Advertenties


rateltje

Gestart door Erik22, 5 februari 2006, 10:45:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Erik22

Hallo forumbezoekers ;),

Afgelopen week heb ik een ratel ontdekt onder de motorkap.. Als ik in z'n 1ste versnelling weg rij begint het.. zodra ik de koppeling intrap is het weg.. schakel ik dan naar de 2 en laat ik de koppeling opkomen dan begint het weer...

iemand een idee wat het kan zijn?? Ik hoor het graag!

groeten Erik

Timo Zuiderduin

ik vermoed iets met de kleppen.
maar ik weet zeker dat er straks iemand komt die je een duidelijker antwoord kan geven  :)

peterachterop

#2
heb (DENK IK) hetzelfde.
als ik t gas intrap dan hoor ik het en als de auto stationair loopt.

Ik denk dat het een hitteschild is die meetrilt.

ronaldm

Ik heb sinds kort ook een soort rateltje dat ergens vandaan komt
als ik m start lijkt het wel of er belletjes rinkelen :-\
als je weg rijd hoor ik t ook niet meer, maar als ie stationait draait(koude motor) dan hoor ik iets rinkelen
zou dat ook iets met het hitteschild te maken kunnen hebben

meestal als ie warm is hoor je het niet meer.

MB82

Goh weer een ratel-topic ;) Ik ben nu ongeveer gewend aan alle rateltjes bij mijn 1.6... Ik heb dezelfde symptomen en dan vooral in de 1e versnelling en stationair draaien van de motor. Zullen de kleppen en het hitteschild zijn idd, maar het zou mij niet verbazen als het meer oorzaken heeft. Het blijft een rammelaar de 1.6 :-\

peterachterop

hitteschild is niet erg maar wat als t de kleppen zijn die rattelen?

Inge

#6
Wat ik wel eens gehad met een auto is dat er iets los ligt in de uitlaat. Auto's die een katalysator hebben hebben ook een soort plaatje bij de katalysator en die wil wel eens los gaan, dat geeft een rinkelend effect. Ik had het met een Carina E, was er helemaal flauw van want als ik ergens een hekel aan heb is het rammeltjes en rateltjes die niet direct aanwijsbaar zijn. Zoals ik jullie symptonen hoor zou het dat wel eens kunnen zijn, bij optrekken en stationar draaien.



Inge

MB82

Ik dacht ook een rammel te hebben vanaf de katalysator maar toen ik een katvervanger liet monteren bleek de rammel van de middendemper te komen die ik dus ook gelijk maar heb laten vervangen. Wel was de ophangbeugel van de originele katalysator doormidden gescheurd wat ook een oorzaak kan zijn. Ik heb iig 1 rammel minder ;)

Inge

Toch errug irritant hoor die rammeltjes....bah bah bah.
Kan er niet mee omgaan aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ;)
Heb ook eens een irritant rammeltje gehad in een dashboard waar ik maar niet achter kon komen, heb de auto van ellende verkocht hahahahahahaha, er zijn vast wel mensen die er wel mee kunnen leven....

Ik heb nu bij mijn megane een soort piepend geluid bij het stuur als het koud is, tis net alsof het plastic aan het werken is ofzo en niet lekker meer draait. Ben blij dat mijn radio het zo goed doet en dat ie flink hard kan...................



Groeten

Inge

MB82

Hee dat heb ik ook ;) Heb al gereageerd in het stuurbekrachtigings topic... Maar je wordt er wel gek van idd vooral in de zomer met het raampje open. Dan maar de muziek wat harder ja :D

Inge

Ga ff kijken in dat topic van je....heb ik denk over het hoofd gezien. Jij hebt het ook nog niet gevonden begrijp ik hieruit......ikke nog niet tenminste.
Voordat ik de boel helemaal uit elkaar ga slopen lees ik het topic even want ik heb niet het idee dat het iets met stuurbekrachtiging te maken heeft. Bij mij houdt het wel op als ik er een tijdje in rij, heb nog geen zomer meegemaakt met deze auto dus dat weet ik nog niet.


Inge

Erik22

Hey,

Wat een hoop reacties.. Ik denk niet dat het een hitteschild is of dergelijk.. Zou het iets met de koppeling of versnellingbak te maken hebben?? Ik heb zelf geen verstand van motoren, maare wat Timo zei van de kleppen?? Ernstige zaak ofnie? Klinkt niet heel goed zeg maar.. Anders moet de megane maar naar de garage deze week...Het is in ieder geval wel feest... eerst waterpomp en distributieriem en nu weer wat... :'(

Meganez

Heb je er ook last van als de motor warm is?

wessel

bij mijn zijn het de benziene injectoren als ik gas geef of mijn gas loslaat. dan is het niet alleen stationair en als ik mijn gas op het zelfde toeren laat draaien.

MB82

Degene die dit topic heeft gestart heeft last van een ratel en heeft geen idee wat dat kan zijn. Nu weten wij dat ook niet en geven we aan wat bij ons de rammels waren of kunnen zijn. Misschien helpt dit Erik de oorzaak te vinden. Ik vind het onzin dat wij hier niet de rammels mogen bespreken...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev