Advertenties

Dansen / wijgeren snelheidsmeter

Gestart door bmonninkhof, 7 februari 2006, 23:25:38

Vorige topic - Volgende topic

bmonninkhof

Aankomende dinsdag is het weer zover. Voor de zoveelste keer mag de auto naar de garage toe. Ze willen een nog een andere teller proberen en ik denk dat ze nu ook de bekabeling gaan doormeten. Ik heb julllie reacties uitgeprint en bij hen neergelegd. We moeten er samen toch sneller uitkomen dan alleen.

Maar goed, ik heb nog niet gemeten, omdat ik dat eenvoudigweg niet kan. Zou niet eens weten hoe?!

Dinsdagavond dus weer bericht over dit vreemde probleem van mij.

Oh ja en die auto ruil ik dan wel in bij een dealer, dan is het zijn probleem.

Groeten,

Brian

bmonninkhof

Allen,

Vandaag was weer ??n van die dagen dat mijn rode bolide (problemcar) naar de garage moest. De bedrading is doorgemeten, maar ze hebben daar niets in gevonden. Echter ze hebben ontdekt dat er een rode +draad los hing. Maar er zit ook niets aan vast, ik kan het beter aangeven aan de hand van een foto. Ik heb dan ook een 3 foto's gemaakt en een 2 filmpjes (divx). Of het allemaal daar in duidelijk is blijft de vraag, maar wellicht geeft het een idee.

Vrijdag gaan ze i.i.g. naar dit probleem kijken en verhelpen.

http://brianlinde.speedlinq.nl/

(sorry, de filmpjes waren nogal groot, vergeten de divx bestanden er naar toe te kopi?ren.)

Groeten,

Brian

wess

het zijn exact de zelfde simptonen als die ik had. en het werd alleen slechter bij mij totdat ie helemaal niets meer deed. uiteindelijk bleek het het tandwiel met de daarin behorende pin in de bak te zijn die verrot waren.

bmonninkhof

en mag ik vragen wat dat geintje je gekost heeft?

bmonninkhof

wess

Citaat van: bmonninkhof op 14 februari 2006, 19:57:23
en mag ik vragen wat dat geintje je gekost heeft?

heel veel tijd en een paar eurie voor het tandwieltje met pinnetje

bmonninkhof

Volgens mij had die monteur het er ook over, alleen dat dit probleem voor kwam bij de oudere typen. Er zat dan een kunststof wieltje in die door de hitte uitzette en daardoor storingen veroorzaakte?  ???

Mijn megane is uit september 1998

dus....

wess

dat heb ik dus ook gehad. met als resultaat dat ie helemaal niet meer werkte.

Johan L

Hebben ze bij het meten geconstateerd dat op de snelhedsensor:

1). massa
2). +12 Volt

OK waren?

wess

jep alles is toen voledig getest. waardoor ik ? 90,= lichter was.

Johan L

De vraag was voor Brian bedoeld, sorry voor de onduidelijkheid.

bmonninkhof

Ik zou het echt niet weten Johan. Wat ze hebben gedaan is de kabelboom nameten. Van de klokaansluiting (onder de motorkap) naar de zekeringen (zwarte zekeringdoos; rechts). Hier hebben ze tot nu toe nog niets kunnen vinden. Aanstaande vrijdag wordt het ??n en ander bekeken om i.i.g. die rode losse stekker misterie op te lossen. Maar goed, wanneer dat niets te maken heeft met mijn probleem, dan mogen ze het van mij laten zoals die nu is.

Dit probleem hebben zij en Renealt garages waarmee ze contact hebben gehad nog niet eerder meegemaakt. Helaas, ik zit er wel mee en voorlopig is het nog niet opgelost. De auto is er nu minimaal een 4-tal keer geweest.

- stift vervangen;
    - klok vervangen;
    - witte stekker schoongemaakt (bij zwarte zekeringenkast);
    - doormeten van de kabelboom;
    - volgende stap = aankomende vrijdag.

bmonninkhof

Oke dan weer een stap achter de rug. De rode (los zittende) kabel is weer op de plek gezet. Deze aansluiting zat kennelijk ook in de kabelboom. Echter het heeft niets uit gemaakt. Afgelopen vrijdag dan ook maar meteen getest. En jawel na zo'n 40 km begon de ellende weer hoor. De teller begon weer te dansen. Heb ik nog een beetje met de aanjager zitten spelen en daar reageerde de snelheidsmeter aanzienlijk op. Maar ook dat was van korte duur. Op een gegeven moment staat de teller op NUL en dan blijft die daar ook staan. Ik kreeg echter wel een storingsmelding op mijn klok te zien. Deze werd al na zo'n 20 km rijden getoond. Het is de storingsmelding met een rechthoek met een vvvv-lijn erin. Zie http://brianlinde.speedlinq.nl/
<-- klok.jpg (2e waarschuwingslampje rechts).

groeten Brian

bmonninkhof

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev