Advertenties

portable navigatie. wie heeft het?

Gestart door Vincent, 1 februari 2006, 12:55:41

Vorige topic - Volgende topic

mickeynox

dit is van de consumentenbond : http://www.consumentenbond.nl/files/pdf/consumentengids/2006/200602p10_test_autonavigati.pdf?ticket=nietlid

Op 1 de garmin Nuvi 300 kosten 570 eury
beste koop is mio digiwalker 268+ kosten 370 eury

ids

Ik zelf heb ook een nokia 6600 met route 66. Vind het echt een geweldige oplossing zoals boven al meermaals beschreven staat.
Lees hierboven ook dat de foon enkel snel leeg is maar daar is een truukje voor!! Je kunt de telefoon gewoon op zn startscherm zetten (via de menuknop) en dan gaat het scherm vanzelf uit! het beeld zie je dus niet meer maar de stem gaat gewoon door!!! Op deze manier houdt je telefoon het veel langer uit! Persoonlijk ben ik soms de hele dag onderweg naar verschillende adressen in NL en hij houdt het dan de hele dag vol met maar 2 streepjes verlies misschien!

in 1 woord TOP!!

Birt

Ik heb een nokia 6670, maar in princiepe werkt het op alle nokia's met het symbian 60 series besturingssysteem (en verwisselbaar geheugenkaartje voor de benodigde opslag van de kaarten). Hier is namelijk een officiele mobile versie voor. deze is gelijk aan functionaliteit met versie 5 op de pda's.

Truucje van het op het hoofdscherm nog niet geprobeerd, maar heb nu een auto lader, dus dat probleem is ook wel opgelost. Wel kan ik ook gewoon m'n handsfree blijven gebruiken. Deze heb ik nu nog met draadje, maar wil nog een keer een bleutooth variant hebben.

Voordeel wat ik nog niet noemde is dat je helemaal geen kabels nodig hebt, totdat je een van beide moet opladen. maar dat is het dan ook.

POI (points of interrest) kun je downloaden van de meeste bedrijven en anders zelf maken. bv banken enz.

Meganez

Op mijn P900 gebruik ik de nieuwste versie van route66 (2006). Mijn telefoon draaid dan ook op UIQ en niet op Symbian60. Deze route66 is net wat uitgebreider (ook met POI's) en het allergrootste voordeel vind ik toch wel het makkelijke menu wat met mijn touchescreen heel erg makkelijk te bedienen is. Mijn schoonvader heeft namelijk een Nokia 6600 met route66 2005 en dat vind ik wel een stuk minder prettig werken.

Vincent

Klinkt allemaal niet verkeerd! :D

ik heb echt het gevoel van richting van een garnaal, dus voor mij zou het echt een uitkomst zijn O0.

Ben er alleen nog niet uit welke vorm het moet gaan worden...het heeft allemaal zijn voor en nadelen. Ik heb zelf een bluetooth carkit van parrot en die werkt naar volle tevredenheid met mijn nokia 6230. maar als ik een telefoon neem met navigatie die met bluetooth aan de gps ontvanger zit kan ik volgens mij niet verbonden zijn met mijn carkit?

Voordeel van een telefoon is dat je die altijd bij je hebt en nooit weer een extra apparaat bij je moet hebben.

Een pda'tje lijkt me ook wel wat maar dat ding moet je ook altijd veilig opbergen en meenemen, en is volgns mij best kwetsbaar. daarbij zit er meestal een jacket of ingebouwde gps ontvanger in dus zal dit niet optimaal werken met mijn warmtewerende voorruit (iemand hier ervaring mee?) en het nadeel is ook dat deze vaak niet erg netjes weg te werken zijn. (ben het met martijn eens dat het zuignappen verhaal functioneel is maar niet echt de schoonheidsprijs verdient)

Tom Tom one heeft goede reviews en met de nieuwe sirfIII gps chip erin schijnt hij zelfs bij ww voorruit het goed te doen.

kortom luxe problemen...maar...kep em coming de ervaringen!

GVR

Ik heb een mio-mitac 268 ( met zuignap ) en die bevalt mij uitstekend. Is wel afentoe wat laat met aangeven wanneer je ergens moet afslaan maar dat is te voverzien.

Bal

Citaat van: Vincent op  1 februari 2006, 18:35:34

Een pda'tje lijkt me ook wel wat maar dat ding moet je ook altijd veilig opbergen en meenemen, en is volgns mij best kwetsbaar. daarbij zit er meestal een jacket of ingebouwde gps ontvanger in dus zal dit niet optimaal werken met mijn warmtewerende voorruit (iemand hier ervaring mee?) en het nadeel is ook dat deze vaak niet erg netjes weg te werken zijn.

Valt best wel mee, persoonlijk ben ik zelf niet zo te spreken over pda's met gps erin, ik heb liever een externe antenne. Dan kan je ze eigenlijk plaatsen waar je wil (voorin,achterin) en degelijk wegwerken. In mijn 19 had ik de ontvanger in de ruimte waar de tweeters zaten, dus daar zag je niets van.

peterachterop

voor de nokia heb ik de antenne onder mn dashboard gedaan. :D

Tom P

Ik heb een Mio 268+ (de "+" wijst op een update van het toestel sinds september, er zit o.a. een sterkere processor in en een nieuwe antenne). Prijs-Kwaliteit verhouding lijkt mij bij de Mio 268+ goed.Vele andere toestellen lijken mij toch duurder.Verder koos ik voor mio voor z'n nogal platte vorm, in tegenstelling tot de Tom Tom die dikker is en volgens mij moeilijker goed te plaatsen is.

Ik heb er zelf 299 EUR voor betaald (met kaarten van de Benelux). Het systeem werkt precies en ik heb altijd voldoende sattelietontvangst (het systeem vindt altijd snel (hoogstens een 3 ? 4 minuten)de nodige sattelieten, ook tussen hoge gebouwen zoals bijvoorbeeld in een stad als Brussel. Heb eens met een Tom Tom door Brussel gereden en het duurde zeker 15min voor het systeem de weg begon aan te geven ).

Wat ook handig is is de waarschuwing wanneer je te snel rijdt.

Enig nadeel: POI zijn moeilijk toe te voegen (of je moet er dure software voor kopen, of er bestaat een goedkopere oplossing waarvan ik niet op de hoogte ben).

Stefan

heb een MIO 269 dus inclusief europa
werkt als een trein heb me nog niet echt kunnen storen aaan dingen
Misschien dat de accu snel leeg is, maar dat was het
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

JanJ

Ipaq met hierop Tomtom 5 werkt bij mij al lange tijd prima, zonder problemen. De antenne, met bijbehorende plakstrip, onder het dashboard gemonteerd op de bovenzijde van het polyester dashboardkastje. Gewoon goede ontvangst!

Is zeker makkelijk omdat je via internet (legaal of niet?) heel gemakkelijk updates, poi's, stemmen, etc.kunt downloaden en op de pda toe kunt voegen.

Jan. ;D

nico

Citaat van: Remko de W. op  2 februari 2006, 08:11:28
ik heb net me ipaq met tomtom verkocht,
dat bevalt me prima... ;D

Het bevalt inderdaad Remko ;D :D 8)

Pieter

Ik had eerst een tomtom go 700. Super, echt waar. Alleen dat formaat he.....  :-\
Ik heb nu een streetpilot van Garmin. Veel minder opties dan bij de go 700 (afstandsbediening, bluetooth, filemelding, weerrapporten, enz) maar wat hij moet doen, doet hij perfect: navigeren. Daarbij is hij super compact en bij de Media markt ongeveer de helft van de prijs van een Tomtom Go 700.
Zou mijn tip zijn! :D
Groetjes Pieter

montecarlo

Ik heb sinds deze de nuvi 300 van Garmin, TOPDING! supersnel in het verbinding maken en route plannen. Werkte hiervoor met TomTom op mijn PDA, maar dit bevalt mij stukken beter.
Kijk anders eens op www.kieskeurig.nl naar de reviews van het apparaat. Succes met je keuze!

Michel Veltman

gebruik zelf een pda incl tomtom5 wat prima werkt
voordeel van pda is buiten feit dat elke navigatiepakketten er op draaien en op bepaalde manier ''gratis'' te verkrijgen zijn ik de pda ook gebruik als agenda e.d voor werk

:D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev