Advertenties


Algemeen autonieuws

Gestart door Timo Zuiderduin, 7 februari 2006, 21:35:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dennis Postma

Die Saab is echt  :D

En wat de Peugjes betreft. Vind de gril op de gewone 307 minder geslaagd, maar heb 'm ook al gezien op de 307 CC en ik moet zeggen dat ie daar wel erg dik in staat  :angel:

En jullie kennen vast de oude Bassie en Adriaan auto nog wel, de Matra Simca Rancho?



Nou er komt nu dus ook een nieuwe Bassie en Adriaan auto  ;D



http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=246&cache=no

Wouter

blitze bak hor hee :D Kunnen bassie en adriaan weer een paar jaarr voort 8)
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege


EbOoZ

Nou inderdaad! Maar ff snel de auto uitstappen is er dan niet meer bij :)

Vinne

wow dat ziet er wel wreed uit hoor (dat mechanisme natuurlijk he)

RikRace

Bij Renault pronkt op de stand op de Autosalon van Gen?ve de nieuwe snelle Clio. Hij is voorzien van een 2,0-liter motor die 200 pk levert.

De Clio Renault Sport, zoals de auto officieel heet, heeft een lekker dik uiterlijk gekregen. Daar zijn de spatborden die aan de voorzijde elk 4,2 centimeter breder zijn en aan de achterzijde 2,8 centimeter, voor het grootste deel verantwoordelijk. Zo bieden ze plaats aan 215/45 banden en 17 inch wielen.
In het interieur wordt de sportieve toon voortgezet met aluminium pedalen en een lederen stuurwiel. Op het dashboard zit een lampje dat gaat schakelen als moet worden overgeschakeld. Ook zijn er speciale Reanult Sport sportstoelen. Tegen meerprijs zijn Recaro-kuipstoelen leverbaar.
Sommige stijlelementen voor de snelle Clio heeft Renault geleend van zijn Formule 1-auto.
Zo is er aan de achterkant een diffusor die zorgt dat de auto ook bij zeer hoge snelheden goed op de weg blijft liggen. Hierdoor is geen achterspoiler nodig.
De wielbasis van de Clio Renault Sport is ??n centimeter groter dan die van de reguliere Clio. De spoorbreedte voor en achter zijn 4,8 en vijf centimeter groter. Dat zorgt voor een stabielere wegligging en een beter bochtengedrag.
Onder de motorkap ligt een 2,0-liter 16V motor met een vermogen van 200 pk en een maximaal koppel van 215 Nm. De fabrikant laat wel weten dat de auto zo geconstrueerd is, dat voor circuitgebruik nauwelijks aanpassingen nodig zijn. De Clio Renault Sport kan in 6,9 seconden van 0 naar 100 en heeft een topsnelheid van 215 km/u. Vanuit staande start wordt in 27,5 seconden 1000 meter afgelegd. Het gemiddelde brandstofverbruik bedraagt 8,9 liter per 100 km. Het vlaggenschip van de Clio-reeks wordt in de zomer in ons land verwacht.





















Groeten,
Rik
-RENAULT-SPORT-

Gerard Paas

www.vwauditeamhoogeveen.nl

live starts @ 200+ PK
mijn auto's tot nu toe: Ford escort 1.3 cabrio<>Renault Megane Coupé 1.6<>VW Golf Mk1 1.5c<>VW Golf Mk2 1.6 Tour 10 millionen edition<>VW Golf Mk3 1.8cl<>VW Passat variant 1.8cl<>VW Polo Coupe GT 1.3i

yamf

van deze nieuwe auto?

http://www.loremo.com/

Ik vind hem een beetje vaag..  :-\


Ps: Ik hoop dat deze topic in de juiste fora zit..

peterachterop

sluit deze maar en zet het in algemeen auto nieuws. :D

peterachterop

stoelen van de clio hebbe hebbe hebbe

Dennis Postma

Wel een stoer karretje  :D

yamf

Wat vinden jullie van deze wagen?

http://www.loremo.com/





Loremo is een nieuwe autofabrikant uit Beieren. Hun eerste wapenfeit is de LS waarbij alles erop is gericht de auto zo zuinig mogelijk te maken. Dat is gelukt want hij verbruikt 1:66.

De Loremo is een minimalistisch zuinigheidswonder. Er is veel aandacht besteed aan een aerodynamica en een zo licht mogelijk gewicht. Zo weegt het chassis maar 95 kilo en de totale auto is 450 kg. De Loremo is 3,84 meter lang, 1,36 meter breed.
De carrosseriedelen zijn gemaakt van thermoplastic. Dit materiaal heeft als voordeel dat het lichtgewicht, weer- en krasbestendig en goedkoop is. Voor de koets is geen lak gebruikt maar een dunne plakfilm. Zo spaart Loremo het milieu. Zowel de carrosseriedelen als het dak hebben geen dragende functie. Het dak zit rechtstreeks vastgeschroefd aan de rolbar.
De neus van de Loremo ligt laag. ?Geen last van een monstrueuze grille dus,? vinden de oprichters van het merk. De opening aan de voorzijde zorgt ervoor dat de lucht rechtstreeks wordt doorgevoerd naar de aerodynamische onderzijde.
In plaats van portieren klapt de voorzijde van de Loremo ? inclusief de voorruit - open. Er is plaats voor vier inzittenden maar de achterpassagiers zitten achterstevoren. Ook in het interieur is geen overbodig materiaal gebruikt. Bekleding is achterwege gelaten. De bekleding van de zetels is van alcantara.
Loremo wil de LS in een kleine serie gaan bouwen. Als extra?s zijn een simpele airco, een pc-systeem met navigatie, een MP3-speler en een boordcomputer te koop. De LS is voorzien van een 20 pk sterke tweecilinder turbomotor. De topsnelheid is 160 km/u en de sprint van 0 naar 100 verloopt in 20 seconden. Het Beierse bedrijf wil de auto aanbieden voor 11.000 euro. Inclusief Nederlandse belastingen zou dan zo?n 13.000 euro zijn.
Voor wie de LS te traag is, heeft Loremo de GT in de pijplijn zitten. Die is voorzien van een driecilinder turbodiesel en kan 220 km/u. Er wordt wel een concessie gedaan aan het verbruik want daarvoor geeft de fabrikant 1:37 op. De GT moet in Duitsland 15.000 euro gaan kosten. Dat betekent een Nederlandse prijs van ongeveer 18.000 euro.



Ik vind hem een beetje vaag.. 


Dennis Postma


Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Timo Zuiderduin

jammer dat ie zo langzaam is, prijs is gunstig en verbuik ook!
design is wel lekker apart, niet lelijk, maar mooi is ook een groot woord.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev