Advertenties


Startblokkering

Gestart door Ilona, 11 februari 2006, 18:42:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ilona

Mijn sleutel reageert niet meer......en mijn reservesleutel ook niet. De batterijen zijn al vervangen, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb gelukkig een code om de startblokkering te deblokkeren als ik met de auto weg wil...

Weet iemand misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn? Wie heeft dit ook een keer meegemaakt? En hoeveel schatten jullie deze reparatie ongeveer?

Thanx  :D

Ilona

Stefan

contactslot zelf kapot...?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Roy

Citaat van: Ilona op 11 februari 2006, 18:42:49
Mijn sleutel reageert niet meer......en mijn reservesleutel ook niet. De batterijen zijn al vervangen, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb gelukkig een code om de startblokkering te deblokkeren als ik met de auto weg wil...

Weet iemand misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn? Wie heeft dit ook een keer meegemaakt? En hoeveel schatten jullie deze reparatie ongeveer?

Thanx? :D

Ilona

ontvanger stuk...!! (in het ergste geval) (prijs geen idee)
als je geluk hebt is je auto gewoon ff de sleutels kwijt...
(lampjes op de sleutels doen het nog wel?
probeeer ze anders ff opnieuw in te lezen

'' (1) je gaat in de auto zitten
?(2) draai de auto op contackt,
?(3)drukt de centrale knop in (op dicht) houd deze in ?
? ? ?gedrukt tot dat je klik klik hoord (open/dicht)
?(4) ga met sluitel 1 richten naar de binnen spiegel en druk het knopje (op de sleutel) een paar keer
? ? ? haal sleutel 2 uit het contackt en doe daar het zelfde mee..
(niet te lang wachten tussen het in leren van de sleutels) (ag volgens mij niet meer als 5 sec tussen zitten)

heb je dit gedaan dan ben je klaar en dan zouden de sleutels weer moeten werken.... (niet het geval? ontvanger stuk)

hoor je nouw geen klik klik (open/dicht) bij het in gedrukt houden dan werkt dit bij jou niet...!!

su6
groeten roy

Ilona

Heb je beiden sleutels hiervoor nodig?

Roy

je kan het ook met 1 doen maar dan blijft 1 maar werken...! als je ze allebij doet ben je gelijk klaar...


maar als je 1 doet gewoon eerst op contackt dan sleutel er uit en dan drukken en dan zou ie moetten werken!!

(zie hier boven voor uitleg!!)

Meganez

Citaat van: Roy op 11 februari 2006, 18:57:52
ontvanger stuk...!! (in het ergste geval) (prijs geen idee)

Ik weet niet of dat echt wel erger is, een nieuwe sleutel (complete sleutel met plip) voor de megane phase 1 kost 250,- euro  :o (echt TE duur naar mijn mening)

@Ilona

Heb je een phase 1 of 2?

Paul

Of een lekkende antennevoet, waardoor er water in de ontvanger bij het binnenlicht is gekomen.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Ilona


Ilona

Het vreemde ervan is ook dat hij wel vaker geweigerd heeft....een dag later opende die de deuren gewoon weer. Nu duurt het al bijna een week en heb zo'n vermoeden dat hij het ook niet meer gaat doen.

Roy

Citaat van: Nils (Meganez) op 11 februari 2006, 20:34:36
Citaat van: Roy op 11 februari 2006, 18:57:52
ontvanger stuk...!! (in het ergste geval) (prijs geen idee)

Ik weet niet of dat echt wel erger is, een nieuwe sleutel (complete sleutel met plip) voor de megane phase 1 kost 250,- euro? :o (echt TE duur naar mijn mening)

@Ilona

Heb je een phase 1 of 2?

(2 sleutels in een keer stuk? kans lijkt me klein)

Meganez

Ik zeg ook niet dat haar sleutels stuk zijn,
ik zeg alleen dat het kapot zijn van de ontvanger het ergste geval nog niet hoeft te zijn  ;) :D

JanJ

Ook ik heb wel eens hetzelfde probleem als bij Ilona..................de ene dag niks en de volgende keer weer wel. Toen dit de laatste keer voorkwam bleek het nogal vochtig in de auto te zijn (met natte jassen een korte tijd erin gezeten). Ik heb het afdekkapje bij de binnenspiegel a/d/ binnenzijde droog- en schoongemaakt en de rest goed laten drogen en het probleem was weer verholpen.

Groeten Jan. :D

ForeverYoung

ehm, startblokkering,

dan zou ik het toch eerder zoeken in die ring in het contactslot die de code in de sleutel inleest, dan in de CV ontvanger..

Birt

bij RF wel ja. bij IR niet. dan zit het in de CV.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

ForeverYoung

 :P Uh ja inderdaad.

Is de oplossing dus afhankelijk van wat voor sleutel Ilona gebruikt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev