Advertenties


koelvloeistof aj aj aj

Gestart door xforce, 2 maart 2006, 23:39:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xforce

Hallo,

Ik ben hier sinds net nieuw op het forum en zou hier graag mijn probleem willen voorleggen.

Ik heb sinds kort bij een handelaar een Megane 2.0 16V gekocht, helaas zonder garantie  :-X :'(
Mooi bakkie, moest hem per se hebben, echter bood de verkoper geen garantie op zo'n snel type.

Nu heb ik hier maandje mee gereden, en toen viel ineens de temperatuur van de verwarming weg.
Erg koud in de winter dus. Paar dagen later werd de motor steeds warmer.

Wat bleek, de koelvloeistof die vol leek, vanwege een soort van alg laagje in het reservoir die tussen min en max zat, was echter helemaal leeg.
Ik moest hier 3 liter bij tanken, totdat hij weer vol was.
Meteen werd de verwarming weer lekker heet.

Echter een week later was het niveau weer gedaald, en moest er een kwart liter bij doen.

Nu ging ik naar de renault dealer 's-Hertogenbosch "Arend"
Hier hebben de het koelsysteem afgeperst. En ik kreeg als mededeling dat er geen lek geconstateerd is. a 17,50 euro

Verder is het olie niveau altijd goed, en heeft geen gekke kleur, ook geen prut onder de olie dop.
Wel komt er redelijk veel rook uit de sebring uitlaat, en is de uitlaat ook erg vochting aan de binnenkant, wat er uit druppelt.
Aangezien dit mijn eerste auto is, heb ik geen idee of dit normaal is.

Verder zit er een spagetti-spruitstuk in, weet niet of dat van belang is.

Heb 2 maal gehad dat de auto pruttelde met het starten, en toen moeizaam wegreed, veel toeren, weinig trekkracht.
Maar op het moment rijdt het gewoon lekker.

Zou het de koppakking zijn, wat ik vermoed??
En zo ja, iemand enig advies in de omgeving den bosch waar je dit voor een schappelijke prijs kunt laten doen.
Bij de dealer rekenen ze 1700 euro hiervoor.

Alvast vriendelijk bedankt.
Wouter

Roy

koelvloeistof blijft nu goed op pijl?
roken doen alle auto's, vooral met wat kouder weer valt het meer op..!

koppakking lijkt mij het niet want als ze hem afgeperst hebben zou hij daar ook druk moetten verliezen..!!

eerst ff aanzien als ie nu redelijk/goed op pijl blijft...

groetjes roy 

Rmc_Jelluh

ja pcies en dat res van je koelvloeistof kan je handig eraf halen (eerst legen ) en dan ff schoonmaken ..  droog maken door bv stukjes toilet papier erin te doen en met luchtdruk door te spuiten het papier neemt dan het laatste beetje vuil mee...

en koppaking .. ik was 450 kwijt voor een 1.6 maar dat was incl distributie riem en waterpomp ...
een monteur die bij arend uden werkt..

maar als ie nu idd goed blijft,  gewooon in de gaten houden .. 

wouter arnouts

ja heb nu het zelfde probleem waarscheinlijk de koppakking :'( maar ja nu elke keer wat koelvloestof bijvullen  :) :angel: :'(

Meganez

Ik zou eerst maar even een compresie meting uit laten voeren alvorens meteen je koppakking te vervangen.. Vooral als hij verder gewoon normaal rijdt, en je geen last meer hebt van koelvloeistof verbruik.

Die rook en vocht in de uitlaat is normaal met deze temperaturen.

Timo Zuiderduin

je krijgt toch ook een vocht uit je uitlaat als je airco hebt?
of heb ik dat verkeerd  ???

Meganez

Eueuehh.. vocht in de uitlaat heeft niks met de airco te maken..  :D

Timo Zuiderduin

 ;D je kan wel merken dat ik nooit airco heb gehad en geen monteur ben ;D




Meganez

Daarom is het forum ook zo handig.. leer je zo af en toe nog wat van ook.. en domme vragen bestaan niet (zeg ik om mezelf in te dekken) want alhoewel ik autotechniek studeer, zijn er nog een heeeeleboel dingen die ik zelf ook echt niet weet (oa omdat ik geen praktijk ervaring heb maar alleen maar theorie ken)

xforce

ja ik heb geen airco,
als ik nu kromme dingen typ komt het omdat ik teveel bier op heb.

Ik heb nog gemaild naar de garage over dit probleem,
en kreeg als reactie dat ik ze kon bellen.
Dat zal ik eerst maar eens doen. En dan zullen we zien wat hun voorstellen.
Het is gewoon heel frustrerend dat je steeds koelvloeistof mist,
en dat de renault garage je een rapport geeft met: geen lek gevonden.

als ik nou wist wat het was, kon het meteen gerepareerd worden,
en dan kan de advocaat wel uitzoeken wie het gaat betalen.

xforce

zo hier weer een update:

Zojuist bij een andere garage geweest.
Deze heeft het CO gehalte in de koelvloeistof tank gemeten.
Volgens de monteur is de koppakking nog dik in orde.
En hij denkt meer dat het te maken heeft met de waterpomp.

Hij gaf mij te kennen  dat de pomp 60 euro zal kosten,
en dat dit een uurtje werk kost om te vervangen.
Dat ik kon rekenen op een 100 - 130 euro om deze te vervangen.

Wat denken jullie hiervan

elmar

Ik zou het doen voor dat geld, maar is de pomp lek, want dan hadden ze dat toch ook bij de dealer moeten zien?




Wendy

En nu weet ik het niet zeker maar moet de distributie er ook niet uit dan... ???
Dan valt de prijs wel heel erg mee...

Wendy

Kijk weer wat geleerd ahahahahahah

maar waarom zegt iedereen dan dat je je waterpomp tegelijk met je distributie moet vervangen ??? is dat dan alleen maar om dat je er dan beter bij kan ???

Wendy

Ahha nu snap ik hem helemaal....
ik heb namelijk een 1.6e vandaar ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev