Advertenties


Probleem met bijna uit slaan (stappenmotor???)

Gestart door Wendy, 2 november 2004, 08:09:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wendy

Hoi,

Als ik rem dan gaan mijn toeren bijna naar nul toe... Je voelt de auto dan ook een beetje
schokken... Als ik helemaal stil sta dan trekt hij soms de toeren terug en laat hij ze weer
oplopen tot normaal...

Is dit ook de stappenmotor???

Of is dit iets anders...

Heb verder geen last van toeren schommelingen... Alleen soms bij het remmen/stilstaan...



Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Wendy

Heeft het weer hier ook invloed op???

Als het regenachtig weer is (mist dus ook) dan heeft hij er meer last van...

Moet ik trouwens heel de gasklep uitbouwen??? of is de stappenmotor voldoende???


Wendy

En gemaakt :D :D

Heb mijn papa maar lief aangekeken en die heeft hem even schoon gemaakt...
ingespoten en zo... Hij was alleen een beetje onhandig...
Trok dat hele ding uit elkaar... maar toch doet hij het nog... Gelukkig ;D

Gr Wendy

don_mega

mooi, mijn probleem is precies hetzelfde als wat jij omschrijft, maar doordat het weergevoelig was dacht ik aan iets anders.

Weet ik wat ik vanmiddag even ga doen  ;D Thanks

Tuned

ik heb nu heel veel last dat de megane de toeren nie vast houd bij het intrappen van de koppeling dus wil ik van de week een nieuwe stappen motor gaan halen of bij de dealer of bij de renault demontage,
maar wat moet ik nu precies hebben ?



alleen het zwarte stukje waar het puntje uit komt? kan niet goed plaatsen wat het aluminium ding is dacht de behuizing..als ik onder de kap kijk weet ik wel gelijk het zwarte stuk te vinden is dat genoeg als vervanging?
en kan ik zonder problemen de oude er af halen en er een ander op zetten??


Roodenwit

De stappenmotor is idd het zwarte ding met het alu puntje :D

Tuned

ok ga ik morgen even kijken of ik een ander kan krijgen, kan hem zelf zo verwisselen toch?

want verleden week de accu er een uurtje af gehaald ivm wat dingen verwijderen en eten tussen door en daardoor leek hij wel anders stationair te lopen maar ondertussen is dat wel over alleen dat uitvallen omdat de toeren onder de 5 komt en dan wat danst en uitslaat...

Mark de R

Is de stappenmotor los verkrijgbaar en wat moet deze dan kosten.

de mijne loopt ook niet lekker soepel meer.


Tuned

zo vandaag bij een renault demontage bedrijf een andere stappen motor gehaald en deze lijkt het voorals nog veel beter te doen toeren worden netjes opgevangen en motor is sinds dien niet meer afgeslagen, de stappen motor is heel goed schoon gemaakt en gemonteerd alleen toen ik met mijn vinger in de behuizing voelde was hij pik zwart kan ik gewoon een doek in spuiten met carbarateur reiniger en dan de doek om mijn vinger wikkelen en zo de behuizing schoonmaken ?

Tuned

ok dank jr dan zal ik van de week eens de behuizing schoonmaken :D

Tony


Decepticon#1

Dave,

wat was je kwijt voor de stappenmotor als ik vragen mag?  ???

Greetz,

Peter

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev