Advertenties


Dansen / wijgeren snelheidsmeter

Gestart door bmonninkhof, 7 februari 2006, 23:25:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bmonninkhof

Ok, we zijn weer een week verder en wederom is de auto naar de garage geweest. Vandaag is er een nog andere klok geprobeerd, dit keer ??ntje die gelijk is aan de originele en dus niet aan de klok waar de foto van te zien is. Deze klok deed net als de originele helemaal niets. Dus de tijdelijke klok is er weer ingeplaatst. Daarbij zijn de stekkers onder handen genomen die bevestigd worden aan de klok. De verbinding is hiermee strakker geworden. Maar helaas dit mocht het probleem ook niet verhelpen. Volgens mij zit er nog maar ??n of twee dingen op en daarna is het afgelopen.
- 1e nieuw kabeltje trekken van stift naar zekeringkast (zwarte doos)
- kabelboom vervangen

Ik ben ondertussen de megane coupe al helemaal zat, elke week staat die auto bij de garage en elke keer weer die teleurstelling dat het probleem wederom niet is opgelost. Ik hoop van harte dat het probleem opgelost wordt door het kabeltje te trekken naar de zekeringkast. Wanneer dit ook niet helpt, dan kap ik maar mee.  ???

Groeten Brian

wess

maar weet je al zeker dat het aan het elektrische gedeelte ligt?

en niet aan het mechanische?!

Paul

Citaat van: bmonninkhof op 28 februari 2006, 23:13:41
- 1e nieuw kabeltje trekken van stift naar zekeringkast (zwarte doos)

Niet 1 kabeltje dan, maar alle 3
om te proberen kun je kun ook rechtstreeks van de accu de voeding en massa halen en het signaalkabeltje na de stekker in de zekeringkast aansluiten
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

bmonninkhof

Citaat van: wess op  1 maart 2006, 08:58:44
maar weet je al zeker dat het aan het elektrische gedeelte ligt?

en niet aan het mechanische?!

Het kan bijna niet anders:
- wanneer het dansen van de snelheidsmeter weer begint (na zo'n 30km) reageert deze sterk op acties op het elektrische circuit. bijvoorbeeld achterruit verwarming aan/uit. Wanneer deze aan is, dan staat de snelheidsmeter bijna op de juiste snelheid. En ook spelen met de aanjager (ventilator) heeft veel invloed op het dansen. Hoe harder de ventilator hoe beter de snelheidsmeter reageert.
- daarnaast hebben we nu meerdere klokken (kilometertellers / meetinstrumenten) getest. Bij mijn originele en een exact model ervan doet de snelheidsmeter niets. Bij het afwijkende model doet deze het tot zo'n 45km max.

dus.. ja, het kan toch niet anders meer. Wanneer het mechanisch was, dan moest het dansen bij alle klokken toch gelijk zijn? Of bijna gelijk?


bmonninkhof

Ok, vandaag is er een andere klok getest en geheel naar verwachting deed deze het ook niet, maar ja je weet het nooit. De laatste optie voor mij zal volgende week (waarschijnlijk) worden uitgevoerd. Het gaat dan om de 3 kabeltjes waarover eerder gesproken is. Wanneer dat het niet is, dan breken al mijn klomen, als ik die had tenminste :) . Als ik het zo kan inschatten, dan zal het wel aan komende dinsdag worden.

Nu is alleen mijn vraag nog over de electrische storing die op het display wordt aangegeven. Is het dan zo dat wanneer de computer uitgelezen wordt, de oorzaak ook bekend is? Of geeft de computer dan alleen maar aan dat er een elektrische storing is geweest?

Paul

Comp geeft waarschijnlijk storing: Onderbreking signaal rijsnelheid
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

RaymondTroost

dis echt zwaar klote joh.. Hoop dat het dinsdag lukt. Net wat paul zeg. Laat ze het eens rechstreeks via de accu proberen. Mijn opa en oma hadden ook een megane. En die hadden ongv hetzlefde als jouw.. Van alles geprobeerd enz enz. maar ook geen resultaat. Bleek achteraf dat de auto te water had gelegen. en daarom over storing had :embarassed:

succes

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

geomjoo

Als ik het zo lees, is het gewoon een massa die niet goed contact maakt.

jeroen's own style

die van mij danst niet die blijft stil staan op 0 l-... heeft iemand daar nog tips voor?
mvg jeroen ( my_own_style86@hotmail.com)

bmonninkhof

Allen,

We hebben het hier opgegeven om dit probleem te verhelpen. We zijn nu zo's 3 á 4 maand bezig met een eventuele oplossing voor dit probleem. Uiteindelijk heeft de garagehouder gezegd tot zijn grote spijt dat hij het niet kon vinden/ repareren. We hebben de auto dan ook ingeruild bij een officiele dealer. Heel jammer, de auto had mij nog jaren kunnen vervoeren.

Dus....

Geen Megane Coupé meer voor mij......

Groeten,

Brian

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev