Advertenties


Slome 0-100, rammelend geluid onder de auto vandaan

Gestart door appelflap, 8 maart 2006, 21:49:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

appelflap

Dames en heren,

Ik heb vorige week een megane coupe gekocht. En wel een 1.6e. Vriend van me heeft er ook 1 ( ook member hier ). Maar, die van mij gaat van 0 - 100 in ongeveer 30 seconden. In zijn 1 trekt hij nog wel, maar daar boven steeds minder en minder. Helemaal als het heuveltje op rijden is. Daarnaast komt er onder de motor kap of onder de auto een ongezonde rammel vandaan. Het klinkt als een balletje wat je in een tinnen blik stopt en dan hard gaat schudden. Dit is eigenlijk alleen wanneer je geen gas geeft en de motor terug loopt naar 2000 toeren en lager en bij het schakelen heel even. Ook bij stilstaan maakt hij vaak dit geluid. Ietsie gas erbij legt hem dan het zwijgen weer op. Het leuke is dat die vriend van me nu glimlachend naast me zit en hetzelfde probleem heeft ( bij hem komt er nog wat bij kijken maar goed, dit zijn de belangrijkste problemen). Bougies etc zijn vorige week allemaal vervangen omdat ik dat graag wilde. Verder voelt de auto ook gewoon " zwaar"  aan bij het weg rijden. Lijkt net alsof je 500kg meer mee trekt dan zou moeten. Vriend van me heeft het idee dat het gerammel in ieder geval de katalysator is. Maar dan het optrekken nog... kan dit ook hier door komen? Door een verstopping? Door te veel lucht daar ergens ofzo? Wie helpt!

Marco K

Dit lijkt mij op het eerste gezicht inderdaad op een probleem met de kat of wellicht de middendemper.

appelflap

Die kan ook voor het optrek probleem zorgen?

Overigens zodra ik het gaspedaal in zijn 4 even goed hard in trap o.i.d. krijg ik ook een geluid om mijn oren alsof ik 6 remus herrie uitlaten onder mijn auto heb laten leggen.

Marco K

Ik heb zelf een keer gehad dat de uitlaat afbrak op de lasnaad tussen de kat en de pijp naar de middendemper. Resultaat was een enorm vermogensverlies, enorm veel kabaal bij veel gas, en een top van nog geen 100. Daarom denk ik dat je wellicht sowieso de uitlaat even moet laten nakijken.


Birt

Geen hangende remmen? zorgt ook voor een ongewoon zwaar gevoel van de auto. Achterrem kabels willen wel eens vast roesten, maar dat is geen normaal verschijnsel bij een coupe.
Wel blijft er wel eens wat water in de trommels staan bij mijn auto, maar das meestal er al weer uit als je ook maar iets gereden hebt. Als ik mijn shampoo gebruikt heb en dan de auto laat drogen en hij staat op de handrem dan wil dit wel eens een beetje "plakken", maar als je dan wegrijd "knapt" dat wel weer los.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Meganez

Zoals je zelf al aangeeft knapt het dan weer gewoon los zodra je gaat rijden. Dit is voor 99% zeker een kat-probleem. Misschien ondertussen ook wel een middendemper en einddemper probleem want er bestaat een grote kans dat de zogenaamde "washcoat" (veel mensen zeggen ook wel de steen) ondertussen ook al in stukjes in de middendemper en einddemper zitten.

hansel

Klopt dit is de Kat heb ik ook gehad  :-[   

MB82

Idem hierzo. Bij mij was de middendemper ook niet meer optimaal. Beiden vervangen en hij trekt al stukker beter op. Erg trots op de 1.6 nu ;)

Suykerbuyk


henk

Citaat van: Birt op  9 maart 2006, 12:10:59
Geen hangende remmen? zorgt ook voor een ongewoon zwaar gevoel van de auto. Achterrem kabels willen wel eens vast roesten, maar dat is geen normaal verschijnsel bij een coupe.
Wel blijft er wel eens wat water in de trommels staan bij mijn auto, maar das meestal er al weer uit als je ook maar iets gereden hebt. Als ik mijn shampoo gebruikt heb en dan de auto laat drogen en hij staat op de handrem dan wil dit wel eens een beetje "plakken", maar als je dan wegrijd "knapt" dat wel weer los.
kijk ook uit met vorst, zet de auto in de versnelling en niet op de handrem anders loop je de kans dat hij vast vriest

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev