Advertenties

DB-Killer

Gestart door Megane2000Coupe, 17 april 2006, 15:46:35

Vorige topic - Volgende topic

Megane2000Coupe

Heey hallo,

Ik heb een DB-Killer in me uitlaat zitten, alleen die sluit niet helemaal lekker af waardoor die soms gaat trillen. Er zit wel een schroef onderaan waarmee je hem vast kan draaien, maar door trillingen gaat die steeds heel klein stukje los. Nu is mijn vraag of iemand een oplossing weet waarmee ik iets om de rand van die DB-Killer kan doen zodat hij helemaal afgesloten is?
Hoeft maar een paar mm te zijn, en is alleen aan de bovenkant dat er een kiertje tussen zit. Materiaal moet wel tegen hitte kunnen natuurlijk omdat het in me uitlaat zit  ;)

(En ja, me DB-Killer zou eruit kunnen, dan ben ik er ook vanaf, maar dat wil ik niet  :q )

Mrtijn

Kan je bij dat schroefje geen veerringetje (ik weeet niet hoe je het schrijft)tussen doen?

En anders vloeibare pakking ertusse misschien?

Megane2000Coupe

Ja een ringetje zou inderdaad kunnen, maar schroefje zit aan de onderkant en die speling aan de bovenkant, dus zoek eigenlijk iets wat er omheen kan zodat ie helemaal goed vastgeklemd zit

Megane2000Coupe

Iemand nog tips???

Paul

Heb je geen foto?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Megane2000Coupe

Linksbovenin staat de close-up van de DB-Killer en dan zit de speling aan de bovenkant  ;)

ForeverYoung

bovenin gaatje erbij maken is het meest effectief.

ik heb een tijdje een universele demper ongeveer net als deze onder m'n meggie gehad, waar zo'n 'db-killer' standaard opzat.

je kon het dus weghalen als je dat wilde, of laten zitten en dan was ie stiller.

wat mij eens is overkomen, is dat het onderste schroefje los trilde, lag dat inzetstuk op straat :q

kom ik thuis na even een ritje te hebben gemaakt, en zie ik aan de overkant bij de buurman voor het huis een vaag stuk metaal liggen, het drong eerst niet tot me door dat die van mijn auto afkwam, ondanks dat ie wel een klein beetje luidruchtiger was geworden :D

ik heb er een gaatje bovenin bij gemaakt, waardoor het inzetstuk beter blijft zitten. beide boutjes met vloeibare pakking oftewel Loctite ingesmeerd, trilt nooit weer los (en zeker niet nu ik de demper niet meer gebruik! ;))

Megane2000Coupe

Ok, zal vrijdag eens even kijken of ik er een gaatje bij kan maken  ;)
Dit lijkt me inderdaad meest effectieve oplossing, mocht iemand nog met andere oplossingen komen voor vrijdag, let me know  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev