verderop.)
5. Iemand anders nog suggesties

Timo Zuiderduin

1) bij Platimex hebben ze een open middenpijp van Devil voor 100 euro. monteren kan je eventueel zelf!!
2) bij iedere garage.
3) APK kom je wel door mits hij gasdicht is. Politie is een ander verhaal, die kunnen moeilijk gaan doen over het aantal DB's maar als je nog een einddemper erop hebt zitten zal dit waarschijnlijk geen probleem zijn.
4)zie opmerking bij 3.
5) neen.

Madness

Platimex is iets te ver rijden voor mij.

Kent iemand zo'n soort autoshop in de omgeving Arnhem & Nijmegen

Timo Zuiderduin

Platimex stuurt de spullen op.
ik heb daar mijn uitlaatsysteem vandaan (met 15%korting).

en heb het laten opsturen naar mijn eigen Garage.
als je wilt sturen ze het ook naar je huis!

Madness

Net gebeld naar Van Essen

Van essen verkoopt geen open middenpijp.

Ze konden alleen een standaard middendemper leveren ;(

Wel een pluspunt was dat hun het konden leveren en monteren voor 106 euro

En ook leuke velgen gevonden bij Van essen:



€800,- incl.
BTW, montage, balanceren

BSA Jack
4x100/114.3 17"

205/40/17 Federal


Madness

Nu is het gerammel nog erger geworden en houd mn motor heel erg in.

Kan dit echt aan de middendemper liggen.

Als ik het gas pedaal in druk dan is hij heel traag en heb ik het gevoel dat de motor heel snel warm word.

Is ook niet gek omdat hij meer toeren moet draaien om eidelijk op gang te komen.

wie o wie kan mij hiermee helpen
:?

Nick Mattheus

Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Madness

Weet iemand of de katalysator schoongemaakt kan worden en hoeveel het ongeveer kost.

Of moet ik een nieuwe kopen maar dan ben ik verder van huis want die dingen zijn niet zo goedkoop.

Meganez

Als ik jou klachten zo lees weet ik ook bijna wel zeker dat het je kat is. Als die er erg aan toe is kunnen er zelfs resten van je kat verder je uitlaat in geblazen zijn en in je midden en einddemper terecht gekomen zijn.

Owja, en of je je kat schoon kan maken? Pak een emmer, vul hem met water en wat sop. Pak een spons, ga onder je auto liggen en maakt nu een draaiende beweging met de natte spons met sop, over de kat heen.  8)7    :D

Nu even serieus.... de kat is niet meer te herstellen als deze kapot is. De kat is verstopt omdat de vulling (het monoliet) gebroken is en de stukken de doorgang van de uitlaatgassen blokkeerd. De enige optie is een nieuwe kat.

Madness

Maar dat word een lekker duur geintje om de kat te vervangen. ;(

Heeft iemand nog een kat in de aanbieding.


rik

kijk ff bij aangeboden onderdelen. Roeland biedt daar allerlei onderdelen aan, waaronder een kat.  :)

Miss kun je bij de lokale garage nog iets regelen. De kat van mijn auto was ook niet goed meer. De monteur heeft er een andere gebruikte kat onder gezet. Kosten 135 euro (70 euro kat, 65 euro uren). Een stuk goedkoper dan een nieuwe  :D. Rijdt er nu alweer 2 jaar probleemloos mee rond  !-!

Madness

 >:( Update: >:(

Nu is het probleem nog erger geworden.

Naast al het kabaal bij het optrekken rijd de auto nu nog maar maximaal 100 km per uur.
En het optrekken van 0 naar 100 doet die nu 3 minuten  :? over er komt echt geen beweging in die bak.

Wie o wie heeft nog meer een katalysator liggen.

wouter arnouts

is het je motor steun toch niet kun je schakelen ?? grtz

Meganez

Dit is gewoon zeker weten je kat, vooral na de laatst beschreven problemen van inhouden en een lage top (0 vermogen dus)

Madness

Nou dan ga ik maar opzoek naar een katalysator.

Zijn de katalysators hetzelfde van de:
* Coupe Fase 1
* Coupe Fase 2
* Megane 5 deurs

En maakt het uit of het een 1.6e is of een 2.0

Want dan ga ik even op de sloop zoeken of daar nog iets te vinden valt

Bij Kwik Fit kost het 340 euro vervangen en das aardig veel geld.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev