Advertenties


Andere motor

Gestart door Dani?lle, 5 februari 2006, 22:33:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dani?lle

Hallo,

Ik heb een RMC 1.6e uit 1998, maar wil er graag een 2.0 16v in hebben.
Ik wil graag weten wat er allemaal nog meer bij komt kijken dan alleen een andere motor erin leggen???
Hoop van jullie te horen

Groetjes Dani?lle :D

Reinier Goorden

Daar is hier op het forum al aardig wat over gesproken en iedere keer is de eindconclusie dat je dan beter een andere auto met een 2.0 16v kunt aanschaffen :-\

Timo Zuiderduin

er moet idd vrij veel aangepast worden. kosten daarvan kunnen behoorlijk oplopen!







stiekem droomt Timo ook van een 2-liter blok

Michel Veltman

kan je niet beter over annechien dromen ;) :)
maar idd een 2liter blokkie zou altijd welkom zijn in het vooronder!
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Timo Zuiderduin

Annechien hoef ik niet over te dromen he ;) die ligt al iedere avond naast me!!

Nee, zodra mijn huidige blok op begint te raken gaat hij toch echt vervangen worden door een wat rapper blokje!! extra kosten neem ik dan maar voor lief aangezien een nieuwe auto ook niet goedkoop is!!

peterachterop

Misschien wel bekend bij een aantal van het automaxx forum en menig magazine.
Peter met zn 206.
Hij heeft een andere motor erin gezet en wel een H23A Honda motor 2.3 liter 220pk standaard



Dat zijn natuurlijk ook opties om dan gelijk een lekker zwaar blok erin te hangen.
Zo zie je ook wel eens een polo of lupo met een 20V blok van een ibiza.


Omdat deze er nu anders in ligt dan een origineel peugot blok is de wastegate naar de zijkant van de bumper geplaatst.

Greencabrio

Hey deze stond in de autoweek van afgelopen week! Daar staat ook in waar deze persoon het heeft laten doen. Misschien een optie voor de poster van deze topic??

peterachterop

#7
Kijk voor info in zn automaxx profiel, zijn bijnaam daar is Nitrous.
En ja hij heeft dat laten doen.
Het is gedaan door DBM Engineering (www.dbmengineering.nl)

Timo Zuiderduin

Ja, ken het project!! echt een superdikke 206 is dat!!
is dat ook niet die jongen die iedere keer de "best of french" prijzen wegkaapt voor de neuzen van Jan en Michel?

Meganez

#9
Citaat van: peterachterop op  6 februari 2006, 12:13:16
Kijk voor info in zn automaxx profiel, zijn bijnaam daar is Nitrous.
En ja hij heeft dat laten doen.
Het is gedaan door DBM Engineering (www.dbmengineering.nl)

Ik zoek in automaxx maar kan zijn profiel niet vinden

Heb hem al gevonden op profielnaam Pug206NXrace

400 pk in zo'n licht wagentje  :o

http://www.automaxx.nl/index.html?url=/profiel_weergave.php?ID=14967

peterachterop

sry bedoel in het forum daar heet hij nitrous.

Michel Cijs

Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op  6 februari 2006, 12:32:50
Ja, ken het project!! echt een superdikke 206 is dat!!
is dat ook niet die jongen die iedere keer de "best of french" prijzen wegkaapt voor de neuzen van Jan en Michel?

tuurlijk niet, tis toch een jap ;)

wel een extreem dik project

de eigenaar keurt overigens vaak zelf op de evenementen van AM en doet derhalve niet vaak zelf mee aan de mooiste auto verkiezing

Maar om op de vraag terug te komen.........een sloper kopen en alles reviseren en omzetten is het goedkoopste, al kan je in dit geval nooit over goedkoop spreken.

De 1.6e reviseren en (laten) ombouwen naar een turbo of compressorkit is dan wellicht ook een flinke investering maar is wel extremer; aangezien je een 2.0 16v ook zo kunt kopen..........

peterachterop

Ik zou zo zeggen neem eens contact op met dbm engineering.

Die peter is echt een beetje aan t doordraven. zn dash is zelfs van een honda.

Dat filmpje van jan zijn keuring in assen was hij ook aan het keuren.

MB82

En wanneer je een 2.0 8v pakt? Daarvoor hoef je toch niet zoveel aan te passen als bij een 2.0 16v blok? Of zeg ik nu wat verkeerds? ;)

Timo Zuiderduin

lijkt mij geen slim idee!!
kan je beter de 1.6 16v hebben ben ik bang!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev