Advertenties


Stand voorwielen verschillen???

Gestart door Mike, 8 februari 2006, 11:12:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mike

De coupe bevalt erg goed! (heb hem net) dat als eerste! ben er een weekend mee naar winterbergen geweest door de bergen en sneeuw en hij deed het prima!? :worship:

maar toen ik even wat goedkope wieldoppen op mijn stalen velgen met winterbanden monteerde viel me op dat het rechter wiel meer naar achter lijkt te staan dan de linker???? kan dat? de auto rijdt echt kaarsrecht ook met remmen (is wel uitgelijnd) hoor geen gekke geluiden, heb dus eigenlijk nergens last van, maar kan dit kwaad??

zie foto's (niet heel goed te zien, maar er is verschil...)

links


rechts
???

sebastiaan

jeetje.. dat ziet er inderdaad een beetje raar uit... is toch wel een aantal cm.
ik weet de oorzaak niet en er zal wel iemand reageren die dat wel weet.
vreemd is het in ieder geval.

Greencabrio

Ik zou hem nog maar eens goed laten uitlijnen waar je bij bent!

Mike

hoezo waar ik bij ben?? zal hij een klapper gemaakt hebben waardoor draagarmen of iets dergelijks iets verbogen is??
hij stuurt wel recht namelijk!


Greencabrio

Nou ik heb het idee dat hij gewon niet goed uitgelijnd is. En als je er bij bent dan kan je precies zien of die goed is.

Meganez

Ik denk eerder dat dit of een draagarm is die gescheurd of verdraaid is, of dat er iets verkeerd zit op het sub-frame bij de bevesteging van de draagarm. Maar het ziet er inderdaad niet helemaal normaal uit en kan me ook niet voorstellen dat de uitlijning goed is verlopen met zulke wielstanden. Weet je zeker dat je niet de uitbalancering bedoelt die uitgevoerd is?

Ik zou voor de zekerheid toch nog maar even een bezoekje langs de dealer brengen..

steven

Ja dat ziet er inderdaad vaag uit,laat de auto nog eens uitlijnen kunnen ze gelijk zien of de auto schade heeft gehad.

Heb je de auto bij de dealer gekocht of niet?
Is de auto bij aankoop ook gelijk apk gekeurt?
Ik denk ook dat de draagarm verbogen is.volgens mij valt zoiets gewoon onder de garantie.

Mike

ik heb de auto particulier gekocht, met nieuwe apk. hij trok toen iets naar rechts, toen heb ik gezegt ik wil hem wel hebben, maar dan wil ik wel dat ie uitgelijnd wordt, dat is gedaan en ik heb een rapportje gekregen wat ze gedaab hebben met allemaal geztallen enz.
nu rijdt ie kaarsrecht als ik het stuur loslaat. ik zal er is naar kijken, maa rhet lijkt me niet heel ernstig toch?? keer een stopeje gepakt denk ik??

Meganez

Het moet in ieder geval een aardig klap geweest zijn en ik denk dat het gedrag van de auto in bochten ook zeker niet is wat het hoort te zijn, maar een nieuwe draagarm is niet zo duur:


www.carparts-online.nl

48,31 euro, en de montage is binnen een uur gedaan (als alles een beetje los wil..)

Dus als jij op de site van carparts-online je draagarm besteld en er zelf mee naar een universele dealer gaat ben je onder de 100 euro klaar.

Meganez

Sorry Remko, ben nou eenmaal student en zo'n goedkoop mogelijke oplossing zoeken is mijn hobby..  :)

@Mike
Als je het goed wil doen moet je inderdaad gewoon langs de renault dealer om de orginele onderdelen te bestellen (deze draagarm is door een andere fabrikant gemaakt als het orgineel). Wat het dan gaat kosten weet Remko misschien wel..

Roeland

Ik heb ook een vraagje, mijn wagen ligt vooraan 1,5 cm hoger dan aan de andere kant. dit is wel veel vind ik! en is zichtbaar als je ernaar kijkt.
dit kan toch alleen maar aan veren en schokdempers liggen? of ook aan de draagarmen?

dank

Roeland

Jeroen

Laat me raden, aan de bestuurderskant staat hij hoger..

Roeland

jep aan de bestuurderskant.

ik weet het, ik heb de verhalen al gehoord dat ie daar hoger staat dat als je erin zit dat ie goed ligt.
maar vroeger had ik dit niet (of toch geen 1,5 cm!!!)
dit is pas na mijn accident gekomen. ik heb de voorbrug compleet vervangen van een megane uit duitsland (dus motor met boite en cardan...)
dus de andere megane (uit duitsland) zijn driehoeken, cardan, ... en mijn verlaagde vering terug. aan de driehoeken is niks raars te zien.

en mijn vering lag vroeger wel goed

Jeroen

Wellicht beter geweest als je dat er direct bij gezet had  ;)

Maar misschien was het vroeger niet goed en nu wel  :D
Die 1,5 cm kan wel kloppen hoor.

Roeland

LOL  :)

kan wel maar vond het op het begin raar. je ziet he nu zo goed he, zeker met die 15" eronder.
nu ik terug 17" heb liggen is het moeilijker te zien...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev