Advertenties


motorsteun kapot

Gestart door paul111, 10 april 2006, 18:04:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

paul111

hallo,
ik heb zonet gezien dat mij motor steun helemaal door midden gescheurd is... ik heb het gemerkt door krakende geluiden. maar nu is mijn vraag kan ik hier nog voorzichtig me rijden of is dat beter van niet.... is dit makkelijk zelf te vervangen en hoeveel kost zon ding :q...

groeten paul

Meganez

Motor type misschien ook wel handig? Maar ik denk zo dat je een 2 liter hebt want deze kwaal komt daar wel vaker bij voor volgens mij (had het zelfs laatst ook). En je zal het waarschijnlijk over je bovenste motorsteun hebben.. Je kan er wel me door rijden, maar alleen in nood. Je blok zal echt niet ineens op de grond liggen  :D

Maar ik zou het wel zsm doen. En het ding is best prijzig, geloof rond de 100 euro. Vervangen isbest wel zelf te doen, mits je een goede krik hebt om het motorblok goed te ondersteunen.

paul111

ik heb een 1.6 uit 1996en het is de rechter motorsteun ik haal morgen een andere op en hoop dat ik die er zelf in kan krijgen...

groeten paul

RaymondTroost

dit is mijn 3de in 1jaar en 3 maanden  N

Roeland

als je airco op je 1.6e hebt is het minder om te vervangen.
dan moet je airco pomp er uit (of verplaatst) om aan de moer te kunnen van de motorsteun.

zonder airco is het op een half uurtje max wel gepiept

paul111

nou ik heb de steun in middels vervangen, hij kost 45 euro dus dat vliel mee maar om hem er op te zetten moest de steurbekrachteging popmt er af om bij de bouten te komen.. maar het was goed zelf te doen.

groeten paul

wouter arnouts

heey bij mij gebeurde het in assen (automaxx) toen ik het terrein op reed en ben toch nog naar zundert gereden 250 km en dat kan geen kwaad maar idd zo snel mogelijk naar de garage gaan en laten vervangen het is idd iets van 45 euro

Bartjuhh

Is de motorsteun zelf 45 euro? of is dat inclusief montage?

Roeland

hier in belgie heb ik er 100€ voor moeten neertellen...  8)7

paul111

45eu exclusief montage

Meganez

Maar er zit ook verschil in de ene en de andere motorsteun he   8)7

mijn rechter motorsteun was bij de renault dealer ook 100 euro, maar dat was dus voor een 2.0L

Nick Mattheus

Ik heb volgens mij ook een doorgescheurde motorsteun maar kan dit zijn dat je pook werkelijk naar beneden geschoten is??? 8)7

bedoel namelijk als ik hem in 3de zet dat hij precies op dezelfde plaats staat dan dat hij normaal in neutraal staat

greetz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Meganez

Dat zal of een verbeelding zijn, of iets anders, maar niet aan je motorsteun liggen. Als je bovenste motorsteun gescheurd is dan blijft je blok er nog steeds gewoon op hangen en hier hoef je niet eens zo veel van te merken. Als je onderste motorsteunen echt gescheurd zijn (wat mij niet zomaar lijkt te kunnen) op zo'n manier dat je blok en versnellingsbak er door verzakt zijn zou je auto denk ik aan voelen alsof je op een oude wasmachine zit op volle toeren, en zul je waarschijnlijk ook flink wat herrie horen.

elmar

Nou Nils niet helemaal waar, wanneer je 1.6 e motor hebt en daar je motor steun van kapot gaat krijg je hem soms niet eens meer in de versnelling en kan hij zeker op de plaats staan waar normaal de neutraal zit.
Grtz Elmar

Nick Mattheus

het was dus een bout van mijn steun die overgebroken was 8)7
en het was werkelijk zo dat hij een tering geluid maakte maar nu trug gemaakt :9~

greetz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev