Advertenties


Zijramen aan de voorkant eruit halen

Gestart door Bartjuhh, 25 april 2006, 14:31:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bartjuhh

Ik heb 1 zijruit aan de voorkant waar flinke krassen opzitten, en ik wil deze graag vervangen! Nou is mijn vraag kan iemand mij vertellen of het lastig is om die voorruit eruit te halen? Het is een elektrisch raam. Bij voorbaat weer veel dank  _o_ _o_ _o_

Timo Zuiderduin

ik denk dat het gaat omd e ramen die naast de bestuurder zitten.
dat zijn de voorste zijruiten!!

Niels Mensink

Ik heb ze voor het blinderen van de ruiten bij mijn oude coupe eruit gehad.
Als het je eerste keer wordt trek er dan een uur per raam voor uit.
Laatste keer heb ik voor dat ikd e auto verkocht nog een keer de panelen los gehad en de ramen eruit gehad maar dit ging vrij makkelijk de 2e keer.
Binnen drie kwartier twee ramen eruit.
Ik heb destijds foto's gemaakt van de gehele blindering.
Dus elk onderdeel wat eruit ging gefotografeerd maar het is opzich te doen.
Even kort:
Haal je binnenbekleding geheel los dmv schroefjes en steek met een schroevendraaier rustig de bekleding los. deze zit met een soort kitrand vast. Deze rand is erna niet emeer te gebruiken dus zorg voor een nieuwe rand bij de dealer of doe gewoon niets terug, of hetgene wat je kunt gebruiken nog wel gebruiken.
Binnenin moet je redelijk wat schroeven losdraaien voordat je je raam kunt zien zitten.
Mocht je alles los hebben, dan is je raam de enigste probleem als je niet weet hoe het werkt.
Je raam zit in het midden met een soort van klikmechanisme vast. Deze kun je uit het raam drukken, en zorg dan dat je het raam omlaag doet met het knopje. je geleider schuift dan zonder raam omlaag. nu heb je dus alleen het raam vast. deze kun je handmatig helemaal omhoog doen waarna je hem er schuin uit kan pakken.
Redelijk goed te doen.
Terug is hetzelfde. en dan gewoon weer vastklikken in de geleider en klaar is kees. Wel alle rubbers uit je raam halen!! anders krijg je hem er niet gemakkelijk uit! ook het raam zit erg goed vast met een soort klik dingetje.. weet niet hoe ik het moet noemen maar het is een wit schuifje. Deze zit behoorlijk vast. je kunt deze het er beste uit duwen met iets waar je kracht mee kunt zetten.

als je foto's wilt hoor ik het wel. stuur me dan een pm, kan ik eens kijken of ik ze kan mailen. staan nog wel ergens op een cd misschien..

Bartjuhh

Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 25 april 2006, 15:11:56
ik denk dat het gaat omd e ramen die naast de bestuurder zitten.
dat zijn de voorste zijruiten!!

Uhm ja klopt timo maar dat had ik toch ook geschreven...?

CiteerIk heb 1 zijruit aan de voorkant waar flinke krassen opzitten

Thx Niels ik ga het proberen!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev