Advertenties


nadelen verlagen cabrio

Gestart door pieter, 13 februari 2006, 20:50:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pieter

Ik ben misschien van plan om mijn cabrio te verlagen daar ik dit gewoon veel mooier vind staan.
Alleen vraag ik mij af of dit niet slecht is voor mijn cabrio. Nu, onverlaagt maar wel op platte bandjes, krijgt de auto
voor mijn gevoel al behoorlijke klappen te verduren op drempels en kinderhoofdjes waarbij je echt merkt
dat de auto last heeft van torsie. Hoe erg zal dit zijn als ik hem verlaag en stugger maak? Heeft iemand al
merkbaar last hiervan? Of valt het wel mee? Ik ben erg bang voor deuren die uit hun voegen gaan en plaatwerk
dat niet meer sluit. Terecht of niet? ???
Groetjes Pieter

ids

Dat plaatwerk uit zn voegen gaat en deurwerk niet meer sluit zal niet 123 gebeuren hoor ;D
Enig comfort heb je echter niet meer... ik heb bijna 2 jaar met een verlaagde cabrio gereden en met aardig platte bandjes en heb een hoop klappen te verduren gehad... maar een hoop kun je zelf ook wel voorkomen door minder hard over drempels etc, te rijden.. rinderkopjes kun je echter niks aan doen en dan kun je maar beter geen fles cola bij je hebben ;D

Stefan

het zal niet bijzonder veel letsel aan je auto brengen zo'n verlaging.
Het is alleen wel zaak om erg goed uit te kijken als je eenmaal verlaagd bent..
ff rapido door de stad over een paar verkeersdrempels heen om het stoplicht nog te halen, gaat niet meer door... ;D
enige nadeel met verlagen is dus dat je je rijstijl er zeker op moet aanpassen...
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Timo Zuiderduin

Ik heb mijn auto op dit moment alleen aan de voorzijde verlaagd (4 cm) achterzijde moet nog gaan gebeuren.

alles gaat goed  :D alleen het comfort is wel weg!!
maar de wegligging verbeterd wel.

de grote vraag is dan, wil je comfort of een betere wegligging?

bas1984

wacht maar als je je achterkant heb gedaan... dan merk je pas dat je verlaagd bent  ;D

Timo Zuiderduin

gaat goedkomen maar op dit moment is er iets anders aan de wagen wat om aandacht vraagt!!  :'(

Greencabrio

Laatst voorkant 40 mm en achterkant 50 mm verlaagd. Echter is je comfort ver te zoeken. Dit kan je wel voorkomen door wat minder hard over de verkeersdrempels te rijden. Verder heb ik er niet zo een last van en zeker met 17" ziet je auto er toppie uit. De keus die je maken moet is looks?? of comfort??

Kenny Mattheus

De mijne is nu toch ook een stukje gezakt en rijd lekker stug...
Baanligging is natuurlijk 200% verbeterd en ook bij het remmen zal je ondervinden dat je een minder lange remafstand nodig hebt  :D
Ik zou zeggen, pak een schroefsetje en dan kan je altijd gaan kiezen of je hem laag legt en minder comfort of net ietsjes hoger en toch iets meer comfort  :)
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

remko277

Ik zeg maar zo.... "Wie mooi wil zijn moet pijn lijden"  ;)



Meganez

Ik vond de comfort van de megane eigenlijk het sterkst achteruit gaan toen ik de platte bandjes had gemonteerd. Verlaagd rond rijden met de orginele wielen en banden vind ik nog wel aardig comfortabel rijden ondanks dat ik verlaagd ben.

Ik denk dat die hele platte banden meer doen aan het comfort als een setje verlaginsveren. Daarom denk ik dat je het ergste al hebt gehad en niet veel extra last krijgt met een verlaging.

En het plaatwerk hoef je je echt geen zorgen om te maken! Deze is flexibel en kan dat beetje torsie makkelijk aan.

Robert yellowDevil

Ik heb men cabrio drie jaar geleden gekocht en er zaten toen al verlagingsveren van 3.5 cm onder aan de voorkant en vanachter was de torsie ook al 3.5 cm omlaag geholpen.

En ik snap je vraag heel goed dat wat betreft de torsie op de auto, moet je eens goed opletten in je achteruitspiegel als je schuin  over een drempel heen rijd, dan zie je de kont van de auto los bewegen tov de spiegel/neus van de auto, dit merk je bij alle cabrio's, je moet alleen heel erg opletten wil je het merken.

Maar de cabrio is hier op gebouwd, dit kan hij hebben, als hij een stijve plank zou zijn dan zou hij veel sneller kapot gaan, dus maak je daar maar geen zorgen over, deurwerk ed blijft ook goed sluiten.

Ik kan zo nu en dan behoorlijk last van haast hebben en dan gaat de megane niet zachtjes over hobbels en bobbels heen, daarnaast heb ik niet al te hoge banden en zit er bij mij nog een espacelip onder, betekend dat er een grondspeling van ong. 10 cm overblijft (maar moet zeggen dat ik zo goed als nooit de grond/drempel raak) maar de megane eigenlijk nooit naar de garage hoeft voor buitensporige slijtage, terwijl die alstijd goed nageken wordt.

Alles mbt comfort is hierboven al genoemd.

Dus ik zou zeggen; verlaag dat gebakje en veel plezier ermee

Greencabrio

Of tast wat dieper in de buidel en verlaag hem dmv schroefvering die in hardheid verstelbaar is. Maar is een keuze die je maakt

Niels Nederlof

#12
Ik heb ook lange tijd rond gereden met een verlaagde cabrio. Schroefset voor en verstelbare koni's achter. Vanwege mijn vrij brede velgen de koni's in de hardste stand gezet. De wegligging van de auto was natuurlijk super, ik hoefde niet vaak bang te zijn dat een ander de bocht sneller kon ronden... maarrr, wie mooi wil zijn moet pijn lijden is in dit geval zeker van toepassing. Het is niet voor niks dat er diverse keren dingen aan mijn cabrio kapot zijn gegaan door lostrillen....

Overigens was dit wel een extreem geval, als je gewoon verlaagt, zal je hier niet zo snel last van hebben.

" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev