Advertenties


Toeren vallen te ver terug

Gestart door Suykerbuyk, 20 februari 2006, 16:32:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suykerbuyk

Hallo,

Ik heb weer eens een probleem met mn megane, wat kan dit nu weer zijn???
Mn auto start perfect, hoe koud het ook is, ik tik em aan en hij start.
Maar als mn motor koud is, de tempratuur buiten maakt niks uit. dan valt mn motor de eerste paar km steeds uit
zodra ik de koppeling intrap. Dan vallen mn toeren zover terug dat hij gewoon uitvalt.
terwijl hij erna zo weer start. Als ik na een km of 3 de koppeling intrap, dan valt hij uit, springt hij weer aan, valt hij weer uit en dan loopt ie daarna normaal stationair. en zodra ik wat langer rij heb ik nergens meer last van!!
Waardoor kan het komen dat hij in het begin steeds zover terug valt in z'n toeren?? Want het is enkel zodra ik de koppeling intrap. Ook als ik em een paar minuten laat warmlopen van tevoren doet hij precies het zelfde.
Is echt flink irritant als je net in een bocht zit, want de stuurbekrachtiging valt dan ook weg.

Wie kan mij wat wijzer maken hierover???


Timo Zuiderduin

ff via de zoekfunctie laten zoeken naar "uitvallen motor"
er is hierover al een hoop besproken op het forum!

grote kans dat het aan je stappenmotor ligt, ff schoonmaken en het moet een stuk beter gaat (zie hiervoor de FAQ)

Patrick

temperatuur zender kan het ook zijn.

Suykerbuyk

#3
ik heb al gezocht, maar het werd nergens precies beschreven.
en de stappenmotor is 2 maanden geleden al schoongemaakt.
En mn tempratuurzender zou dat echt kunnen???
in mn dashboard schommelt ie wel vaak als een flipperkast, maar dat doet hij al maanden.
Is sowieso geen lucht in het systeem, en ook niet aan die termostaat ( dan bedoel ik dat ding dat open gaat staan zodra de motor warm word) Want die is ook al vervangen. Dus mankeert wel iets aan die zender, maar kan hij daardoor ook zulke problemen gaan opleveren???
verder nooit eerder motorische problemen gehad hierdoor

Patrick

Als ie het alleen heeft als ie koud is, denk ik een temp. zender.
De temperatuur meter heeft een andere zender als het inspuitsysteem. :D

Paul

ligt eraan wat voor motor het is :(
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Suykerbuyk

#6
1.6e op gas.
En is dit duur om te vervangen?
En is dit eventueel zelf te doen?

Timo Zuiderduin

maak eerst even je stappenmotor schoon, mocht dit niet werken zou ik hem voor de temperatuurmeter ff langs de dealer gooien!!

ik zal als ik eraan denk straks ff in mijn rekeningen kijken wat het vervangen van een temperatuursensor kost.

Suykerbuyk

dus je hebt het al eerder gehad?
niet schrikbarend duur hoop ik???

Timo Zuiderduin

sensor zelf kostte een euro'tje of 40, dit is wel bij de 16v, ik weet niet of het bij de 8v dezelfde prijs is.
helaas kan ik de kosten van de gemaakte uren niet terugvinden omdat er bij die neurt vrij veel werk aan mijn wagen gedaan is.
wellicht dat Remko hier een antwoord op heeft!!

pinodekip

Dit probleem had ik ook met mijn vorige auto...een peugeot 205 ik bleef er mee doorrijden en op het eind deed ie helemaal niks meer :-[ Bleek dat het een probleem in mijn brandstoftoevoer was volgens die monteur, hebben het vervolgens schoongemaakt en toen was dat probleem over

JvE

Ik heb dit euvel ook een tijd gehad. De auto sloeg regelmatig af bij rotondes.
Achteraf bleek er een scheurtje van ongeveer een halve cm in de slang van de mapsensor te zitten.
Slang vervangen, probleem opgelost.

Suykerbuyk

nou.... ik heb het slangetje van de mapsensor vervangen, stappenmotor is clean.
Nog steeds niks verandert, het word steeds erger het probleem.
lijkt op een stroomstoring ergens denk ik, want daar heb ik ook problemen mee nu.
kan het iets van een bobine zijn ofzo???

Meganez

Denk het niet want dan zou hij helemaal niet lekker meer rijden, en zoals jij het beschrijft loopt hij perfect alleen kan hij niet meer stationair draaien (toch?) Heb je op benzine dezelfde problemen als op gas?

Suykerbuyk

jep, op bezine precies hetzelfde.
als de motor warm is is het weg.
nooit eerder last van gehad

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev