Advertenties

portable navigatie. wie heeft het?

Gestart door Vincent, 1 februari 2006, 12:55:41

Vorige topic - Volgende topic

Vincent

Ik ben momenteel aan het kijken om een potable navigatiesysteem aan te schaffen.

Maar de wereld gaat verder dan een tomtom dus vraag me af of ik de competitie ook moet overwegen. Sta open voor alle vormen: op telefoon, met pda, losse navigatie unit.

ben ook wel benieuwd naar de bevindingen van gebruikers.

Dus heb je er een (of ken je iemand) en je hebt een mening, tips of waarschuwing o.i.d.

Let me know!

Gast Apeldoorn

Ik heb 3 systemen

systeem 1 ---Hp ipaq h5450 met wlan/wifi/bluetooth etc en tomtom...erg fijn, erg gebruikersvriendelijk en erg precies

systeem 2---JVC KD-NX901 mp3-cd-dvd-hdd autoradio met navigatie...erg strak,mooi geluid, erg duur

systeem 3----Carputer alles d?rop en d?raan. erg makkelijk, voice navigatie, gewoon helemaal super

Meganez

Ik heb een Sony Ericsson P900 met route 66 mobile navigatie systeem

Ik vind route66 mobile echt veel beter als tomtom mobile. Heb ze allebij gebruikt, maar de route66 werkt sneller, makkelijker en heeft heel veel POI's (points of interest, dus tankstations, restaurants, geldautomaten, supermarkten je kan het zo gek niet bedenken of het staat op de kaart). Het handige hiervan is dat er bij elk POI ook een volledig adres en telefoonnummer enz bij staat, dus als je een restaurant hebt gezocht binnen een straal van bijvoorbeel 2 kilometer vanaf waar je nu bent, krijg je niet alleen te zien hoe je er naar toe moet lopen (als je aan geeft dat je te voet bent) maar kan je het ook meteen bellen om te vragen of ze plek hebben.

De stem hoor je overduidelijk en de instructies worden duidelijk aangegeven.

mickeynox

Kunnen ze ook waarschuwem voor hoge drempels  :) zou helemaal ideaal zijn  O0

Bal

Ik heb zelf een Dell Axim met tomtom 5 en dat werkt best wel goed.

Ik heb Tomtom zelf al op een 15-20 tal PDA's ge?nstalleerd, de meeste komen van een ander pakket overgelopen ?;D

Dus denk ik wel dat Tomtom de "beste" navigatieoplossing heeft op PDA.

Ik ben trouwens toevallig vandaag bezig aan een custom houder voor m'n PDA in de coup?. Zodra ik eruit ben hoe en waar ik hem ga plaatsen, post ik mijn oplossing wel. (ik ben niet zo te vinden voor de zuignap-aan-het-raam manier)

Greencabrio

Ik heb een Tom tom met Ipaq. Erg handig niet te moeilijk en je vind je weg gewoon.

peterachterop

heb zelf een nokia 6600 met route 66 werkt prima. alleen jammer dat ik t niet via mn headunit af kan spelen zodat het beeld op het tft scherm komt.

(zou er ook een upload van zijn waar je andere stemmen kunt downloaden zodat ze heel lief vertelt ergens heen te gaan.)

peterachterop

Citaat van: Bal op  1 februari 2006, 13:42:41
ik ben niet zo te vinden voor de zuignap-aan-het-raam manier

Dat is tegenwoordig zelfs strafbaar.

Bal

In Nederland misschien. Hier heb ik zoiets nog nooit gehoord (kan uiteraard nog komen). Vrijwel iedereen met een PDA navigatie rijdt heir met de zuignap oplossing

Greencabrio

Ja dat zuignap verhaal is denk ik nog een beetje duister net zoals de getinte ramen. De  :police: beslist wanneer het in je zicht zit...En vaak zie je mensen toch rijden met dat ding in het midden van het raam. Ikzelf heb hem links onder in de hoek zitten...Rijd erg fijn en beperkt je zicht ook niet geen reden tot een bekeuring..

Maar goed laten we deze jongen verder helpen en ervaringen over de systemen delen!!!

yamf

Ik heb TOMTOM one echt een super ding! :D en met de flitspalen is het helemaal top!  :police:

hij is lekker klein en makkelijk!? 8)

mickeynox

Ik zit er zelf ook aan te denken om een vavi te gaan kopen, maar zo'n zuignap en zo'n mini tv vink niet echt super.
Het mooiste vind ik zo'n rdio waar een beeldscherm uitkom, maar wat zijn die dingen duur  :'(

Birt

Nokia met symbian 60 series besturingsysteem. Daarin 512 mb kaart. daarop tomtom 5 mobile. Echt super programma. Ontvanger van royaltek met bleutooth. Voordeel: als iemand vraagt hoe lang je over bepaalde afstanden doet, tik je ff in op je telefoon en je weet het. altijd bij je. enige nadeel is dat de accu van de nokia 2 x leeg (duurd met navigatie aan 2,5 uur) is voordat de gps-ontvanger ook maar enig teken van vermoeidheid geeft. dus auto lader is een must.

Vrij goedkoop te regelen met een beetje handigheid.
telefoon gratis bij abbonement.
gps-ontvanger: royaltek. eentje van de oude serie gevonden voor 4 tientjes.
software over genomen van een "i"-vriend. gratis

ronaldm

Ik heb een navigatie systeem van Navman de icn 320

beneux navigatie erop
ik gebruik hem voor mn werk(chauffeur), ik ben ben er best tevreden mee :D

het enige nadeel is t kleine schermpje, maar de gesproken navigatie is heel duidelijk
de gps antenne zit achter het scherm, dus je hebt geen rommel van bedrading enzo

gewoon aan de ruit hangen en 12v aansluiting erop en klaar

ik heb hem een paar maanden geleden gekocht voor 350 euro, nu zijn ze nog maar 300 euro geloof ik
egt niks te veel voor zo'n systeem

:D

mickeynox

@ Birt. welke nokia is da dan ???

Edit: Consumentenbond heeft toch pas een test gedaan en de tomtom kwam volgens mij niet asl beste uit de hoek  ::)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev