Advertenties


Nieuwe (2dehandse:P) Megane Coupe 2.0 Ide

Gestart door steefke, 6 februari 2006, 19:34:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

steefke

Hoi Hoi!
Alvast allemaal aangenaam kennis te maken :)
Ik heb laatst een megane coupe 2.0 ide privilige gekocht, nu is het een prima bakkie, alleen loop ik na een weekje rijden wel tegen wat kleine dingetjes aan;
1)hij stinkt een beetje naar rubber als ik een langere tijd gereden heb, na een zoektocht hier op het forum heb ik al gezien dat dit het gevolg kan zijn van een (kleine) lekkage,een boutje dat mist,of teveel bijgevulde olie, OF een brandend touwtje van een of ander mechanisme..Mijn vraag; hoe kan ik als leek, zonder brug controleren wat de oorzaak is? Hoe kan ik zien of de ootoo olie lekt?
2) Mijn rechter achterraampje gaat niet meer open :( Denk niet dat het het motortje is aangezien ik helemaal niets hoor als ik aan het knopje zit :P
de zekeringen heb ik al nagelopen, deze zijn het niet geloof ik.Nu las ik hier op het forum dat er een document voorhanden is waarin beschreven wordt hoe je dit kan fixen, alleen kan ik dat documentje niet meer downloaden :( zou iemand mij die willen verzenden? stefanclemente@fastmail.fm
3)Mijn (later bijgebouwde) cruisecontrol werkt niet.... Helemaal niet, ook niet een beetje ;)
ik heb in het zekeringkastje wel een tamelijk groot zwart kapje zien zitten, wat er volgens mij normaal niet opzit, welke loshing, deze heb ik op zijn plek teruggeschoven, alleen maakt dit helaas geen verschil.. Er staat ''cinch'' op dat kapje?
Heeft er iemand een idee hoe ik na kan kijken wat de fabrikant van die cruisecontrol is??

Alvast heel erg bedankt!
Groetjes
Stefan

Timo Zuiderduin

Heb je hem bij de dealer gekocht??
zo ja, laat alles onder garantie oplossen.

steefke

Nee, helaas bij een autohandelaar..
En die gaf wel 1 maand garantie, maar niet op electronica.. Nu is dit geen garantie/welles niettes verhaal aangezien hij me die auto verkocht heeft met deze niet werkende functies..
Vraag me gewoon af hoe ik een passende oplossing bij die man kan los peuteren.. neem aan dat iedereen wel ervaring met autohandelaren heeft...

Heeft er iemand nog een adresje in brabant van iemand die voor weinig de distributieriem kan vervangen?

Meganez

Je bent toch niet bij Damen auto's geweest he?

Timo Zuiderduin

Hier bestaat een wet voor, iets van bescherming van consumenten.
hierdoor wordt het een verkoper verplicht een deugdelijk product te verkopen, voldoet dit product niet aan de eisen/verwachtingen zijn ze verplicht hiervoor met een oplossing te komen.

Maar ik neem aan als je naar die garage toe gaat en even een beleefd babbeltje met ze maakt dat ze vast wel bereid zijn je te helpen, en zeker zo kort na aanschaf!!

steefke

Hey,
nee ben niet bij Damen geweest, maar bij theo van Schijndel in Gemert.
Heb hem al gebeld, maar hij zegt geen verstand van electronica te hebben en me niet te kunnen helpen...

Dus nu weet ik even niet zo goed wat voor ''oplossing'' ik aan zou kunnen dragen.

Meganez

Hem nog een keer bellen, om hem te vertellen dat je, ondanks dat je geen garantie hebt, toch recht hebt op een degerlijk product. Hij heeft verborgen gebreken achterwege gelaten en dat is stafbaar volgens de wet.

Nu maar is kijken hoe hij reageert...

Houdt hij stand bij voet dan moet je drijgen andere stappen te ondernemen..

Voert hij nog steeds niets uit, tsja, dan kan je of echt stappen gaan ondernemen (eerst ff het risico bespreken met iemand die er echt verstand van heeft om te kijken of je een beetje sterk staat) of het laten varen en er zelf voor dokken..

sebastiaan

Damen is echt overal geliefd...haha..

Ik vermoed dat je cruise control je eigen probleem is.
Je raam achter is een ander verhaal lijkt me.
Zit de connector er wel helemaal goed er in?

Remco v.K.

Citaat van: steefke op  6 februari 2006, 19:34:26

2) Mijn rechter achterraampje gaat niet meer open :( Denk niet dat het het motortje is aangezien ik helemaal niets hoor als ik aan het knopje zit :P
de zekeringen heb ik al nagelopen, deze zijn het niet geloof ik.Nu las ik hier op het forum dat er een document voorhanden is waarin beschreven wordt hoe je dit kan fixen, alleen kan ik dat documentje niet meer downloaden :( zou iemand mij die willen verzenden? stefanclemente@fastmail.fm

Waarschijnlijk toch het motortje. Je zult het binnenpaneel moeten demonteren. Kijk even of de stekker erin zit, deze wordt tegengehouden door een clip. Wanneer het stekkertje er wel inzit zou je het motortje open kunnen halen en het opnieuw smeren. Vaak zit er overtollig vet dwars.

steefke

heb hem vandaag wederom gebeld, hij was wel meegaand, in zoverre dat ie er naar wil kijken, dus volgende week effe langs gaan en dan mag hij alles uit elkaar halen ipv ikzelf :P

In ieder geval alvast bedankt voor de tips, ik houd jullie zeker op de hoogte!

Over welke connecter heb je het remco?

PS mocht ie het niet maken zal ik wel wat geld proberen trug te krijgen en dan kijken of ik het zelf kan fixen.

Meganez

Citaat van: Remco v.K. op  7 februari 2006, 13:35:27
Vaak zit er overtollig vet dwars.

offtopic

daar hebben er wel meer last van..


ontopic

Remco heeft het over de stekkers die de motor van het elektrische raammechanisme in gaan. Deze zijn dus alleen te zien als je het zij-paneel achterin demonteerd.


topicstarter

Citaat van: Remco v.K. op  8 februari 2006, 09:04:28
Inderdaad Nils? :D

ahha, juistum, kzal es kijken als de handelaar het niet verholpen krijgt..
en trouwens, die foto is echt TE smerig!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev