Advertenties


Vage klachten

Gestart door Proximus, 18 april 2006, 21:29:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Proximus

Hallo

Ik heb sinds kort weer lekkage aan mn motorblok. Het komt van achter mn uitlaat spruitstuk en druppelt op mn katalysator waardoor het als ene gek rookt.
Ik heb verschillende topics gelezen over lekke koppakkingen maar ik heb weinig tot geen overeenkomsten. Ik heb wel laatst mn kleppendekselpakking en mn waterpomp+distr riem laten vervangen. Iemand enig idee of dit echt mn koppaking kan zijn of is het iets anders? Mn motor loopt koud ook 1500 toeren en heb geen koelvleostof verlies. Kan het dan uberhaupt wel de koppaking zijn?

Roy

spuit het blok eens een keertje goed af.. kan je zo zien waar het lekt..!!
(of maak het schoon met een doek)
su6

roy

bennievandooren

Dan zal ik mijn klacht ook maar meteen plaatsen in dit topic...

Als ik 's ochtends weg rijd dan wil m'n auto niet, hij houdt dan in de eerste 1 km ofzo? Wat kan dit zijn want bij de garage weten ze het niet  :x

ForeverYoung

Proximus:

wat voor rook komt er achter je auto weg?

Ik heb met m'n vorige auto ooit zoiets gehad en daar was een klein t-stuk slangetje kapot waardoor ik al m'n koelvloeistof verloor, en dat kwam ook vanachter het spruitstuk op de uitlaat terecht. Witte rookwolken was het resultaat.

Misschien is er bij jou een veel kleiner lekje waardoor het lijkt alsof je geen koelvloeistof verliest, maar het heel langzaam gaat?

Het zal toch wel iets in de richting van koelvloeistof of ruitensproeier ofzo zijn, als het geen olie of benzine is 8)

Michel B

Ik heb een tijd geleden ook zoiets gehad. Dit was een olielekkage van de koppakking. Hierbij lekte de pakking niet naar binnen (dus geen olie of koelvloeistof in de cilinders en ook geen olie in de koelvloeistof of andersom), maar alleen olie dat naar buiten lekte.

Op zich lekte het niet zoveel, maar toch voldoende om eens in de 2 a 3 maanden een beetje olie er bij te moeten doen en uiteindelijk ook genoeg om de boel flink aan het stinken te krijgen (doordat de olie via het blok uiteindelijk op de uitlaat druppelde). Dit schijnt een bekend probleem te zijn van de coupe ( in ieder geval uit 96 ). De olie lekte bij mij ook achter het uitlaatspruitstuk en wel tussen de 2e en 3e uitlaat van de kop.

Ik heb toen samen met iemand die er verstand van had de koppakking vervangen, maar dit is natuurlijk niet gratis. Zo lang er alleen olie naar buiten lekt (en het dus niet al te veel is) is het volgens mij niet noodzakelijk om er wat aan te doen (maar wel verstandig denk ik).

Tip, spuit het blok eens (voorzichtig) schoon en kijk waar de olie precies vandaan komt.

Meganepower

Als ie stotterd en ploft onder je auto is het vrijwel zeker je temperatuursensor,heb ik nl vorige week ook gehad. Als ie eenmaal warm gereden is heb dan ook nog problemen???? Temperatuursensor koste mij 16,95 euro....

bennievandooren

Hij zit minimaal in z'n toeren als ik m start, op hoeveel toeren moet ie lopen na het starten? Hoe kan ik zien of de temperatuursensor kapot is??



Citaat van: Remko de W. op 19 april 2006, 17:12:34
Citaat van: bennievandooren op 19 april 2006, 09:16:17
Dan zal ik mijn klacht ook maar meteen plaatsen in dit topic...

Als ik 's ochtends weg rijd dan wil m'n auto niet, hij houdt dan in de eerste 1 km ofzo? Wat kan dit zijn want bij de garage weten ze het niet  :x

loopt ie wel verhoogt stationair als ie koud is...

(temperatuurzender mischien ?)

bennievandooren

Sorry, uitlezen met de clip??? :)


Citaat van: Remko de W. op 20 april 2006, 11:49:57
uitlezen met de clip...

ForeverYoung

naar de dealer toe dus.

bennievandooren

Hij geeft geen foutmeldingen aan de computer?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev